Citat:
Ursprungligen postat av analbastard
Ah men tror det faktiskt står i Showtime-kontraktet nu att han måste fightas innan året är slut, troligtvis i september men enligt Michael Rosenthal så lär det troligtvis bli mot Amir Khan, Alvarez-fighten som vi hade hoppats på kommer troligtvis inte att komma i rullning förrens nästa år.

Jag var lite skeptisk mot Khan fighten innan men nu när jag tänker på det kanske det blir en rätt hyffsad matchup ändå, och då självklart om Khan håller sig till sin gameplan och inte låter frustrationen ta över som hos Zab Judah. Mayweather verkar vara lite svag mot en bra jab, dubblar Khan upp den så kan han kanske lyckas bättre än tidigare motståndare, men med det sagt så tror jag fortfarande att Mayweather golvar Khan rätt tidigt.

Jag tycker Khans snabbhet skulle vara intressant att se mot Mayweather men som du säger så är frågan om han kan hålla sig till sin gameplan och det tror jag verkligen inte. Han skulle potentiellt kunna ställa till med problem om han kom in och ut snabbt i salvor, men Khan är inte tillräckligt intelligent i ringen dessvärre. Virgil Hunter har gett honom en bra egenskap och det är att han inte får panik när han blir droppad eller träffas hårt men samtidigt ser han väldigt tveksam ut i ringen nuförtiden och det känns som hans offensiv hämmas av det. Om Garcia och Diaz lyckas timea Khan så kommer Mayweather göra det ännu fortare och kapitalisera på varenda msistag Khan gör. Tror också att det skulle bli en TKO av Mayweather.
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Amir Khan? Ska inte den bästa möta dom bästa?
Oscar De La Hoya
- "Amir Khan vinner på knock!"
Floyd Mayweather
- "Han var den bästa motståndaren jag kunde hitta! Han är en mästare, jag ser honom som obesegrad!"
Amir Khan
- "44-1!"
Om det nu blir Amir Khan, vad kommer efter det? Devon Alexander?
Ge mig en sista match från Mayweather, sedan kan han gott gå i pension.
Mayweather - Martinez, till skillnad från andra här inne så tror jag att Martinez skulle gå segrande från den fighten. Men man kan bara spekulera.
Det man ska komma ihåg är att Amir Khan (kanske inte längre) och Devon Alexander är tuffa motståndare för nästan samtliga boxare men jag håller med om att de inte ska vara motståndare för Mayweather. Men det visar bara vilken standard vi håller Mayweather på. Hela 147-divisionen är ganska fattig på troliga utmanare till Mayweather. Ärligt talat tror jag inte Martinez är mycket av hot till Mayweather i nuläget, han har en hel del skador som måste repareras och skulle han gå ner till 154 pounds tror jag i hans ålder att han skulle hämmas ganska mycket. Han blir inte direkt yngre.
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Jag vet inte om Martinez alltså. Han såg rätt slö ut mot Murray. Blev träffat väldigt mycket i onödan. Tror inte Floyd skulle knocka honom, men han skulle nog vinna ganska lätt på poäng. Martinez har ju en stil som kräver bra reflexer, och sådana kan man ju inte köra hur länge som helst. Han är väl hela 39(?) år gammal vid det här laget. Däremot skulle jag väldigt gärna se fighten, tvivlar dock på att det händer.
Håller med dig, mycket bra poäng angående hans stil som kräver bra reflexer. Murray droppade honom två gånger och det är ju ett tecken på att reflexerna börjat dala lite, han har ju blivit droppad ganska många gånger tidigare men oftast när han var ur balans. Mot Chavez och Murray har han blivit droppad "legitimt" av hårda slag.