2012-05-04, 22:21
Medlem
Godzilla3s avatar
Invägningen till Mayweather-Cotto ska kunna ses här: Länk (Jag hoppas det inte är någon restriktion för länder utanför USA).

Tiden är 5.45 p.m. ET så det ska vara om jag inte räknat fel 23:45 svensk tid. Detta vill man inte missa!
Citera
2012-05-04, 23:54
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Invägningen till Mayweather-Cotto ska kunna ses här: Länk (Jag hoppas det inte är någon restriktion för länder utanför USA).

Tiden är 5.45 p.m. ET så det ska vara om jag inte räknat fel 23:45 svensk tid. Detta vill man inte missa!

Tack, den fungerar utmärkt
Citera
2012-05-05, 01:08
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearboner
Floyd behöver slå kombinationer då han saknar ett naturligt knockoutslag.
Jag tror inte Floyd är villig att ta riskerna som krävs för att slå ut Cotto. Han kommer vara nöjd med att vinna ett komfortabelt domslut.

Mina pengar vore på Mayweather decision. Kan tänka mig att det blir en nedslagning eller två tack vare att Floyd kan blixtra till med snabba kontringar som träffar Cotto ur balans.

Jag tror Floyd har stora möjligheter att vinna på TKO. Han lär inte knocka Cotto så han blir helt utslagen men att han börjar dominera och sen få antingen domaren eller Cottos team att stoppa matchen. Floyd sänker en trött Cotto i tionde ronden, Cotto kommer upp på darriga ben Floyd träffar med ytterligare 3-4 hårda slag med Cotto upp mot repen och domaren bryter matchen.....And the winner by TKO in round 10 and The NEW WBA Super World light middleweight champion of the world......FLOYD "MONEY" MAYWEATHER.
Citera
2012-05-05, 10:32
Medlem
AkutHjalps avatar
May 5th: Floyd Mayweather Jr vs Miguel Cotto

Eftersom denna fighten är inatt på tv10 tyckte jag att det var dags att göra en tråd!

Här kan ni spekulera vem ni tror vinner (Floyd såklart) osv.

Vet inte riktigt om det strider mot reglerna men länkar till streams sen när matchen börjar närma sig är varmt välkomna. Har tyvärr inte tv10.

Floyd kommer vinna idag. Han är alldeles för snabb för Cotto. Och har alldeles för bra defence. Och om Cotto inte gör något under innan rond 5-6 då är det inget snack om saken att Floyd vinner.
Citera
2012-05-05, 10:35
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkutHjalp
Eftersom denna fighten är inatt på tv10 tyckte jag att det var dags att göra en tråd!

Här kan ni spekulera vem ni tror vinner (Floyd såklart) osv.

Vet inte riktigt om det strider mot reglerna men länkar till streams sen när matchen börjar närma sig är varmt välkomna. Har tyvärr inte tv10.

Floyd kommer vinna idag. Han är alldeles för snabb för Cotto. Och har alldeles för bra defence. Och om Cotto inte gör något under innan rond 5-6 då är det inget snack om saken att Floyd vinner.

Har du sett "24-7 Mayweather - Cotto" ? En HBO-produktion. Man får följa killarna fram till denna match.
Citera
2012-05-05, 10:57
Medlem
Libérées avatar
En inte alls vild gissning, kanske rentav tråkig, är Floyd via UD eller TKO9-10.

Cotto kommer att få jobba hårt för att få in sina kroppsslag, och lyckas han inte stjäla energi ifrån Mayweather tidigt i fighten blir det svårt att klara tiden ut. Det är nog möjligt att Cotto vinner några av de första ronderna genom större aktivitet, men i längden kommer nog Floyds kondition och tekniska briljans bli för mycket för honom.

Men, men, det bästa av allt är ju att vi omöjligt kan veta.
Citera
2012-05-05, 11:06
Medlem
AkutHjalps avatar
Ja, varför undrar du?
Citera
2012-05-05, 11:14
Medlem
BePatients avatar
På tal om detta -- kan nån förklara hur Cotto kan få sisådär 40 gånger så mycket (http://www.bloodyelbow.com/2012/5/2/2994725/miguel-cotto-is-guaranteed-8000000-for-saturdays-bout-with-floyd) som motsvarande fajter i mma skulle få (http://www.mma-manifesto.com/ufc-fighter-salary-database/salary-main/ufc-129-fighter-salaries.html) när boxning som bäst säljer omkring 2 miljoner ppvs (http://www.mmametrics.net/p/top-10-boxing-ppv-buyrates.html)?
Citera
2012-05-05, 11:48
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
På tal om detta -- kan nån förklara hur Cotto kan få sisådär 40 gånger så mycket (http://www.bloodyelbow.com/2012/5/2/2994725/miguel-cotto-is-guaranteed-8000000-for-saturdays-bout-with-floyd) som motsvarande fajter i mma skulle få (http://www.mma-manifesto.com/ufc-fighter-salary-database/salary-main/ufc-129-fighter-salaries.html) när boxning som bäst säljer omkring 2 miljoner ppvs (http://www.mmametrics.net/p/top-10-boxing-ppv-buyrates.html)?

Enbart eliten i boxning får så mycket pengar som Cotto kommer få i denna match, speciellt när man fightar mot PPV-kungen Mayweather så är ens framtid säkrad i stort sett. De flesta boxare kommer inte i närheten av såna här summor. PPV kostar normalt sett ungefär 55 dollar så om 2 miljoner köper matchen blir det en enorm summa runt 110 miljoner och då kan man garantera Cotto 8 miljoner på förhand, jag läste att 'Money' Mayweather är garanterad 32 miljoner dollar oavsett vad som händer vilket är den högsta garantin någonsin - tror Tyson hade rekordet innan.

Men MMA har växt ordentligt senaste åren så stjärnor som Jon Jones kommer kunna tjäna bra cash på reklam och sponsorer men det kommer ta tid innan det blir summor som boxningeliten.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-05-05 kl. 11:52.
Citera
2012-05-05, 12:07
Medlem
Profaxs avatar
Onekligen löjligt mycket pengar i jämförelse med MMA. Däremot undrar man hur mycket tex Josh Koscheck tjänar vid sidan av vinstbonusar mm.. Såg senaste UFC insider och han hade till skillnad från många andra fighters ett väldigt lyxigt hem, flera bilar och ett flygplan (!). Då är Kos inte ens champ...
Citera
2012-05-05, 14:00
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Ser man till de fyra ppv-matcherna så är det ju en viss skillnad mot vad de tjänar jämfört med UFC

Mayweather 32 miljoner dollar
Cotto 8 miljoner dollar

Canelo 1,2 miljoner
Mosley 650 000

Vargas 125 000
Forbes 40 000

Latimore 55 000
Quintana 23 000
Citera
2012-05-05, 14:08
Medlem
Det är väl bevisat att Anderson Silva tjänar 6-7miljoner dollar per match utan sponsorer samt 5miljoner dollar för GSP. Någon kan gärna bevisa att jag har fel angående de siffrorna men det är vad jag har snappat upp på alla mma-sidor.

Så de är inte så långt ifrån längre än vad de var förut. Sedan får man räkna in att MMA är en sport som inte har funnits så länge jämfört med boxning osv.

Tror nog att Floyd tar denna ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in