2013-05-05, 06:05
Medlem
flippmode_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackspade
Såg rätt samlad ut och vann första ronden.

Jo, innan matchen. Verkar som att guerrero inte hänger med snabbheten, han måste vinna på KO
Citera
2013-05-05, 06:07
Medlem
Barc0s avatar
vad för dessa herrar för att fightas?
Citera
2013-05-05, 06:31
Medlem
attackspades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flippmode_
Jo, innan matchen. Verkar som att guerrero inte hänger med snabbheten, han måste vinna på KO

Hänger verkligen inte med och när han försöker med något enstaka slag kontrar Mayweather. Inte sådär jättebra fight men kanske Mayweather kan skruva upp tempot lite om motståndaren blir trött.
Citera
2013-05-05, 06:52
Medlem
attackspades avatar
Mayweather tog hem det även om Guerrero stog upp någorlunda bra även om han inte hade någon större chans att landa slag.

Mayweather fick tydligen ont i högern av mitten av fighten, så kanske förklarar varför det inte blev någon utklassning.
Citera
2013-05-05, 11:56
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Tack, det var många nya namn att googla och youtuba på.. grazie
Neeej Janne, säg inte så. Det där får inte vara nya namn för någon boxningintresserad, det är ju tidernas främsta fighters. Hursomhelst, du kommer se boxning som en konstform och som en vetenskap om du studerar dessa herrar lite. Där ser man att boxningen inte har förändrats så hemskt mycket genom åren. En fighter som Sam Langford skulle hålla mkt bra även idag, även rent tekniskt. Titta på gamla klipp med t.ex Georgie Benton så ser ni var James Toney och Floyd fått sina shoulder rolls ifrån. De gamla knepen lever kvar, helt klart. Det är därför jag alltid vill påstå att forna tiders fighters var bättre än dagens och skulle ha vunnit om de sattes i en tidsmaskin och fick mötas i ringen. De var hårdare och hade så mkt mer erfarenhet och bättre motstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av tatan

Hur funkar det med att åka till Wild Card och träna det är väl knappast bara att knalla in puckla på nån.
Bogere va ju där för ett tag sen och sparrades med Pac finns 2 variationer Wallys var att Bogare gav Pac en lektion och enligt Roach var Bogare i mattan.
Jo man kan väl åka till vilket gym man vill och knalla in. Sen har ju en del gym ibland stängt för allmänheten vissa tider om nån stor fighter har trainingcamp där just då. Annars får väl alla som betalar träna, inga problem. Körde själv med Kid Chocolate nyligen när han började träna för F.Guerrero, på Trinity Gym, det var hur lugnt som helst. Sparra däremot är väl inte alltid man får, dels för att det kanske inte finns nån i lämplig storlek om mna bara droppar in sådär, sen speciellt i USA så måste ju sparringen vara övervakad av en tränare, antar för försäkringsskäl vid en eventuell skada.

Citat:
Ursprungligen postat av analbastard
Malignaggi - Broner presskonferansen finns ute nu, hade inte sett fram emot den här fighten innan men nu har Broner legat med Malignaggi's brud? Dayuuum, this fight just got interesting!

http://www.youtube.com/watch?v=4UI1fs4Hak8&feature=player_embedded#!

Broner ringer Malignaggis ex under presskonferansen.
Men det var väl inte Malignaggis brud? Det var väl bara "weekend pussy" som Paulie sa? Han verkade hursomhelst ganska avslappnad i situationen. Håller hårt på Paulie där, hoppas Broner får puts. Men det lär tyvärr inte hända.

Citat:
Ursprungligen postat av Barc0
vad för dessa herrar för att fightas?
Floyd fick $32 mill och Guerrero $3 milj. Detta innan PPV intäkterna kommit till. Så där blir nog några mill extra.

Citat:
Ursprungligen postat av attackspade
Mayweather tog hem det även om Guerrero stog upp någorlunda bra även om han inte hade någon större chans att landa slag.

Mayweather fick tydligen ont i högern av mitten av fighten, så kanske förklarar varför det inte blev någon utklassning.
Det var ju nästan en utklassning tycker jag. Floyd hade full kontroll. Blev förvånad att Guerrero inte visade mer glöd och mot slutet mer desperation. Han lyckades inte göra det till en alley fight som han hade behövt, så då blev det ganska ensidigt. Det var lustigt, innan fight när Jimmy Lennon räknade upp commisioners osv, så helt plötsligt fick jag bara en stark känsla att detta kommer bli enkelt för Floyd. Alla fjärilar i magen bara dog, och det kändes inte så spännande längre. Skitskum känsla. Sen en liten stund i rond 2 kändes det ändå som att Guerrero kanske skulle kunna rufsa till Floyd lite men så blev det ju inte. Konstigt att Robert var så tam i ringen. Men samtidigt så var Floyd väldigt duktig, smart och effektiv i sin boxning. Fighten gick i hans tempo. Det vann han på. Underbar högerhand. Och faktiskt så visade han klass även efteråt. Kul att se. Så det stämmer väl kanske då som Badou sa en gång, att han är fett ödmjuk privat.

Fin fight av Badou förresten, full kontroll hela tiden. Och kroppsslaget var ju perfekt, inte lågt.
Citera
2013-05-05, 13:49
Medlem
sneakydudes avatar
Jag skulle vilja fråga hur det är att vara ett inbitet fan av sporten när den är så jävla pengastyrd? Stora namn får handplockade motståndare allt som oftast och det är väl ganska sällan i dagens läge som de "stora" bältena byter ägare? Jag har inte jättekoll, och jag kanske har helt fel, men det är min uppfattning iallafall. Känns det inte hopplöst på nåt vis, att hur bra en snubbe än är så kanske han aldrig får chansen?
Citera
2013-05-05, 14:41
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Roach sade väl någonting om en svensk kille som åkte i golvet under en sparringsession, så uppenbarligen kom han inte ens ihåg Bogeres namn. Tror nog han skulle lägga det på minnet, om en okänd göteborgare åkte upp till Wild Card Gym och gav Pac "en lektion".
Vet du vilket klipp som han sa det i?
Citera
2013-05-05, 16:48
Medlem
Lubrixs avatar
Jag förstår inte hur folk kunde tro att Guerrero skulle vinna.. Floyd är ju en så mycket smartare och snabbare figter än vad Guerrero är. Floyd har mött mycket bättre fighter än vad har Guerrero har gjort. Jag förstår inte hur folk tänker som trodde att Guerrero skulle vinna..
Citera
2013-05-05, 17:04
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Beröva nu inte oss på Canelo mot Floyd som dom berövade oss på Manny mot Floyd.
Citera
2013-05-05, 17:31
Medlem
Illmatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Beröva nu inte oss på Canelo mot Floyd som dom berövade oss på Manny mot Floyd.

Ha! Floyd lär möta typ Amir Khan eller något annat säkert kort.
Citera
2013-05-05, 17:57
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analbastard
Malignaggi - Broner presskonferansen finns ute nu, hade inte sett fram emot den här fighten innan men nu har Broner legat med Malignaggi's brud? Dayuuum, this fight just got interesting!

http://www.youtube.com/watch?v=4UI1fs4Hak8&feature=player_embedded#!

Broner ringer Malignaggis ex under presskonferansen.

Fan vad plufsig Broner ser ut! Svårt att tro att han var nere på 130 i november. Tycker det är ett dåligt tecken när unga fighters ser ut så där mellan fighter.

Floyd-Guererro var ju tyvärr väldigt ensidig men jag kan respektera att Floyd valde en tune-up efter sitt omtumlande 2012. Nu är det bara Canelo som gäller! Allt annat än Canelo betyder att Floyd bara är ute efter pengar numera och det gör honom irrelevant för boxningen och jag tycker heller inte att han ska vara etta p4p om han möter t. ex khan som de pratades om på boxnation.

Tror inte Canelo har en suck mot Floyd, tror Canelos stil är perfekt för Mayweather men det är i alla fall en legitim titelfight och förmodligen kommer floyd in runt 155 till den medan canelo säkert kommer in runt 165-170. Bästa fighten igår var inte helt oväntad ponce de leon-Mares!
Citera
2013-05-05, 18:16
Medlem
Jag vill se nån med lite snabbhet mot Mayweather!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in