2012-12-22, 13:59
Medlem
Floyd kanske behöver värma upp med gurrero för att sedan ta sig an Alvarez i september?
Citera
2012-12-22, 14:15
Medlem
blackfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Alvarez kanske inte är redo men jag ser ändå hellre Floyd mot Alvarez. Canelo är en ung stark hårdslående boxare som kan slå fantastiska kombinationer och fysiskt sett är han större och förmodligen också starkare. Jag vill se hur Floyd lyckas hantera en ung stark boxare som Alvarez då jag ser honom som ett betydligt större hot. Jag ser inte vad Guerrero har för vapen för att rubba Floyd? Visst han är tuff men kan ändå inte hota Floyd.
Visst, absolut.

Men om Canelo slår Trout eller liknande i vår så kan han möta Floyd med någon slags kredibilitet i höst/vinter.

Just nu har han ju inte besegrat någon av värde.

Jag ser också hellre Canelo, men om jag får välja tar jag hellre Canelo-Trout + Canelo-Floyd än Canelo-Floyd Trout-x.
Citera
2012-12-22, 14:31
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Måste ge dig props Godzilla. Du argumenterar på ett bra och sakligt sätt. Förr i tråden så har det varit mkt skitkastande och idiotförklarande. Skönt att diskutera med vettigt folk.
Tack! Jag har följt dina inlägg här på boxningsforumet ett bra tag och finner dem alltid välskrivna och kunniga.

Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Gick han inte upp 21 pounds?? Jag kanske minns fel. Gick inte Chavez Jr upp nåt liknande mot Rubio eller Duddy eller vem det nu var? En annan fuskare jag har svårt för, Jr.
Jo, mot Marco Antonio Rubio så gick Chavez Jr. upp 22 pounds läste jag nu :O Helt sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av blackface
Ganska stort att Martinez slog Messi i en omröstning av Argentinas bästa idrottsman. Tror det var tidningar som röstade, men inte helt säker.
Jag såg det, blev riktigt glad faktiskt. Nästan så att man blev lite tårögd, just med tanke på att Martinez eftersträvat det här så länge - att bli den stjärna han är efter att ha tagit fighter mot t.ex. Barker och Macklin som är tuffa men inte är stora namn. Mot Chavez fick han äntligen den seger han längtat efter och det är kul att han blir uppskattad i Argentina. Tycker det är helt rätt att han är före Messi, som man brukar säga "You play football, basketball. You don’t play boxing … It ain’t a game.”. Osäker på vem som ska ha cred för citatet då så många har sagt det, om någon vet så svara gärna.

Citat:
Alvarez behöver mer test. Tänk på att han endast besegrat en totalt gaggig Mosley och Josesito Lopez.
Guerreros vinster över Aydin och Berto smäller fan snäppet högre + han har bättre vinster i övrigt också.
Canelo ska man inte förstöra förrän man vet att han håller på nivån.. Låt han spöa Trout.
Håller med dig. Jag vill hellre se Mayweather mot Canelo för just som Reggie Hamond påpekade så är det en tuffare fight för May, men om vi snackar vem som gjort sig förtjänt av fighten så är det Guerrero. Jag blir inte så jättetaggad när jag hör Mayweather mot Guerrero men Guerrero är självsäker och man kan komma riktigt långt på det, eller så slutar det som med Ortiz.

Min önskelista för 2013, iaf de jag kommer på just nu:

* Mayweather vs. Martinez
* Vitali Klitschko vs. David Haye
* Matthysse vs. Rios
* Donaire vs. Mares/Rigondeaux
* Golovkin vs. ett stort namn
* Froch vs. Kessler II
* Helenius vs. Pulev
* Gamboa vs. Broner

Vill önska en god jul och ett gott nytt år till alla här på forumet! Tycker det har varit ett riktigt bra år överlag för boxningen. Det var en liten svacka där med lite dopingskandaler, OS osv. men nu i slutet har vi fått några underbara fighter! Ett skrällår också, jag tänker Josesito mot Ortiz, Marquez mot Pacman (inte en skräll att Marquez skulle vinna men hur det gick till), Danny Garcia, Timothy Bradley (kontroversiellt).
Senast redigerad av Godzilla3 2012-12-22 kl. 14:34.
Citera
2012-12-22, 19:17
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Nån som tror att Rigondeux eller Mares kan rå på Donaire? Vem ger han tuffast fight?

Kan Santa Cruz bli något?

Donaire själv verkar inte särskilt sugen på Rigo, ty han är "tråkig", har inte "imponerat på honom" och får inte hans "blod att koka".
Citera
2012-12-22, 23:21
Medlem
blackfaces avatar
Cunningham Adamek på en stream nära dig.

Helt OK såhär långt men inte som deras första fight.
Citera
2012-12-23, 19:21
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Cunningham Adamek på en stream nära dig.

Helt OK såhär långt men inte som deras första fight.

Adamek fick sin en fin julklapp av domarna. Inte en chans att han vann den där matchen. Hade Cunningham som vinnare klart på poäng....Tycker synd om Cunningham som förtjänar lite framgång.
Citera
2012-12-25, 07:34
Medlem
tatans avatar
Grym match Lee Haskins vs Stephane Jamoye se den om ni får tid över.
http://www.youtube.com/watch?v=pJwXEgeJkW4
6 ronden stenhård.
Citera
2012-12-25, 11:31
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Grym match Lee Haskins vs Stephane Jamoye se den om ni får tid över.
http://www.youtube.com/watch?v=pJwXEgeJkW4
6 ronden stenhård.
Yes bra fight!
Citera
2012-12-25, 14:00
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Adamek fick sin en fin julklapp av domarna. Inte en chans att han vann den där matchen. Hade Cunningham som vinnare klart på poäng....Tycker synd om Cunningham som förtjänar lite framgång.

Håller med. Adamek vann ronderna väldigt billigt genom att försöka forcera de sista 20-30 i varje rond. Tyckte dock själv det var rätt tydligt att han träffade handskarna och inget annat, men domarna måste varit av en annan åsikt.
Citera
2012-12-25, 14:06
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Alvarez behöver mer test. Tänk på att han endast besegrat en totalt gaggig Mosley och Josesito Lopez.

Guerreros vinster över Aydin och Berto smäller fan snäppet högre + han har bättre vinster i övrigt också.
Canelo ska man inte förstöra förrän man vet att han håller på nivån.. Låt han spöa Trout.

Tror inte det är någon som tycker att Álvarez gjort mer än Guerrero för att förtjäna en fight mot Mayweather, men allt handlar inte om bedrifter. Med risk för att låta som en sliskig manager, så handlar det mer om "STAAAR QUALITEEH!" Och jag, med många andra, är totala suckers när det kommer till sånt. Dessutom är det extra kul med "someone's 0 gotta go", gammal mot ung, mexiko mot USA under Cinco de Mayo-helgen etc. Den har mer potential helt enkelt.
Citera
2012-12-27, 13:55
Medlem
Libérées avatar
Startade en liten omröstning om årets fighter i semi-demokratisk anda med färdiga kandidater. Vem tycker ni förtjänar att bli årets fighter? Donaire har ju onekligen varit väldigt aktiv, men han har ju ingen knockout-seger över exempelvis Pacquiao eller Khan som de två andra kandidaterna Márquez och Garcia... Tufft val, eller?
Citera
2012-12-27, 14:10
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Startade en liten omröstning om årets fighter i semi-demokratisk anda med färdiga kandidater. Vem tycker ni förtjänar att bli årets fighter? Donaire har ju onekligen varit väldigt aktiv, men han har ju ingen knockout-seger över exempelvis Pacquiao eller Khan som de två andra kandidaterna Márquez och Garcia... Tufft val, eller?

Röstade på Marquez, hans seger mot Pacman och på det sättet han gjorde det på var klart större än något av det Donaire presterade under sina fyra fighter. Däremot så har det Donaire gjort också varit imponerande, framförallt hans seger mot Nishioka (lite synd att inte Nishioka bjöd upp på dans mer) och hans left hook mot Arce toppade av ett grymt år för Donaire. Som du nämnde så har han också varit väldigt aktiv, fler champions borde göra som honom och fightas mer än en-två gånger per år. Men om vi kollar på ren popularitetsökning så är det ingen tvekan att Garcia ska få priset, efter hans tre vinster i år så har han stigit fram som en av de främsta i 140 pounds-klassen.

Fast Marquez vinner enligt mig, han slog en topp 5 pound-for-pound på de flestas listor på ett brutalt vis som måste vara KO of the year.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-12-27 kl. 14:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in