2012-05-18, 22:40
Medlem
Sjukt att även Berto failar sitt drogtest inför sin rematch mot Ortiz. :O
Citera
2012-05-18, 23:52
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajuaju
Sjukt att även Berto failar sitt drogtest inför sin rematch mot Ortiz. :O

Det här börjar bli löjligt. Så både Peterson och Berto som båda KRÄVDE random drug testing visar sig vara dopade? Jag avvaktar lite med Berto, men det verkar som att både A och B-provet är positiva för nandrolon. Det är helt idiotiskt att dopa sig med det då det håller sig i kroppen i flera månader efter man tagit det enligt mina källor. Taget från en artikel:
Citat:
Historically, 80% of anabolic steroid positives from 1998-2003 were for nandrolone as a result of a contaminated supplement not injection.

Jag vill höra vad Berto och hans ledning säger angående detta. Men en annan potentiell bra match som troligtvis är borta då.
Citera
2012-05-19, 12:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Skoglunds senaste träningsvideo inför lördagens fight i Danmark;
http://www.youtube.com/watch?v=XO1rVaBlm_0

Stormatch?

Vem är argentinaren han möter?
Citera
2012-05-19, 20:36
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Det här börjar bli löjligt. Så både Peterson och Berto som båda KRÄVDE random drug testing visar sig vara dopade? Jag avvaktar lite med Berto, men det verkar som att både A och B-provet är positiva för nandrolon. Det är helt idiotiskt att dopa sig med det då det håller sig i kroppen i flera månader efter man tagit det enligt mina källor. Taget från en artikel:

Jag vill höra vad Berto och hans ledning säger angående detta. Men en annan potentiell bra match som troligtvis är borta då.

Citat:
Andre Berto statement: “At the present time, I cannot explain the positive drug test, which was provided as part of a voluntary anti-doping program in which I agreed to participate. I know that I have never used any steroids or other banned substances, and I am investigating all possible causes of the positive test with my attorney Howard Jacobs. I have never cheated, and all of my success has come from hard work and dedication.”

Nandrolone = anabola steroider. Hur i helvete hamnar det i din kropp bara sådär? Han jobbar med den ökända Victor Conte så nu blir det svårt för övriga boxare att forsätta få preparat från honom. Förstår fortfarande inte varför det fortfarande finns många idrottsmän som inte alls har några problem att stoltsera sitt sammarbete med denna orm.

Conte själv är "chockad". Det är inte hans preparat utan något som Berto måste ha tagit utan hans vetskap. Han verkar dessutom förvånad för enligt honom stannar nandrolone i kroppen mellan 6 månader och upp till 18 månader så varför skulle Berto använda sig av nandroloe? Han försvarar Berto och verkar tro att det är ett stort misstag.

Folj Victor Conte på twitter
http://twitter.com/#!/victorconte

I kväll lär väl ändå Kessler krossa Allan Green? Kan inte se hur Green ska vinna. Kessler vinner en enkel seger på knock nån gång mellan ronderna 5-8.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2012-05-19 kl. 20:46.
Citera
2012-05-20, 13:38
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Stormatch?

Vem är argentinaren han möter?
Nej ingen stormatch på långa vägar!
Citera
2012-05-20, 13:39
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Blev extremt besviken på Solis, tråkig fight och han levererade inte som jag förväntade mig.
Men Price, wow där snackar vi kraft.. hoppas han möter Fury snart.
Citera
2012-05-20, 15:37
Medlem
koffskis avatar
Price boxas bra för att vara tungviktare. Trevligt att se på när han släpper lös kraften. Men fint att brittiska eller commonwealth-bältet nästan har rainbow-flaggan på.
Citera
2012-05-21, 07:26
Medlem
Libérées avatar
Ingen som såg Kesslers fight mot Green? Kort men händelserik, och avslutas med en vänsterkrok som får mig att tänka på Roy Jones Jr i sin prime. Letar efter också efter en video ifrån Skoglunds fight då jag missade den, men än så länge förgäves.
Citera
2012-05-21, 08:18
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Ingen som såg Kesslers fight mot Green? Kort men händelserik, och avslutas med en vänsterkrok som får mig att tänka på Roy Jones Jr i sin prime. Letar efter också efter en video ifrån Skoglunds fight då jag missade den, men än så länge förgäves.

Jag såg den, ganska så spektakulärt avslut.
Citera
2012-05-21, 11:47
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Price boxas bra för att vara tungviktare. Trevligt att se på när han släpper lös kraften. Men fint att brittiska eller commonwealth-bältet nästan har rainbow-flaggan på.
Ja han ser verkligen solid ut, hoppas de sätter honom på prov snart.
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Jo, blev lite förvånad inledningsvis då jag tyckte Green boxade bra, han fick ju ner Kessler rätt så snyggt dessutom. Tyckte Kessler såg spänd ut, men det var en jäkla vänsterkrok han har och han träffade klockrent. Det behövde han.
Citera
2012-05-22, 18:13
Medlem
Godzilla3s avatar
En liten update på Bertosituationen. Enligt följande artikel så var det så små doser av nandrolon att det troligtvis var kontaminerat kosttillskott som låg bakom det. Men samtidigt så är boxare och atleter själva ansvariga för vad de sätter i sig. Det är också vad jag skrev tidigare fullständigt idiotiskt att dopa sig med det då det är så pass lätt att detektera och har funnits sen 80-talet. Det finns betydligt "bättre" sätt att dopa sig nuförtiden om man nu skulle vilja göra det, microdoping bland annat.

Citat:
In other words, the amount in his system is so minute [very little] that it is highly unlikely that he intentionally ingested nandrolone but was rather contaminated by food or a supplement.

Det är också klart att Victor Ortiz ska möta Josesito Lopez den 23:e juni, är inte alls lika taggad på den här fighten som Berto-Ortiz II.

Sen också en snabb update på Robert Helenius som ni kanske glömt bort vid det här laget. Han har opererat axeln, där han tog en sena från knät till axeln och har nu gått igenom det värsta stadiet så han till och med kan träna lätt (dock inte slå). Enligt honom så är en comeback i november möjlig. Helenius sjönk ordentligt i och med sin senaste fight mot Chisora enligt mig, även fast jag inte håller med allmänheten att Chisora vann den klart. Men jag är intresserad av att se vad han kan göra i framtiden, skulle gärna se honom mot Fury eller Dimitrenko (kanske inte som första comebackmatch dock).
Citera
2012-05-23, 11:19
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Sen också en snabb update på Robert Helenius som ni kanske glömt bort vid det här laget. Han har opererat axeln, där han tog en sena från knät till axeln och har nu gått igenom det värsta stadiet så han till och med kan träna lätt (dock inte slå). Enligt honom så är en comeback i november möjlig. Helenius sjönk ordentligt i och med sin senaste fight mot Chisora enligt mig, även fast jag inte håller med allmänheten att Chisora vann den klart. Men jag är intresserad av att se vad han kan göra i framtiden, skulle gärna se honom mot Fury eller Dimitrenko (kanske inte som första comebackmatch dock).
Tack för info. Jag blev oxå besviken men till Helenius fördel talar att han pajjade sin axel i matchen och därmed inte kunde boxas som han önskade. OCH till hans fördel kan man säga att Chisora överraskade mig och gjorde en mycket stabil insats och borde fått vinsten.

Nu vet jag inte vad som är det senaste om Chisora vs Haye, men den matcher ser jag verkligen fram emot!
På tal om Haye, ni som inte sett honom fightas som amatör, spana in denna matchen mot Solis
http://www.youtube.com/watch?v=eVedVsgpwes
Det ger en lite bild av Hayes fightingspirit (eller brist på).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in