En liten update på Bertosituationen. Enligt följande
artikel så var det så små doser av nandrolon att det troligtvis var kontaminerat kosttillskott som låg bakom det. Men samtidigt så är boxare och atleter själva ansvariga för vad de sätter i sig. Det är också vad jag skrev tidigare fullständigt idiotiskt att dopa sig med det då det är så pass lätt att detektera och har funnits sen 80-talet. Det finns betydligt "bättre" sätt att dopa sig nuförtiden om man nu skulle vilja göra det, microdoping bland annat.
Citat:
In other words, the amount in his system is so minute [very little] that it is highly unlikely that he intentionally ingested nandrolone but was rather contaminated by food or a supplement.
Det är också klart att Victor Ortiz ska möta Josesito Lopez den 23:e juni, är inte alls lika taggad på den här fighten som Berto-Ortiz II.
Sen också en snabb update på Robert Helenius som ni kanske glömt bort vid det här laget. Han har opererat axeln, där han tog en sena från knät till axeln och har nu gått igenom det värsta stadiet så han till och med kan träna lätt (dock inte slå). Enligt honom så är en comeback i november möjlig. Helenius sjönk ordentligt i och med sin senaste fight mot Chisora enligt mig, även fast jag inte håller med allmänheten att Chisora vann den klart. Men jag är intresserad av att se vad han kan göra i framtiden, skulle gärna se honom mot Fury eller Dimitrenko (kanske inte som första comebackmatch dock).