2012-10-19, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Grym fight! Cotto fightades tappert men Floyd är på en egen nivå.

Får se om Pacman vågar möta Floyd framöver.

God natt!

Cotto som kämpade i 12 ronder med Mayorga för fan ,hur kan han även räknas som en legitim motståndare till Floyd (cherrypicking så det stod härliga till),så upphypat det kan bli pga cottos popularitet ,men att han hade en chans var bara ett knep att lura oss alla på pengar.
Det e bara Pac vs May som finns kvar för dem båda!
Citera
2012-10-19, 09:30
Medlem
tom-joness avatar
Erik Morales åkte på PEDs! Fan också, en av mina hjältar har smutsat ner sig. Clenbuterol tydligen. Har säkert med viktnedgång att göra, Clenbuterol är nåt sånt preparat har jag för mig. Vi får se vad B-provet säger. Jag tror fighten blir av ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av MP8
Cotto som kämpade i 12 ronder med Mayorga för fan ,hur kan han även räknas som en legitim motståndare till Floyd (cherrypicking så det stod härliga till),så upphypat det kan bli pga cottos popularitet ,men att han hade en chans var bara ett knep att lura oss alla på pengar.
Det e bara Pac vs May som finns kvar för dem båda!

Nja, det finns fler fighter för dem båda tycker jag.
Pac kan möta, i welter: Robert Guerrero, Devon Alexander, Kell Brook, Marcos Maidana, en rematch med Bradley. I lätt welter: Danny Garcia, Brandon Rios, Lucas Matthysse, och yes Amir Khan.
Går han upp i lätt mellan finns Canelo, Bundrage, Cotto II, Trout, Kirkland , Lara, och på G igen Alfredo Angulo. Gabriel Rosado har utvecklats riktigt bra sista året.
Floyd har samma utbud, ta bort lätt welter och ersätt med Maravilla bara.

Jag säger INTE att dessa fighter skulle vara lika bra eller stora som Floyd-Pac. Långt ifrån, den är fighternas fight fortfarande, trots att den förlorat en hel del av "magin", de börjar båda bli till åren och skillsen har börjat erodera liiite grann. Men dessa är till varierande grad legitima fighter, sporten står inte och faller med Floyd vs Pac. Personligen så skiter jag i om den blir av. Jag skulle mkt hellre se Floyd mot Maravilla eller Canelo. Och jag tror att han torskar mot båda! Däremot vinner han mot Pac. Man kan naturligtvis ha invändningar mot många av boxarna jag gav som förslag, men de skulle alla göra en bra fight. Khan t.ex han har ju förlorat två raka. Men killen är en, om inte superstar, så iallafall nära det. Han ger alltid valuta för pengarna, krigar till sista sekund och jag respekterar honom mer nu efter KO-förlusten senast än vad jag gjort tidigare. Han skulle nog inte vinna mot varken Pac eller Floyd just nu men det skulle vara jävligt kul att se honom försöka.

Att Cotto hade det jobbigt mot Mayorga är jag inte 100% enig om, tyckte han hade ganska bra kontroll över den fighten. Vem kämpar inte med Mayorga liksom? Svårt att se bra och dominant ut mot en sån väderkvarn. De som haft det lättast mot Mayorga är väl De La Hoya och Trinindad, även de hade en del skakiga stunder emellanåt.
Citera
2012-10-19, 09:41
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
November verkar bli en extra kul månad för oss som är intresserade av de få svenska proffsboxarna som finns där ute!

Erik Skoglund (12-0) boxas i Helsingfors 10:e november på Nordic Fight Night, på samma gala kan vi även se Robert Helenius göra comeback efter axelskadan, samt danske Patrick Nielsen.

Samma datum men i Göta Källare, Stockholm går Oscar Ahlin (4-0 4KO) sin femte match mot ännu obestämt motstånd. Ni som bor i hufvudstaden eller i närheten bör inte missa det. Även Mikaela Laurén m.fl förgyller detta event.

Den 16:e är det Paula Robertos gala (vafandennuheter) med bl a Patrick Bogere och Frida Wallberg.

Gôtt är det...
Ja det är helt sjukt, jag har missat ALLA Oscars fighter, har varit utomlands precis varje gång. Var borta senast när han fightades i Alvik, smsade honom och lovade att komma på nästa, och ja, 10 nov är man nere i Västafrika. Vafan liksom, lär er att lägga galorna på vettiga datum, jävla arrangörer.
Paulo Robertos gala, var är den nånstans, har missat helt?
Ska man gissa att Skoglund boxar mot nån från Estland/Ungern/Ryssland? Jag tror han tar det på poäng, bra att han får matcha regelbundet. Patrick Nielsen var jag inte så imponerad av senast mot spanjoren, boxades fult och orent tycker jag, med skallar och liknande. Helt omotiverat.
Citera
2012-10-19, 10:18
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Vilket citat! Fury fick en ny beundrare bara på det! Tack, Tom! Du har för övrigt en otroligt imponerande koll på den brittiska tungvikten!

Vill också gärna se Fury-Price, sen vinnaren mot Haye. Gärna i en VM-kvalmatch där priset är ett möte med en Klitjko-broder, som får på nöten. Om man får drömma lite ...
Fury-Price vore riktigt spännande men lär dröja ett tag. Price ska ju möta gamle Matt Skelton först. Fury har försökt få Ruslan Chagaev i ringen och har gastat om att möta Haye men det verkar bli Tony Grano till slut.

Tack men vete fan om jag har nån speciell koll. Det är inte så många att hålla reda på. Chisora är ju inget prospect längre, Larry Olubamiwo är ju väck nu, samma med Tom Dallas som var 15-0 men torskade ett par fighter. De som kommer smygande nu (med varierande grad av skicklighet och olika goda framtidsutsikter) är väl Richard Towers och Dillian Whyte. Sen finns ju på ännu lägre nivå än så länge Gary Cornish och Dorian Darch. Sexton och Martin Rogan är ju körda som prospects sen ett tag tillbaka.

Appropå brittiska tungviktare, vad ska man säga om Danny Williams? Har lagt handskarna på hyllan fler gånger än man kan räkna men kommer alltid tillbaka i nån menlös fight. Efter att ha vart uppe i titelfight mot Vitali Klitschko så har han på de senaste åren boxats med ungersk och baltisk licens. Tränat sig själv. Meningslösa fighter i Tyskland, Finland och Karlstad. Nu senast i Tyskland så vägrade han ge ett dopingtest efter fight, han tyckte det var meningslöst. För i omklädningsrummet innan fight hade han plötsligt insett "vad gör jag här?". Han insåg att han varit shot sedan 2007. Ha ha, välkommen in i verkligheten. Han är så shot så det är inte ens kul att skoja om, skittaskig balans i ringen, benen är rejält skakiga. Hoppas han slutar nu då. Så kan man minnas honom för en av tidernas grymmaste segrar, när hans högeraxel hoppade ur led mot Mark Potter (?) och armen hängde och dinglade innan han sänkte honom med vänstern.

Appropå baltisk licens, de ser roliga ut. Man kan nog kopiera upp en egen. Fick t.om plasta in min på egen hand. Just den använde jag aldrig men ändå, lite seriöst kunde det ju vara.

Här är förresten klippet med Tyson Fury där han utmanar Price, med sin milda röst;

http://www.youtube.com/watch?v=W12A_beiR7g
Citera
2012-10-19, 14:03
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Ja det är helt sjukt, jag har missat ALLA Oscars fighter, har varit utomlands precis varje gång. Var borta senast när han fightades i Alvik, smsade honom och lovade att komma på nästa, och ja, 10 nov är man nere i Västafrika. Vafan liksom, lär er att lägga galorna på vettiga datum, jävla arrangörer.
Paulo Robertos gala, var är den nånstans, har missat helt?
Ska man gissa att Skoglund boxar mot nån från Estland/Ungern/Ryssland? Jag tror han tar det på poäng, bra att han får matcha regelbundet. Patrick Nielsen var jag inte så imponerad av senast mot spanjoren, boxades fult och orent tycker jag, med skallar och liknande. Helt omotiverat.

Hehe, du kommer nog få många fler chanser. Såg Oscar i Surbrunnsparken, Ystad 1/9, och trots att han boxades långt innan main event var det han som verkligen fick taket att lyfta. Killen kan bli en riktig publikfavorit när hans fighter väl börjar sändas på TV.

Här står det om Rumble of The Kings som "Paolo-galan" egentligen heter. Har inte sett något om Bogeres fight på hemsidan, men på boxrec.com står det att hans nästa fight är den 16:e november i Cloetta Center, Linköping.

Läste någonstans att Skoglunds tränare hävdat att Erik slår hårdare än någon han sett tidigare, men på Eriks facit verkar det inte visa sig (6 KO:s på 12 fighter). Å andra sidan är det kanske ett tecken på att killen har vett att hålla igen när han innehar en trygg ledning...
Citera
2012-10-19, 17:16
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:

Nja, det finns fler fighter för dem båda tycker jag.
Pac kan möta, i welter: Robert Guerrero, Devon Alexander, Kell Brook, Marcos Maidana, en rematch med Bradley. I lätt welter: Danny Garcia, Brandon Rios, Lucas Matthysse, och yes Amir Khan.
Går han upp i lätt mellan finns Canelo, Bundrage, Cotto II, Trout, Kirkland , Lara, och på G igen Alfredo Angulo. Gabriel Rosado har utvecklats riktigt bra sista året.
Floyd har samma utbud, ta bort lätt welter och ersätt med Maravilla bara.

Det är sannerligen inga dåliga fighters och många möjligheter till bra matcher, men ur en rent ekonomiskt synvinkel borde de jag fetat ligga bäst till för Pac och PBF (om de nu inte möter varandra, så klart). Själv vill jag se Matthysse mot Rios!

Citat:

Här är förresten klippet med Tyson Fury där han utmanar Price, med sin milda röst;
http://www.youtube.com/watch?v=W12A_beiR7g

Vilken kille, vilket klipp! Tack!

Avslutningsvis, så kan jag bara upprepa mitt beröm: Du har järnkoll! Jag har följt sporten i närmare 30 år nu och anser mig ha hyfsad överblick på topp 20 i varje viktklass, men jämfört med dig är jag som en från Sahara som ska försöka diskutera snö med en eskimå.

För resten, du kanske är rätt man att fråga vad som hänt med boxningen i Sydkorea? De var ju en stormakt på 80-talet med Jung-Koo Chang, Myung-Woo Yuh med flera. Nu finns väl bara Kim Ji-Hoon ... har alla gått över till golf, eller vad?
Citera
2012-10-22, 14:09
Medlem
Libérées avatar
Satan vilken vänsterkrok han har, Garcia! Det gjorde nästan ont att se en legendar av Morales kaliber gå under på det där viset, nu borde det vara dags att lägga handskarna på hyllan för "El Terrible". Men "Swift" å andra sidan har många fina motståndaralternativ i 140-klassen, vad sägs om Rios eller kanske Mathysse? Vad tror ni?

Quillin vs N'Dam sen, vilken fight! Sex nedslagningar i Quillins favör, och utan dem hade det på mitt och många andras poängkort varit dött lopp! Helt efterblivet... i en positiv bemärkelse.
Citera
2012-10-22, 18:50
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Tyckte brittiska welterviktshoppet Ezekiel "Kell" Brook gjorde det bra i lördags mot argentinaren Hector Saldivia, som gick ner för räkning i tredje av en jabb! Säger väl mer om hans haka än nåt annat, men snyggt var det och en njutning bara genom att det är så ovanligt.

Drabbningen var en kvalmatch för att få möta IBF-mästaren, den i helgen likaledes nykorade Devon Alexander. Vad tror ni övriga om utgången av en Alexander-Brook?
Citera
2012-10-22, 20:50
Medlem
tatans avatar
Citat:
Tyckte brittiska welterviktshoppet Ezekiel "Kell" Brook gjorde det bra i lördags mot argentinaren Hector Saldivia, som gick ner för räkning i tredje av en jabb! Säger väl mer om hans haka än nåt annat, men snyggt var det och en njutning bara genom att det är så ovanligt.

Drabbningen var en kvalmatch för att få möta IBF-mästaren, den i helgen likaledes nykorade Devon Alexander. Vad tror ni övriga om utgången av en Alexander-Brook?
Verkar som att Brook inte verkar vara så intresserad att möta Alexander han vill hellre möta Khan.
http://www.boxingscene.com/brook-khan-made-it-personal-i-take-him-out--58480
Citera
2012-10-22, 21:01
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Den alltid lika partiske Dan Rafael på ESPN försöker skapa hype kring Danny Garcia:

"Garcia, meanwhile, put the finishing touches on a campaign that puts him in the running for a fighter of the year award. In 2012, he has the two wins against Morales (including a knockout of the year candidate) and the upset knockout of Khan.".

Eh, motståndet? En sedan länge slutkörd Morales och glaskäken Khan? Kom igen!
Citera
2012-10-22, 21:04
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Verkar som att Brook inte verkar vara så intresserad att möta Alexander han vill hellre möta Khan.
http://www.boxingscene.com/brook-khan-made-it-personal-i-take-him-out--58480

Det är klart, många sköna £ att tjäna för båda på den fighten. Och ointressant är det förvisso inte, fast jag tror Khan inte kommer att vara hjälpt av att gå upp en klass.

Gamle Hatton nämns också i artikeln. Gillar de här brittiska "derbyna", måste jag säga, som Haye-Chisora och nu senast Burns-Mitchell. Och tänk vilka matcher vi skulle kunna få se i mellanvikten, med Macklin, Murray, Barker och Hope ...
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2012-10-22 kl. 21:09.
Citera
2012-10-22, 21:26
Medlem
tatans avatar
Citat:
Det är klart, många sköna £ att tjäna för båda på den fighten. Och ointressant är det förvisso inte, fast jag tror Khan inte kommer att vara hjälpt av att gå upp en klass.

Gamle Hatton nämns också i artikeln. Gillar de här brittiska "derbyna", måste jag säga, som Haye-Chisora och nu senast Burns-Mitchell. Och tänk vilka matcher vi skulle kunna få se i mellanvikten, med Macklin, Murray, Barker och Hope ...
Fel ordning i sådana fall klart dags för Brook att ge sig an Alexander nu när han har chansen.
Och när han mött Alexander hade det vart kul att se Kahn,Brook och Hatton göra upp om han ser hyfsad imot Senchenko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in