2012-10-14, 21:32
Medlem
tom-joness avatar
Jo jag tycker Pat Russell gjorde rätt, Alvarado var helt ute. Stod och sträckte armarna rakt ut i nån halvt spastisk pose. Kunde gått illa om Rios fått dra in fler slag mot oskyddad haka.
Man undrar ju hur lång karriär Rios kommer ha, han tar mkt stryk och har haft det tufft med vikten länge. Men Arturo Gatti hade ju samma problematik och han höll länge. Fast det finns bara en Gatti.
Jag tror absolut att Rios blir avslöjad så fort han möter nån i översta toppen, vilket han ju inte gjort än. T.ex JMM och Bradley skulle boxa öronen av honom, och nu snackar Arum om att han ska möta vinnaren av Pacman-Marquez. Jag kan inte se nåt annat än förlust för Rios där.

Såg ni David Lemieux KO? Han slog ju nästan huvet av snubben. Och Lemiuex lyckades faktiskt se cool ut i Tyson-style shorts och skor.

Helgens mest imponerande grej tyckte jag var Donovan Georges lilla comeback i 5e ronden mot Adonis Stevenson. Han gick ner tungt två gånger för kroppslag, och det vet man att då är man körd, helt förlamad blir man, inga krafter. Men George reste sig och tryckte upp Stevenson mot repen med en vild slagserie. Kul som fan att se.
Citera
2012-10-14, 22:38
Medlem
Reggie Hamonds avatar
tom-jones!

Vad tror du om den brittiska tungviktaren David Price chanser att nå toppen? Stor (203cm) stark och slår väldigt hårt. Har sett några matcher med Price och han ser lovande ut i ringen måste jag säga men han har givetvis forfarande mycket att bevisa. Igår krossade han Audley Harrison i första ronden. Audley borde fan lägga av nu. Det blir bara patetiskt om han forsätter. Han har varit slut som boxare ett bra tag nu enough is enough liksom.

David Price vs Audley Harrison.
http://www.youtube.com/watch?v=m7QrS7XLhIQ
Citera
2012-10-15, 16:27
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
tom-jones!

Vad tror du om den brittiska tungviktaren David Price chanser att nå toppen? Stor (203cm) stark och slår väldigt hårt. Har sett några matcher med Price och han ser lovande ut i ringen måste jag säga men han har givetvis forfarande mycket att bevisa. Igår krossade han Audley Harrison i första ronden. Audley borde fan lägga av nu. Det blir bara patetiskt om han forsätter. Han har varit slut som boxare ett bra tag nu enough is enough liksom.

David Price vs Audley Harrison.
http://www.youtube.com/watch?v=m7QrS7XLhIQ
Nuförtiden är det väl inte så jävla svårt att nå toppen i tungvikten, för tillfället stinker viktklassen men man ser små tecken till ljusning, några nya namn på gång; Deontay Wilder, Seth Mitchell, Magomed, Bryant Jennings, Luis Ortiz och Joe Hanks i USA (synd att Amir Mansour sket ut sig igen), Kubrat Pulev och Pianeta i Tyskland och så hela brittiska ligan med Price, Tyson Fury, Mike Perez. Anthony Joshua kommer lyftas fram massivt den dag han bestämmer sig för att bli pro.
David Price verkar stabil, stor å stark som du säger. Han har matchats ganska försiktigt, så man har inte sett så mkt av honom, han har liksom smugit fram. Man ska nog inte lägga så mycket i en seger över A-Force, som ju är heeelt shot. Harrison var en kapabel amatör med OS-guld och hela baletten, men han hade inte det som krävdes i riktig boxning (proboxning, that is..) Price var mer imponerande i sin senaste seger innan, mot Sam Sexton som är en helt ok fighter. Price ligger på bra distans och dikterar tempot i sina fighter. Tyvärr så är det tempot ofta ganska lågt, och han verkar behöva tänka ut varje slag och kombination istället för att boxa på känsla. Och varje gång jag ser Price fightas så tänker jag: Wlad Klitschko. Samma raka rygg, samma vänster som man petar med, samma stela rörelsemönster. T.om samma röda shorts! Det är svårt att säga så mkt om hur bra Price kommer bli, för han har ju aldrig blivit testad. Nu snackas om titelfighter mot Br. K men det är ju en sån vida skillnad mot det motstånd han hittills mött, så David kunde få en otrevlig överraskning där.
Hursomhelst så verkar det vara en jordnära snubbe, som tar seriöst på sin sport. Tydligen så hade han det tufft som tonåring, han avskydde att vara så stor och alla blickar och uppmärksamhet det gav. Tror inte han ogillar det lika mkt längre.

Det har ju snackats länge om en fight mellan Price och Tyson Fury. Vore skitkul att se. Och skitkul var det när Fury blev intervjuad av Channel 5 i publiken efter Price knockat Harrison. "David Price and Frank Maloney calling me out, that midget yeah... David Price, I´ll fight you any day of the week, you plumber from Liverpool, it´s personal between me and you and I´m gonna do you some serious harm you big stiff idiot.. Call me out, call me any names - you are getting it.. your gay lover Tony Bellew, I´ll fight him between rounds.." Ha ha ha, fan vad jag gillar Fury, han är så skönt mentalt instabil och som en stor kaxig bebis/byfåne. Jag är ett Fury-fan, helt klart.
Citera
2012-10-15, 18:18
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Det har ju snackats länge om en fight mellan Price och Tyson Fury. Vore skitkul att se. Och skitkul var det när Fury blev intervjuad av Channel 5 i publiken efter Price knockat Harrison. "David Price and Frank Maloney calling me out, that midget yeah... David Price, I´ll fight you any day of the week, you plumber from Liverpool, it´s personal between me and you and I´m gonna do you some serious harm you big stiff idiot.. Call me out, call me any names - you are getting it.. your gay lover Tony Bellew, I´ll fight him between rounds.." Ha ha ha, fan vad jag gillar Fury, han är så skönt mentalt instabil och som en stor kaxig bebis/byfåne. Jag är ett Fury-fan, helt klart.

Vilket citat! Fury fick en ny beundrare bara på det! Tack, Tom! Du har för övrigt en otroligt imponerande koll på den brittiska tungvikten!

Vill också gärna se Fury-Price, sen vinnaren mot Haye. Gärna i en VM-kvalmatch där priset är ett möte med en Klitjko-broder, som får på nöten. Om man får drömma lite ...
Citera
2012-10-15, 18:35
Medlem
bomayes avatar
Fury är rolig, men Price gör slarvsylta av honom.

Deontay Wilder tror jag inte alls på. Mer på Seth Mitchell isf.
Senast redigerad av bomaye 2012-10-15 kl. 18:38.
Citera
2012-10-15, 20:07
Medlem
tatans avatar
Vart en bra boxnings helg trist att inte Toprank och Goldenboy inte samarbetar 140 är ju sprängfylld av grymma fighters.
Kan någon enkelt förklara Al Haymons roll,många boxare som är signade hos han men boxas för ex Goldenboy.
Nu ser jag fram imot Danny Garcia vs Erik Morales på lördag hade vart grymt om Erik kunde vinna detta hårdare gubbe en han finns nog fan inte,ser ut som en vegan demostrant i kroppen,jaja han var väl nyopererad när han mötte Garcia sist,hoppas han är bättre förberedd denna gång.
Citera
2012-10-15, 20:32
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Satt och filosoferade lite om Donaire ... sedan juli 2010 har han mött och besegrat:

Hernan Marquez, KO 8
Volodimir Sidorenko, KO 4
Fernando Montiel, KO 2
Omar Narvaez, poäng 12
Wilfredo Vazquez jr, poäng 12
Jeffrey Mathebula, poäng 12
Toshiaki Nishioka, KO 9

Samtliga är eller har varit titelhållare! Rätta mig gärna, men de enda som har likvärdig nivå på motståndet är väl Pac och Carl Froch? Och de har förlorat, eller gått några väldigt jämna matcher ...

Till frågan: Är Donaire och Andre Ward de främsta utmanarna till Mayweather om förstaplatsen P4P i dag?

Edit: Maravilla!
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2012-10-15 kl. 20:39. Anledning: Tillägg
Citera
2012-10-16, 14:05
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Riktigt härlig fight! Jag led lite med Alvarado som hade framgång när han använde jabben men hans instinkt är att brawla (vilket är skönt för publiken) och det är ju ett misstag med Rios. Och vilken vinst för Rios, jag trodde på Alvarado. Jag hade fel, Rios visade vad han går för och damn vilken haka han har - Margaritoklass på den. Vad tyckte ni om domarens beslut att stoppa fighten? Max Kellerman hade lite problem med det, jag hade ju velat se mer men man måste givetvis tänka på en fighters hälsa och det är alltid en fara när en fighter inte går ner utan tar mycket stryk längs repen.

Instämmer! Efter rond 4 och 5 trodde jag att det var kört för Rios då det såg ut som att Alvarados strategi med inledande jabb följt av rak höger/ högerkrok bröt ned honom bit för bit. Lite underligt då jag sett "Bam Bam" vara i större knipor förr, men man lär väl sig aldrig. Instinktivt tyckte jag att domaren bröt lite väl tidigt, men när jag sedan fick se reprisen tycker jag att det var väldigt vaket och bra gjort av honom. Denna fight lyckades leva upp till de nästan löjligt höga förväntningarna som man hade, vilket inte säger lite. Definitivt FOTY-material, boxning blir inte mycket mer underhållande än så här!

Om ni vill återleva känslan i några minuter så spana in highlightsen nedan.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=4hhY2wINuPo
Citera
2012-10-16, 18:16
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Till frågan: Är Donaire och Andre Ward de främsta utmanarna till Mayweather om förstaplatsen P4P i dag?

Edit: Maravilla!

Jo, jag tror Donaire måste räknas in där nu tillsammans med namnen du nämnde. Så synd att Nishioka hade alldeles för mycket respekt för Donaires vänsterkrok och var inaktiv i majoriteten av fighten, kanske var han ringrostig efter 1 års inaktivitet men jag förväntade mig betydligt mer från honom. Donaire sa i intervjun efteråt att han inte är "taggad" att möta Rigondeaux vilket jag tycker är synd.

Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Om ni vill återleva känslan i några minuter så spana in highlightsen nedan.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=4hhY2wINuPo

Tackar för länken! Var tvungen att se om fighten en gång till. I slutet av en rond (femte eller sjätte ronden) flög Rios huvud bakåt av uppercuts flera gånger om utan att han verkade rubbas alls. Påminner mig om 2:52 in i det här klippet när Donaire gör en suverän imitation av Brandon Rios.
Citera
2012-10-17, 20:52
Medlem
Godzilla3s avatar
Lite updates från senaste dagarna om någon här har missat det:

Canelo Alvarez kommer inte fighta förrän maj 2013. Jag förstår inte varför en såpass ung fighter som Canelo behöver ett så långt break efter en ganska ensidig fight mot Josesito Lopez? Är det verkligen smart att vara inaktiv så länge och sen direkt möta en toppfighter? Jag hade sett att han hade fightat någon i december innan han möter ett större namn i maj.

Martinez ska opereras och är inte redo att fightas igen förrän april 2013 vilket tyder på att han också kommer att ha sin nästa fight i maj 2013.

Det ryktas om att Mayweather ska fightas maj 2013 också, bara rykten men det är hans datum (Cinco de Mayo-helgen) så att säga så det är väl ingen större överraskning att han återvänder då (om han återvänder).

Berto-Guerrero verkar vara klar till 24:e november. Intressant fight, frågan är då vem Timothy Bradley ska möta?

David Haye snackar om att kontraktet med Vitali Klitschko är klart till nästa år, Haye snackar ju en del så man får helt enkelt avvakta tills det blir bekräftat. Men jag ser verkligen framemot det om det sker, är på många vis en perfekt avskedsfight för Vitali som har pratat om att avsluta karriären snart. Sen är det en annan fråga om han vinner den fighten, han har allt visat lite tecken på att han börjar bli äldre.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-10-17 kl. 20:55.
Citera
2012-10-17, 21:49
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3

Berto-Guerrero verkar vara klar till 24:e november. Intressant fight, frågan är då vem Timothy Bradley ska möta?

David Haye snackar om att kontraktet med Vitali Klitschko är klart till nästa år, Haye snackar ju en del så man får helt enkelt avvakta tills det blir bekräftat. Men jag ser verkligen framemot det om det sker, är på många vis en perfekt avskedsfight för Vitali som har pratat om att avsluta karriären snart. Sen är det en annan fråga om han vinner den fighten, han har allt visat lite tecken på att han börjar bli äldre.

Finns verkligen inte många lediga för Bradley. Zab Judah, kanske? Fortfarande hyfsat stort namn, östkust mot västkust ... och en ganska säker seger för Bradley, så att han kan vara kvar i racet för att möta Mayweather.

Klitjko den äldre mot Haye känns avlägsen, men vem vet? Ska man utgå från deras respektive matcher mot Chisora bör han nog välja någon annan. Har i och för sig alltid rankat storebror som den bättre, men bortsett från segern över Sam Peter tycker jag inte att hans comeback varit helt övertygande, sett till motståndet. Nog för att återväxten i tungvikt är dålig och han måste samsas om utmanarna med lillebrorsan, men Sosnowski, Briggs och nu senast Charr ...

Gör Helenius en bra match nu i november kan det bli han som får äran, men tyvärr är det nog riskminimering som gäller inför avskedsföreställningen. Tippar därför på en färsking som Bryant Jennings. Annars har jag för mig att Bermane Stiverne är rankad ganska högt av WBC, men han skulle visst möta Arreola?
Citera
2012-10-18, 15:01
Medlem
Libérées avatar
November verkar bli en extra kul månad för oss som är intresserade av de få svenska proffsboxarna som finns där ute!

Erik Skoglund (12-0) boxas i Helsingfors 10:e november på Nordic Fight Night, på samma gala kan vi även se Robert Helenius göra comeback efter axelskadan, samt danske Patrick Nielsen.

Samma datum men i Göta Källare, Stockholm går Oscar Ahlin (4-0 4KO) sin femte match mot ännu obestämt motstånd. Ni som bor i hufvudstaden eller i närheten bör inte missa det. Även Mikaela Laurén m.fl förgyller detta event.

Den 16:e är det Paula Robertos gala (vafandennuheter) med bl a Patrick Bogere och Frida Wallberg.

Gôtt är det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in