Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
tom-jones!
Vad tror du om den brittiska tungviktaren David Price chanser att nå toppen? Stor (203cm) stark och slår väldigt hårt. Har sett några matcher med Price och han ser lovande ut i ringen måste jag säga men han har givetvis forfarande mycket att bevisa. Igår krossade han Audley Harrison i första ronden. Audley borde fan lägga av nu. Det blir bara patetiskt om han forsätter. Han har varit slut som boxare ett bra tag nu
enough is enough liksom.
David Price vs Audley Harrison.
http://www.youtube.com/watch?v=m7QrS7XLhIQ
Nuförtiden är det väl inte så jävla svårt att nå toppen i tungvikten, för tillfället stinker viktklassen men man ser små tecken till ljusning, några nya namn på gång; Deontay Wilder, Seth Mitchell, Magomed, Bryant Jennings, Luis Ortiz och Joe Hanks i USA (synd att Amir Mansour sket ut sig igen), Kubrat Pulev och Pianeta i Tyskland och så hela brittiska ligan med Price, Tyson Fury, Mike Perez. Anthony Joshua kommer lyftas fram massivt den dag han bestämmer sig för att bli pro.
David Price verkar stabil, stor å stark som du säger. Han har matchats ganska försiktigt, så man har inte sett så mkt av honom, han har liksom smugit fram. Man ska nog inte lägga så mycket i en seger över A-Force, som ju är heeelt shot. Harrison var en kapabel amatör med OS-guld och hela baletten, men han hade inte det som krävdes i
riktig boxning (proboxning, that is..) Price var mer imponerande i sin senaste seger innan, mot Sam Sexton som är en helt ok fighter. Price ligger på bra distans och dikterar tempot i sina fighter. Tyvärr så är det tempot ofta ganska lågt, och han verkar behöva tänka ut varje slag och kombination istället för att boxa på känsla. Och varje gång jag ser Price fightas så tänker jag: Wlad Klitschko. Samma raka rygg, samma vänster som man petar med, samma stela rörelsemönster. T.om samma röda shorts! Det är svårt att säga så mkt om hur bra Price kommer bli, för han har ju aldrig blivit testad. Nu snackas om titelfighter mot Br. K men det är ju en sån vida skillnad mot det motstånd han hittills mött, så David kunde få en otrevlig överraskning där.
Hursomhelst så verkar det vara en jordnära snubbe, som tar seriöst på sin sport. Tydligen så hade han det tufft som tonåring, han avskydde att vara så stor och alla blickar och uppmärksamhet det gav. Tror inte han ogillar det lika mkt längre.
Det har ju snackats länge om en fight mellan Price och Tyson Fury. Vore skitkul att se. Och skitkul var det när Fury blev intervjuad av Channel 5 i publiken efter Price knockat Harrison. "David Price and Frank Maloney calling me out, that midget yeah... David Price, I´ll fight you any day of the week, you plumber from Liverpool, it´s personal between me and you and I´m gonna do you some serious harm you big stiff idiot.. Call me out, call me any names - you are getting it.. your gay lover Tony Bellew, I´ll fight him between rounds.." Ha ha ha, fan vad jag gillar Fury, han är så skönt mentalt instabil och som en stor kaxig bebis/byfåne. Jag är ett Fury-fan, helt klart.