2013-09-14, 11:23
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=YQ5ye--jNX8

Invägningen, Matthysse - Garcia och Mayweather - Canelo!

Fick rysningar när Canelo svarade "I was born ready".
Citera
2013-09-14, 11:50
Medlem
Vet nån när själva mayweather vs canelo matchen börjar ?
Citera
2013-09-14, 12:43
Medlem
tom-joness avatar
Riktigt dåligt av poängdomarna, Badou vann klart. Periban flaxade runt i ringen och fick inget effektivt uträttat. Badou är väl kanske inte den mest spännande actionfightern men han gjorde det effektivt och disciplinerat, dominerade trots att han var mindre aktiv.

Har fått en liten feeling att Garcia kommer ta detta. Hypen runt Mathysse har överdrivits en del tycker jag. Han knockade Peterson visst, men fram till det var ju fighten jämn. Han har ju inga riktigt övertygande segrar mot nåt stort namn, även om man kan tycka att han besegrade både Judah och Devon. Ska man vara ärlig så har Mathysse en del brister. Fantastisk KO-Power, absolut, men han är inte bra på att skära av ringen. Och när han attackerar så lutar han sig in med hakan farligt upp i vädret och att luta sig in, squared up, det är livsfarligt mot en puncher som Garcia. Mathysse är lite grann som en bättre version av Randall Bailey. Har hört många gånger hur folk från Philly säger att Garcia är en underskattad puncher, han har ett riktigt bra nyp. Dessutom är han en av de bästa i gamet på att "slå med dig", att kontra mitt i din egen slagsekvens. Så om Danny kan stå i Mathysses räckvid och fyra av en krok när Matthysse vräker sig framåt så kan det ta slut. Dessutom tycker jag Mathysse har sett lite nervig och obekväm ut senaste dagarna medan Garcia verkar trivas. Jag hoppas på Mathysse men tror tyvärr Garcia har en bra chans att knipa det. Hoppas bara det blir en riktig holmgång!

Precis som Mathysses förmåga har överskattats så har man överdrivit Canelos kondis-problem. Jag ser inte att han har så stora problem med orken. Ser man fighten mot Mosley tex så har han ett hyfsat tempo även i sista ronderna, drar combos fighten igenom. Det är bara det att Canelo boxas som Cotto ungefär, med mkt tålamod och i spurter. Det är svårt att ändra. I Trout-fighten såg han lite sliten ut på slutet men det var väl open scoring i den fighten? Alltså gick han på säkerhet i slutet, han visste att segern var hans bara han stod på fötterna. Alltså boxade han avvaktande då. Men visst, han var dessutom hårt träffad i kroppen i den fighten och det tar på krafterna nåt fruktansvärt. Det betyder inte att Canelo är klen i kroppen, ett bra placerat kroppsslag räcker för att ändra matchbilden i en hel fight för vem som helst och där fick Trout in en hel del i kroppen, oavsett vad Floyd Sr säger.
Inte alla fighters har den typen av motor i kroppen som gör att man kan ösa i 12 ronder. Jag kommer bara på 4 fighters som aldrig blir/blivit riktigt trötta; Floyd, Henry Armstrong, Aaron Pryor och the one and only Harry Greb. Floyd boxar ju på ett sätt som kombinerat med hans hårda träning gör att han kan undvika den värsta utmattningen; avslappnad, ett slag i taget, och inte inblandad i några slug-outs. Dessutom är Floyd en mästare på att maskera när han är trött eller skakad. Frågan är nu då ifall Canelo blir trött i fighten, kan Floyd utnyttja det? Kommer han attackera eller blir det pot-shots som vanligt?
Jag tycker Canelo boxade väldigt moget mot Trout (det har han visserligen alltid gjort) och vissa av de kvaliteterna kan bli betydelsefulla mot Floyd. De flesta som ska möta Floyd vill bara gå in och köra över honom, men det går inte. Om de lyckas komma in så kommer de för nära och där kväver Floyd deras boxning. Han rullar, duckar, vrider å vänder och har full koll på allt i närkamp. Ligger de för långt ifrån så blir de prickade hela natten (se Guerrero).
Sättet att lyckas mot Floyd är intelligent press, så som Cotto gjorde under sekvenser av deras fight och som Castillo gjorde. Cotto höll dock inte hela fighten. Canelo visade upp en bra smart boxning mot Trout, även om jag personligen tycker fighten var jämnare än vad domslutet sa. Det är inte lätt att möta en skicklig teknisk southpaw som dessutom är stor och kommer in med sitt livs seger i ryggen. En viktig ingrediens i arsenalen mot Floyd är jabben, man såg det hos De La Hoya och Cotto. Canelo har en utmärkt jabb när han använder den. Dessutom kan han detta med intelligent press, han gjorde det mot Trout.

Canelo slår på ett sätt som syns väl, det blir jubel från publiken och domarna kan påverkas. Se på några av hans combos, han sträcker verkligen ut slagen i sin maximala längd, använder varje cm av armen och räckvidden. Detta tillsammans med att han är förmodligen den bästa i gamet idag på att just slå i kombinationer, kommer göra denna fight riktigt intressant. Han har en lång tung vänster mot kroppen och kan han landa den ordentligt så blir det en jobbig kväll för Floyd.

Jag var personligen överraskad att denna fight blev av nu, trodde Canelo skulle ta några fighter till innan. Men bra att det händer, så inte Floyds handpicking (som han ju själv erkänner nu) fortsätter.

Floyd vet vi ju alla vad han kan, frågan är när han blir gammal? Kan det bli inatt? Hade det kämpigt mot en halv-shot Cotto och Guerrero är ju inte någon topfighter ändå. Han anpassar sig bra till åldern, inte samma studs i benen så han står stilla mer och prickskjuter med mer kraft. Hur länge håller händerna? De senaste åren har ju Floyd bara boxat en gång/år, att nu vid 36 års ålder plötsligt boxa igen efter några månader och med en sargad hand, hur kommer kroppen reagera? Det räcker att Floyd har en off-night så är nollan i förlustkolumnen väck.

Tänk på en sak till innan ni satsar era pengar. Om fighten är jämn hos poängdomarna, var ligger framtiden? Floyd är 36 år, inte många år kvar av karriären och han har trots allt inte många fans. Intresset är stort när han fightas, men hur många är egentligen hans fans? Canelo är 23, från Mexico och är på väg att bli en av de mest populära boxarna där genom tiderna efter Chavez Sr och Ruben Olivares. Skulle han slå Floyd så kan ni ju tänka vilken status grabben får. Sånt ska ju inte spela roll i en fight men det vore ju naivt att tro att det inte påverkar folk.

Jag går emot de flesta och tippar Garcia på KO och Canelo på poäng. Förmodligen så kommer jag ha fel och då har jag skrivit allt detta i onödan. Fan! Hursomhelst så är det upplagt för en retur mellan Floyd och Canelo sen.
Citera
2013-09-14, 14:57
Medlem
Elfuckeros avatar
Canelo ko 6
Citera
2013-09-14, 14:58
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caktuss
Vet nån när själva mayweather vs canelo matchen börjar ?
Är det idag matchen är?
Citera
2013-09-14, 15:39
Medlem
TerryTibbss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfuckero
Canelo ko 6

haha inte ofta.. hoppas verkligen att du har rätt dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Är det idag matchen är?

ja.. tv 10 vid 5-snåret...
Citera
2013-09-14, 18:59
Medlem
På tide att Mayweather tas ner på jorden! Har inte direkt stenkoll på boxningsvärlden men hoppa på tronskifte även om det är otroligt att han blir utboxad.. KO i 8e hoppas jag på.
Citera
2013-09-14, 20:29
Medlem
paleheads avatar
Floyd Mayweather har blivit en symbol för framgång inom sport i USA. Han tjänar mer pengar än någon annan idrottsman, och gestaltar en representation av “the American Dream”. Detta koncept går tillbaka till 1920-talets ekonomiska klimat där i stort sett vem som helst kunde bli miljonär på bara några månader. De som kritiserat idealiserandet av “The American Dream” har ofta blivit hänsynslöst behandlade, exempelvis Charlie Chaplin och Henry Miller som båda blev offentligt anklagade för att vara kommunister och USA-fientliga, och följaktligen censurerade och förbjudna att arbeta fritt.

Floyd har blivit en mästerlig marknadsförare tillsammans med sin personlige promotor Leonard Ellerbe. Ett radarpar som skulle kunna sälja konserverad gröt till vem som helst. Deras byggande av Floyds personliga varumärke har varit enastående. Vem den riktige Floyd Mayweather är, kommer vi aldrig få veta eftersom all kommunikation med media handlar om att bygga upp Floyds personliga varumärke.

En del av strategin i att bygga Floyds personliga varumärke har varit att undvika matcher som skulle kunna hota Floyds vinnarstatistik. Floyd lämnade Top Rank 2006, och efter det har han effektivt undvikit de bästa boxarna, exempelvis följande:

Floyd undvek de tre bästa under 2007
1.Antonio Margarito vid 147p
2.Paul Wiliams vid 147p
3.Miguel Cotto vid 147p

Floyd undvek de tre bästa under 2008
1.Paul Wiliams vid 147p
2.Antonio Margarito vid 147p
3.Miguel Cotto vid 147p

Floyd undvek de tre bästa under 2009
1.Manny Pacquiao vid 147p
2.Paul Wiliams vid 147-154p
3.Miguel Cotto vid 147p

Floyd undvek de tre bästa under 2010
1.Manny Pacquiao vid 147p
2.Paul Wiliams vid 147-154p
3.Sergio Martinez vid 154p

Floyd undvek de tre bästa under 2011
1.Sergio Martinez vid 154p
2.Manny Pacquiao vid 147p
3.Erislandy Lara vid 154p

Floyd undvek de tre bästa under 2012
1.Sergio Martinez vid 154p
2.Manny Pacquiao vid 147p
3.Erislandy Lara vid 154p

Om Floyd istället hade boxats mot…
Antonio Margarito, 2007
Miguel Cotto, 2007 och 2008
Paul Williams, 2008 och 2009
Manny Pacquiao, 2009 och 2010
Sergio Martinez, 2011 och 2012
Erislandy Lara, 2012.
…så hade han varit en “All Time Great” nu, i mina ögon.

Istället är han en boxare med stor potential som aldrig mötte de allra bästa i sina “prime”.

Canelo Alvarez är också en boxare med stor potential, men även han har skyddats mot de bästa boxarna för att undvika hot mot hans vinnarstatistik. Erislandy Lara har exempelvis varit hans första obligatoriska utmanare i ett par år, utan att få en chans. Alla som kan lite om boxning vet varför Canelos team har undvikit honom. Men Canelo har vissa ursäkter, för han är fortfarande mycket ung och det kan finnas anledning till varför en mycket ung boxare inte ska möta de allra bästa för tidigt.

Dagens bästa boxare vid Lätt Mellanvikt ser ut så här:
1.Sergio Martinez
2.Erislandy Lara
3.Floyd Mayweather
4.Canelo Alvarez
5.Vanes Martirosyan
6.Austin Trout
7.Carlos Molina
8.Alfredo Angulo
…och alla dessa åtta boxare håller mycket hög klass.
Sergio, Floyd och Alfredo är förmodligen på väg ner i ranking, medan resten är på väg upp.

Snabbast klättrande i denna rankning är Canelo Alvarez, som efter en karriärhotande långsemester 2012, nu är tillbaka i mycket god form.

Dagens match är förmodligen Floyd Mayweathers sista match i Lätt Mellanvikt, eftersom boxarna där generellt sett är mycket bättre än vid Weltervikt idag.

Canelo har länge drömt om att möta Floyd, och nu får han chansen. Frågan är om han redan är tillräckligt bra för att hota Floyd. Floyd verkar enormt stimulerad och intensiv när det kommer till matchstart, och hans ålder märks inte i minskad intensitet. Tvärtom, skulle jag vilja hävda att han ter sig mer intensiv i dagens matcher än vad han var för 10 år sedan (hans personlige apotekare verkar göra ett gott jobb).

Canelos enorma popularitet i Mexiko, kombinerat med Floyds höga varumärke, och Mexikaners stora helgfirande, gör dagens match till en supermatch i USA.

Canelo har bra nyp i båda nävarna, men det är hans vänsterkrok mot kroppen som är hans främsta vinnarslag. Floyd har bra nyp i högerhanden, men hans vänsterhand brukar mattas snabbt. Frågan är om han kan hålla Canelo ifrån sig om han bara har bra nyp i en näve. Floyds kontringshöger måste sitta perfekt hela matchen annars har han Canelo över sig.

Canelo vet att Floyd kommer utnyttja sitt fantastiska fotarbete, och det ska bli intressant att se om han lyckas komma så nära att denna fördel neutraliseras. Cotto lyckades delvis göra detta, men Floyd har lärt sig sedan dess.

Matchen påminner lite om Roberto Duran – Ray Leonard, där första matchen var sevärd eftersom Ray Leonard underskattade Duran. Den andra matchen var inte så sevärd eftersom Ray dansade omkring för att undvika Duran så mycket som möjligt. Nattens match kan också bli en dansaffär där Floyd försöker undvika Canelo så mycket han kan.

Må bästa man vinna.

Viva Mexico!

.
Citera
2013-09-14, 20:35
Medlem
Canelo är den krigaren som jag finner mest tillit för, 3.35 på Canelo är helt klart ett bra värde.

Kämpa!
Citera
2013-09-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clenkey
Canelo är den krigaren som jag finner mest tillit för, 3.35 på Canelo är helt klart ett bra värde.

Kämpa!

Större chans Theophane eller Garcia vinner än att Canelo gör det.
Citera
2013-09-14, 21:25
Medlem
nickoruts avatar
Vet nån var man kolla matchen live utan att behöva kolla tv10? Jag kan ändå överleva Pettersons djärva prediktioner men reklamen VARJE rond är en ren dealbreaker, men jag kommer inte kunna hålla mig till imorrn.
Citera
2013-09-14, 21:34
Medlem
Snart dags att sova, för att vara pigg vid matchstart!

Ser inget spelvärlden här, så ska bara skojlira 50 spänn på Matthyse ko rond 1 :

Annars blir det väl Mayweather på poäng.

Ses här inatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in