2009-03-17, 10:59
Medlem
tom-joness avatar
Macca kommer nog tillbaka, det är segt folk de där britterna. Han har några år kvar.
Citera
2009-03-17, 11:20
Medlem
camejos avatar
Ja det får vi hoppas, han är underhållande att se på.

Helt otroligt att Roy Jones jr match i helgen är PPV.. fattar inte att folk är villiga att betala för att se det.
Citera
2009-03-17, 13:08
Medlem
tom-joness avatar
Jo fast det är bara PPV på maxboxing.com, inte nån stor kabelkanal. Bara för hardcore-fansen. Ken Shamrock skulle ju också gått en MMA-fight men han åkte ju för steroider, hans medverkan hade väl lockat några av hans fans.

Läste precis att Manny Pacquiaos farsa hade grillat och käkat upp Mannys hundvalp framför honom i plåtskjulet de bodde i när han var liten. Då hoppade Manny på en båt till Manila och bodde på gatorna i en pappkartong, 14 år gammal. Han sålde donuts för att överleva, sen klev han in på ett boxningsgym. Det är en sådan uppväxt som kan driva nån att bli champ.
Nu är han Filipinernas 40e rikaste med ca £25 milj intjänat och en egen livvaktsarmé på 28 man. Kaxigt.....
Citera
2009-03-18, 22:27
Medlem
schabo-labos avatar
Lördag Vitali K mot Gomez, spännande.
Visste inte att Gomez sparrats med W Klitschko. Intressant fight och lite smålkul. Hoppas man hittar något lämptligt ställe att kolla, gärna på nätet.
Citera
2009-03-18, 22:40
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Lördag Vitali K mot Gomez, spännande.
Visste inte att Gomez sparrats med W Klitschko. Intressant fight och lite smålkul. Hoppas man hittar något lämptligt ställe att kolla, gärna på nätet.
Gomez tränade väl i samma gym som bröderna Klitschko under en herrans massa år under sin tid inom Universums stall om jag inte missminner mig.
Vitali bör dock kunna kontrolera Gomez, som var en fantastisk Cruiserviktare men som jag inte tror är tillräckligt stor och stark för tungvikten.
Citera
2009-03-18, 22:50
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Gomez tränade väl i samma gym som bröderna Klitschko under en herrans massa år under sin tid inom Universums stall om jag inte missminner mig.
Vitali bör dock kunna kontrolera Gomez, som var en fantastisk Cruiserviktare men som jag inte tror är tillräckligt stor och stark för tungvikten.
En teori som jag läst om är att Gomez kommer göra cirklar runt K och röra sig från Ks höger och att K inte pallar gå 12 ronder utan att hans knä eller axel pajar igen. Tja men det är en teori i mängden.
Citera
2009-03-20, 22:44
Medlem
Går Klitschjkos match imorgon på viasatsport?
Hittar den inte i tablån men dom brukar ju visa stormatcherna i tungviktsboxning.
Citera
2009-03-21, 02:06
Medlem
camejos avatar
http://sports.espn.go.com/sports/boxing/news/story?id=3994843

Mayweathers comeback närmar sig.

Citat:
"He is coming back. I've been around him. He's ready to dance again very soon," said one source, who recently spent time with Mayweather and has known him for years. "He's itching to go. The way he sounded, he is willing to take on whoever they throw in his face. He would do the [Manny] Pacquiao-[Ricky] Hatton winner, Shane Mosley, Juan Manuel Marquez. The only one he doesn't have an interest in is [a rematch with] Oscar De La Hoya. But in Floyd's mind, he knows there is one Godzilla, and that's a fight with Pacquiao."

Tankar om detta? Vem vill ni se honom slåss mot?
Citera
2009-03-21, 09:26
Medlem
tom-joness avatar
Det där har varit på gång ett bra tag och det är inte ett dugg överraskande. Gillar inte hur Floyd beter sig som person men han är en helt outstanding boxare, en av de mest talangfulla någonsin. Allt är så naturligt och enkelt när han boxar.

Skulle vilja se honom mot både Cotto och Mosley men framförallt mot Paul Williams men det kommer aldrig ske. Floyd väljer ju sina motståndare väldigt noga och Williams är alldeles för farlig. Hade de mötts så hade jag satt mina pengar på Williams som med sin bisarra längd och låååånga armar hade pumpat slag mot Floyd all night long. Williams slår ju väldigt många slag, från olika vinklar, både mot kropp och huvud och jag tror inte Floyd hade kunnat neutralisera hans attack trots att han är en superb defensiv fighter. Williams för stor, för stark, för busy - Williams på poäng. Kommer dock tyvärr aldrig hända.
Citera
2009-03-21, 10:47
Medlem
fugus avatar
Ärligt talat tror jag Mayweather vinner mot exakt alla i WW och under. Problemet är att han är alldeles för rädd för att förlora så vi kommer inte se honom mot bland annat PW.
Citera
2009-03-22, 12:43
Medlem
fugus avatar
Som väntat var Vitali alldeles för bra för Gomez. Tycker det var en väldigt imponerande insats av Klitschko mot en väldigt duktig motståndare. Frågan är om inte Vitali är den störste punchern i dagens tungvikt?

Roy Jones lekte hem en seger på TKO (cuts) mot Omar Sheika. Skönt att se min favorit få leka av sig lite och visa lite flash. Han kommer ju inte lägga av ännu, men frågan är om han har något att säga till om mot toppen i lätt tungvikt. Kanske kan en fight mot Hopkins vara okej. Där sätter man iallafall inte Jones inför några större hälsorisker, och det kan bli en taktiskt intressant fight.
Citera
2009-03-22, 20:56
Medlem
tom-joness avatar
Klitschko-Gomez

Fy fan vad tragiskt att se denna skitmatch och inse att dessa två ligger i toppen av tungvikten idag. Så pinsamt uselt boxat av båda. Teknik, smidighet, explosivitet, vad är det? Två långsamma stela snubbar med noll fotarbete. Gomez är en lat underachiever, kommer alltid vara. Och hade Klitschko inte haft sin storlek så hade han aldrig nått så här långt.

Det sägs att början/mitten av -80talet var en förlorad tid för tungvikten men de hade mkt mer talang än skiten man fick se igår. Tim Witherspoon, Pinklon Thomas, Bonecrusher Smith, John Tate, de hade alla slagit dessa två lååååångsamma stela tungviktare.

Att säga att det var en väldigt imponerande seger av Klitschko mot en väldigt bra motståndare, då har man fan inte höga krav. Du vet bättre än så fugu. Det är som att säga att tex-mex haket i Kungshallen serverar gourmet-mat när det i själva verket är dynga.

Usel match av två dåliga boxare i en för tillfället riktigt dålig viktklass. Boxningens sämsta viktklass? Förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in