Jaha... vad ska man säga om Bradley-Alexander? Väldigt märkligt slut på det hela. Svårt att tolka det på annat sätt än att Alexander vek ner sig. Direkt efter stoppet hade han ju inga problem att hålla båda ögonen öppna men samtidigt jävligt skumt att ge upp i ett läge då han alla gånger var med i fighten. Tyckte det var en jämn fight med fördel Bradley men med lite flair de sista ronderna hade Alexander kunnat vinna ett split eller i alla fall gett sig själv chansen till en rematch för att snygga till sitt record.
Tyvärr är det nog så enkelt att Alexander inte var tillräckligt bra för att matcha Bradley och kände det själv och därför valde att krypa ut ur ringen.
Bradley ska dock ha stort cred. Såg hela HBO:s sändning och höll stenhårt på Bradley. Verkar vara en bra kille det där. Stort hjärta i ringen och skötsam och ödmjuk utanför ringen. Gillade att han var gift med en inte speciellt snygg vit tjej och hämtade hennes barn som om de vore hans egna i en inte allt för glassig bil och han verkade jäkligt glad över att få sin egen unge med tjejen. Jag hoppas han får chansen att möta Kahn för utan tvekan har han en bra chans mot honom. Jag skulle till och med hålla Bradley som stor favorit. Kolla bara på hur Kahn reagerade i närkamp mot Maidana när han skyddade sig och sprang och tänk på hur Bradley skulle sätta press på Kahn hela fighten.
Nu är jag i och för sig inte något stort fan av Kahn, aldrig blivit speciellt imponerad av honom, men jag skulle nog våga utropa Bradley som kungen på 140!
Nu kommer säkert Kahn möta Bradley. Kahn och Roach må vara oroliga men det finns inga vägar runt Bradley för Kahn om han inte ska fly viktklassen men vart skulle han gå? Jag hoppas dessutom att Maidana får en fight mot Alexander även om jag tror Alexander behöver lättare motstånd i något år innan han är redo.
Den fighten jag egentligen helst skulle vilja se är Maidana-Bradley. Jag tror helt klart att Maidana har en större chans mot Bradley än vad Kahn har. Tror det skulle bli en intressant fight eftersom båda passar varandra bra och jag kan tänka mig att det skulle bli ett rejält krig som skulle sluta med KO åt något håll. Dessutom tror jag båda fighters skulle få stort erkännande av världen för sina hjärtan!
Hittade för övrigt en ganska intressant intervju med Floyd. Tycker han verkar ganska vettig och klarsynt även om han som vanligt har sitt storhetsvansinne och pratar om sig själv i tredje person:
http://www.fighthype.com/pages/content9250.html