2011-01-30, 16:25
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye
Alexander känns skuren ur samma mesiga material som Dirrell.

Matchen var sådär. Inget särskilt, och jag är glad att Tim Bradley fick domslutet.
Enligt mig vek Alexander ner sig. Quitter så att säga.

Visst kändes det så.. Han måste ha trott att han hade större chans att vinna på scorecardet om matchen bröts än om han fick gå tiden ut. Sista skallningen var ju över andra ögat och såg inte ut att vara nån fara. Jag vet inte vad han gnällde om.
Citera
2011-01-30, 16:43
Medlem
AIFares avatar
Det där var ju ingen höjdare
Jag som varit så imponerad av Alexander, men Bradley tog fram hans riktiga jag, vilket är något Bradley är grym på att göra. Dock tycker jag man inte ska vara för hård mot Alexander, han har inte hjärtat som Bradley (iofs, vem fan har det?), men han fick ögat upp skallat ordentligt och att gå på en riktigt hård skalle som han gjorde när matchen bröts kan göra så satans ont. Han är bara 23 år o kommer säkert att lära sig från den här matchen, han borde framför allt skaffa sig en ny/till tränare som kan utveckla hans teknik. Bradley kör över Khan (alá Hagler/Hearns). Alexander får nog ta o börja om lite o få upp självförtroendet.

Men jag såg en annan match i helgen som var grym. Josesito lopez mot Mike Dallas jr. Det är så underbart när hjärta slår talang. Lopez är lite av en ny personlig favorit. Kolla matchen om ni har möjlighet
Citera
2011-01-30, 18:44
Medlem
intervalls avatar
Tycker det är osportsligt av Arreola kyssa sin motståndare i samband med att han knockat honom och domaren är där och bryter.

http://www.youtube.com/watch?v=zbGUKHcsU8U

Tja han är ju inte så jättemanlig, så att kyssa karlar kanske är hans grej;

http://www.youtube.com/watch?v=g5_sb0holEk
Citera
2011-01-30, 18:56
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Det där var ju ingen höjdare
Jag som varit så imponerad av Alexander, men Bradley tog fram hans riktiga jag, vilket är något Bradley är grym på att göra. Dock tycker jag man inte ska vara för hård mot Alexander, han har inte hjärtat som Bradley (iofs, vem fan har det?), men han fick ögat upp skallat ordentligt och att gå på en riktigt hård skalle som han gjorde när matchen bröts kan göra så satans ont. Han är bara 23 år o kommer säkert att lära sig från den här matchen, han borde framför allt skaffa sig en ny/till tränare som kan utveckla hans teknik. Bradley kör över Khan (alá Hagler/Hearns). Alexander får nog ta o börja om lite o få upp självförtroendet.

Men jag såg en annan match i helgen som var grym. Josesito lopez mot Mike Dallas jr. Det är så underbart när hjärta slår talang. Lopez är lite av en ny personlig favorit. Kolla matchen om ni har möjlighet

Tros du verkligen Bradley slår Khan? Khan är snabbare och Bradley har ingen KO-power så jag tror knappast det skulle bli en Hagler-Hearns tillställning. Har faktiskt svårt att se hur Bradley skulle ha en chans överhuvudtaget. Bradley tuggar på som en Zombie som vanligt och Khan kan dansa runt och plocka sönder honom som han vill utan att oroa sig för att bli träffad av nåt allvarligt.
Citera
2011-01-30, 20:28
Medlem
Antiklimax. Men Bradley ledde klart enligt mig, Alexander såg stressad ut och slog mest "pity-pat"-slag ungefär som Calzaghe kunde göra. Att bli skallad mot Bradley får man nog räkna med, han riktigt bra på att pricka ögonbrynen på sina motståndare. Alexander var inte riktigt redo för en fighter av Bradleys kaliber och vågade inte plantera fötterna och svara med hårda slag. Tror att han slog en uppercut i hela matchen.

Jag tror som Bellybuster att Amir Khan vinner mot Bradley som är vidöppen för uppcuts när han borrar sig in mot sin motståndare. Khan är snabbare och slår hårdare än Alexander. Allt kan ju hända i boxning, men jag skulle nog slänga in en slant på Amir Khan på vinst via K.O.
Citera
2011-01-30, 20:31
Medlem
bomayes avatar
problemet med Khan är ju att han är en vandrande porslinsbutik.
Citera
2011-01-30, 20:37
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye
problemet med Khan är ju att han är en vandrande porslinsbutik.

Han stod upp mot Maidana, (även om det var lite skakigt efter att han blivit träffad) och Bradleys power är inte i närheten av Maidanas så det blir nog inga problem.
Citera
2011-01-30, 21:33
Medlem
AIFares avatar
Maidana är långsam, saknar fotarbete och signalerar sina slag långt innan han slår dom, trots det fick han Khan att se ut som en full sjöman i en orkan. Bradley är grymt bra på att krympa avståndet till sin motståndare och Khan saknar totalt närkampsboxning, att hans haka är gjord av glas hjälper honom inte heller, Bradley hade ju faktiskt Alexander skakad, vilket är svårare än att nita Khan. Jag tror inte Roach kommer låta Khan möta Bradley, han kan boxning bättre än så.
Bradleys slagstyrka är det inget fel på, men han möter ju i stort sett bara klassboxare som är svåra att slå ut.

Jag tycker Bradley är som en lätt weltervikts kopia av Hagler. Slagstyrka är inget Hagler var känd för heller. Anledningen till att Khan vs Bradley inte blir lika bra som Hagler vs Hearns är för att Khan saknar närkampsboxning och får panik så fort han hamnar där.

Om dom möts sätter jag huset på Bradley.
Citera
2011-01-31, 10:37
Medlem
nickoruts avatar
Jaha... vad ska man säga om Bradley-Alexander? Väldigt märkligt slut på det hela. Svårt att tolka det på annat sätt än att Alexander vek ner sig. Direkt efter stoppet hade han ju inga problem att hålla båda ögonen öppna men samtidigt jävligt skumt att ge upp i ett läge då han alla gånger var med i fighten. Tyckte det var en jämn fight med fördel Bradley men med lite flair de sista ronderna hade Alexander kunnat vinna ett split eller i alla fall gett sig själv chansen till en rematch för att snygga till sitt record.

Tyvärr är det nog så enkelt att Alexander inte var tillräckligt bra för att matcha Bradley och kände det själv och därför valde att krypa ut ur ringen.

Bradley ska dock ha stort cred. Såg hela HBO:s sändning och höll stenhårt på Bradley. Verkar vara en bra kille det där. Stort hjärta i ringen och skötsam och ödmjuk utanför ringen. Gillade att han var gift med en inte speciellt snygg vit tjej och hämtade hennes barn som om de vore hans egna i en inte allt för glassig bil och han verkade jäkligt glad över att få sin egen unge med tjejen. Jag hoppas han får chansen att möta Kahn för utan tvekan har han en bra chans mot honom. Jag skulle till och med hålla Bradley som stor favorit. Kolla bara på hur Kahn reagerade i närkamp mot Maidana när han skyddade sig och sprang och tänk på hur Bradley skulle sätta press på Kahn hela fighten.

Nu är jag i och för sig inte något stort fan av Kahn, aldrig blivit speciellt imponerad av honom, men jag skulle nog våga utropa Bradley som kungen på 140!

Nu kommer säkert Kahn möta Bradley. Kahn och Roach må vara oroliga men det finns inga vägar runt Bradley för Kahn om han inte ska fly viktklassen men vart skulle han gå? Jag hoppas dessutom att Maidana får en fight mot Alexander även om jag tror Alexander behöver lättare motstånd i något år innan han är redo.

Den fighten jag egentligen helst skulle vilja se är Maidana-Bradley. Jag tror helt klart att Maidana har en större chans mot Bradley än vad Kahn har. Tror det skulle bli en intressant fight eftersom båda passar varandra bra och jag kan tänka mig att det skulle bli ett rejält krig som skulle sluta med KO åt något håll. Dessutom tror jag båda fighters skulle få stort erkännande av världen för sina hjärtan!

Hittade för övrigt en ganska intressant intervju med Floyd. Tycker han verkar ganska vettig och klarsynt även om han som vanligt har sitt storhetsvansinne och pratar om sig själv i tredje person:

http://www.fighthype.com/pages/content9250.html
Citera
2011-01-31, 15:59
Medlem
AIFares avatar
Det känns som jag måste nämna att man behöver inte få ett cut av en skalle för att man inte ska vara i skick för att fortsätta pga skallen. Jag gick in i en stenhård skalle en gång o det kändes som om pannbenet spräcktes, men jag fick bara ett rött märke. Det sista jag skulle vilja göra då är att fortsätta boxas, allting snurrade o huvudet känndes ungefär som när jag drog ut visdomstanden, fast från mitt i pannbenet (jag kännde mig tvungen att beskriva kännslan). Så att Alexander inte kunnde fortsätta ska man inte lägga så mycket vikt på. Dock var det uppenbart att han inte var redo för en boxare av Bradleys kaliber.

Jag tror folk överskattar Maidana o tar honom för något han inte är. Bradley skulle boxa ut honom även i närkamp. Maidana har inte slagtekniken för att kunna matcha Bradley på någon distans, hans chans är att få in en lyckoträff på Bradley när han är på väg in (i som man säger "no mans land"). Men det skulle säkert bli en bra/underhållande match. Bradley KO.7.

Kahn är lite som ett korthus, han ser jätte bra ut så länge ingen blåser på honom, o är det något Bradley kan så är det att göra just det. Hearns hade lite samma problem, så när han mötte någon som tex Hagler, som han träffade med sitt bästa slag, men när Hagler bara fortsatte komma raserades han Hearns boxning.
Citera
2011-01-31, 17:15
Medlem
RedCrabs avatar
Hur bra är ryssen Povetkin från skala 1-10 ni som följer boxningen?
Citera
2011-01-31, 20:50
Medlem
Bellybusterrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Det känns som jag måste nämna att man behöver inte få ett cut av en skalle för att man inte ska vara i skick för att fortsätta pga skallen. Jag gick in i en stenhård skalle en gång o det kändes som om pannbenet spräcktes, men jag fick bara ett rött märke. Det sista jag skulle vilja göra då är att fortsätta boxas, allting snurrade o huvudet känndes ungefär som när jag drog ut visdomstanden, fast från mitt i pannbenet (jag kännde mig tvungen att beskriva kännslan). Så att Alexander inte kunnde fortsätta ska man inte lägga så mycket vikt på. Dock var det uppenbart att han inte var redo för en boxare av Bradleys kaliber.

Jag tror folk överskattar Maidana o tar honom för något han inte är. Bradley skulle boxa ut honom även i närkamp. Maidana har inte slagtekniken för att kunna matcha Bradley på någon distans, hans chans är att få in en lyckoträff på Bradley när han är på väg in (i som man säger "no mans land"). Men det skulle säkert bli en bra/underhållande match. Bradley KO.7.

Kahn är lite som ett korthus, han ser jätte bra ut så länge ingen blåser på honom, o är det något Bradley kan så är det att göra just det. Hearns hade lite samma problem, så när han mötte någon som tex Hagler, som han träffade med sitt bästa slag, men när Hagler bara fortsatte komma raserades han Hearns boxning.

Problemet var ju att Alexander inte ville fortsätta. Jag tror säkert det gjorde ont som fan men han försökte ju inte direkt övertyga läkaren att han var fit for fight, och han lär knappast ha trott att han hade en klar ledning. Ändå valde han att ge upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in