2012-05-04, 10:23
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Om ni var Cottos tränare. Hur hade er game plan sett ut? Hur ska Cotto boxas för att få Floyd i obalans?

Timothy Bradley har listat ut hur han ska göra för att vinna mot Floyd, redan innan han mött Pacman! Detta är saxat ifrån the examiner

“You can’t outbox Mayweather, you’ve just got to hit him anywhere you possibly can,” said Bradley. “You can’t swing at the head, you got to attack the body, stay close to him, and don’t let him work. And that’s’ how you beat Floyd Mayweather, you keep him busy. And if you keep him busy and you are able to elude the counter punches, you’re in the fight.”

Förmodligen inte lika enkelt att genomföra som det låter...
Citera
2012-05-04, 15:11
Medlem
nickoruts avatar
En helt underbar boxningslördag imorgon! Cotto-Floyd är den givna höjdpunkten för mig. Jag tror det kommer bli en underbar fight där Floyd kommer tvingas bekänna färg som aldrig förr. Ju mer jag tänker på det så borde väl Cotto vara en stilistisk mardröm för Floyd. Han är stor, stark och har hårda kroppslag och ett hjärta som inte kommer svikta.

Jag tycker Floyd ska ha respekt för att han väljer att slåss mot Cotto för utöver Pac så är Cotto den tuffaste möjliga fighten för Floyd ( inom rimlig vikt).

jag tror Floyd vinner men ju närmre fighten kommer desto mer börjar jag ändå tro på Cotto. jag säger MD till Floyd!

Stackars Mosley kommer ha en lång kväll mot Canelo. Canelo lär ju väga in på typ 175 och gå efter Mosley och knuffa honom och slå kroppslag och hålla på som han gör medan Mosley vinner första typ 2 ronderna och sen kroknar och blir utknockad i runt 10:e.
Citera
2012-05-04, 17:18
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
En helt underbar boxningslördag imorgon! Cotto-Floyd är den givna höjdpunkten för mig. Jag tror det kommer bli en underbar fight där Floyd kommer tvingas bekänna färg som aldrig förr. Ju mer jag tänker på det så borde väl Cotto vara en stilistisk mardröm för Floyd. Han är stor, stark och har hårda kroppslag och ett hjärta som inte kommer svikta.

Jag tycker Floyd ska ha respekt för att han väljer att slåss mot Cotto för utöver Pac så är Cotto den tuffaste möjliga fighten för Floyd ( inom rimlig vikt).

jag tror Floyd vinner men ju närmre fighten kommer desto mer börjar jag ändå tro på Cotto. jag säger MD till Floyd!

Stackars Mosley kommer ha en lång kväll mot Canelo. Canelo lär ju väga in på typ 175 och gå efter Mosley och knuffa honom och slå kroppslag och hålla på som han gör medan Mosley vinner första typ 2 ronderna och sen kroknar och blir utknockad i runt 10:e.

Håller helt och hållet med dig angående att man ska ge cred till Floyd som väljer att fighta Cotto just på superwelterweight och ingen jävla skitcatchweight. Angående själva matchen tror jag Mayweather kommer imponera ordentligt, nu har han ju en match ganska nyligen och vi såg vad som hände mot Marquez efter 2 års frånvaro. Kommer vara jämnt första fyra ronderna ungefär, sen kommer Mayweather ha läst av Cotto som har suspekt cardio och suspekt haka. Mayweather kommer ta över fighten och jag tror han knockar honom.
Citera
2012-05-04, 17:40
Medlem
fearboners avatar
Varför påstår ni att Cotto har suspekt haka? Vilka knockdowns är det ni syftar på?

Cotto är en liten superwelter. Menar du alla möjliga matchups i superwelter när du säger att Cotto är bästa motståndet i "lämplig vikt", Nickorut?
Om alla som kan möta Floyd på 154lbs godtas kan jag komma på ett antal svårare matcher.

Håller med angående catchweights. Lamt. Det avtackar jag mig och Floyd gör det enda rätta som godtar 154. Ser hellre att han kräver 147 än 150.
Senast redigerad av fearboner 2012-05-04 kl. 17:43.
Citera
2012-05-04, 17:47
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearboner
Varför påstår ni att Cotto har suspekt haka? Vilka knockdowns är det ni syftar på?

Cotto är en liten superwelter. Menar du alla möjliga matchups i superwelter när du säger att Cotto är bästa motståndet i "lämplig vikt", Nickorut?
Om alla som kan möta Floyd på 154lbs godtas kan jag komma på ett antal svårare matcher.

När jag säger suspekt cardio och haka tänker jag framförallt på Margarito (första matchen) där han blev trött efter 8-9 ronder och sen hamnade på golvet två ggr. Sen visst, det finns en hel del osäkerhet kring den där fighten och om Margarito fuskade eller inte.

Sen har vi fighten mot Pacquiao där han blev knockad två-tre ggr. Däremot så såg kom han ju upp igen innan domaren valde att stoppa fighten i 12:e.

Ricardo Torres fick också ner Cotto i andra ronden som Cotto senare vann.

Min poäng är att han har blivit knockad ett antal ggr och jag tror att när han möter ett så pass bra motstånd som Mayweather och om/när han åker ner så kommer det vara svårt att vinna matchen som han gjorde mot Torres.
Citera
2012-05-04, 17:54
Medlem
fearboners avatar
Menar du knockad = nedslagen?

Mot Margarito talar vi om stryk av sällan skådat slag. Han blev söndermald och det sprutade blod ur onaturliga öppningar. Om något tyckte jag Cotto visade otrolig tuffhet där. Att Margarito troligen fuskade behöver vi inte ens diskutera, vi har sett efter vad Margarito lyckats med.

Pac slog ned Cotto med slag han inte var i balans att ta emot från jobbiga vinklar. Han försökte pusha runt Pac och insåg inte hur snabb och stark han faktiskt är, sin storlek till trots.

Jag gillade Cotto på 140lbs, mest pga sin speed. Men han är så klart mer robust på 147 och 154lbs.

Floyd behöver slå kombinationer då han saknar ett naturligt knockoutslag.
Jag tror inte Floyd är villig att ta riskerna som krävs för att slå ut Cotto. Han kommer vara nöjd med att vinna ett komfortabelt domslut.

Mina pengar vore på Mayweather decision. Kan tänka mig att det blir en nedslagning eller två tack vare att Floyd kan blixtra till med snabba kontringar som träffar Cotto ur balans.

10-12 ronder i Floyds favör. Cotto är på dekis.
Håller hårt på Cotto, även om jag beundrar Floyds skills. Jag beundrar Cotto som fighter och människa. Floyd enbart som fighter.
Citera
2012-05-04, 17:57
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearboner
Menar du knockad = nedslagen?

Jo med knockad menar jag nedslagen. Så himla svårt när man ofta hör om boxning i engelska termer. Men jag menar knockdown inte en knockout
Senast redigerad av Godzilla3 2012-05-04 kl. 18:07.
Citera
2012-05-04, 18:37
Medlem
civ-ekonoms avatar
Förlåt för OT, men tyckte detta var så mäktig och börjar bli mer eller mindre historia nu:

http://www.youtube.com/watch?v=g9c3w_7fwIs
Citera
2012-05-04, 19:34
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civ-ekonom
Förlåt för OT, men tyckte detta var så mäktig och börjar bli mer eller mindre historia nu:

http://www.youtube.com/watch?v=g9c3w_7fwIs
Mmm.. men jag klarar inte se matcher där de binder upp varandra hela tiden - det är så jäkla frustrerande och måste förbjudas.
Citera
2012-05-04, 20:44
Medlem
Greedy Geniuss avatar
om Floyd vinner, hur många viktklasser har han då hållit bälte i? Börjar han närma sig Pac Man?
Citera
2012-05-04, 21:12
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greedy Genius
om Floyd vinner, hur många viktklasser har han då hållit bälte i? Börjar han närma sig Pac Man?

Vilken viktklass är det som de går matchen i? Weltervikt? Eller har han gått upp till mellanvikt? Eller ned till lätt weltervikt?
Citera
2012-05-04, 22:11
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greedy Genius

Just nu har han sju titlar i fem olika viktklasser och vinner han mot Cotto blir det åtta titlar i fem olika viktklasser då han redan vunnit ett bälte i Super Welterweight (light middleweight). Pacquiao är väl uppe i 8 eller något sånt? Han började på Flyweight typ, ganska galet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in