Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Riktigt kul faktiskt, får hoppas att allt löser sig med skadorna för Oscar. Vet du förresten detaljerna kring hur han ådrog sig dom? Precis som du skriver så har han en mycket "osvensk" boxningsstil som är underhållande att titta på.
En annan svensk som är på g igen efter en längre tids skada är Erik Skoglund. Enligt boxrec.com är hans nästa fight i Bröndby den 18/2.

Knäskadan fick han på sparring i Örebro, jag är inte säker men tror att det var den där Halid Ranica han körde med. Jag var inte på plats men de som var sa att Oscar hade lekt med honom, utklassning, och till slut så hade han blivit så sne så han hade fällt ner Oscar varpå knäet gick sönder. Nån sa att han sparkade honom över knäet men jag vet inte.
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Nån som vet varför Vazquez Jr inte sitter ner i rondvilan?
Vissa gör sådär, har själv gjort det flera gånger. För egen del så var det av flera orsaker. Man är supertaggad och pigg och vill inte sitta ner, sen så psykar man motståndaren lite genom att visa att man minsann har fräscha ben. Det kan hända att man känner sig lite seg i spirorna om man suttit en stund och sen reser sig, man vill hålla blodcirkulationen på max. I Vasquez Jrs fall så vet jag inte. George Foreman t.ex stod alltid upp i rondpauserna, iallafall den gamla tjocka versionen. Om jag inte minns fel.
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Är besviken på Chavez Jr. jag har gillat honom, men han förtjänar inget bälte. Hans viktpendlande får en att bli fundersam och att han dessutom inte gör dopingtest efter fighten. Han har åkt dit för att ha använt vätskedrivande tidigare.
Har han inte samma fystränare som Pacman?
Ja, Alex Ariza var ju t.om i hörnan och jobbade med Enswellen på högerögat. Vetefan hur han har kommit till att bli nån slags cutman. Hursomhelst så är det en hund begraven här, det är riktigt skumt. Att strunta i dopingtestet, ignorera frågor om det och sen bara komma undan med det hela är för jävligt. Varför sätter inte TSAC åt honom? Dra in grabbens licens för fan! Det är ju så uppenbart, han har ju åkt dit tidigare för sånt här och att han packade på sig 21 pounds till fight är ju bara bisarrt. Han blev ju tagen för en fyllekörning kl fem på morgonen knappt två veckor innan fight så träningen kanske inte gick så bra. Och då får man väl anta att de gjorde en fuling. Ser ju snyggt ut när Ariza är Pacmans fystränare också. Då hopar sig frågetecknen. Men i boxning är ju allt möjligt, rätt summa pengar i rätt ficka gör att alla hinder försvinner, som nu då med dopingtestet. "Han glömde" som ormen Jose Sulaiman sa efteråt och rykte på axlarna. Samme Sulaiman som behandlat Sergio Martinez som skit bara för att kunna skänka Chavez Jr ett WBC bälte. Naturligtvis vill han ha kvar Julio Jr som mästare för det betyder $$$$$. Och då är ju inte dopingtest eller rent spel så viktigt.
Sulaiman och hans fina WBC som förra året lyckades pressa fram inte mindre än 458 titelfighter (sant!). Sköna pengar i förbundets/Sulaimans ficka. Bara WBC har 21 olika titlar att erbjuda, bl.a Baltic, Asia-Continental, Baltic Silver, CABOFE, FECARBOX, FECOMBOX, Mundo Hispanic, Silver Female, USNBC mfl. $ i fickan som sagt, varje titelmatch kräver att båda fighters betalar in en sanctioning fee, annars kan de inte vinna titeln även om de vinner fighten. Fantastiskt. WBO, en annan skön organisation som dock "bara" hade 260 titelfighter förra året, har en China Zone-titel. Förra året möttes två amerikaner om den titeln.. Ha ha ha, det är så dumt så man tror man fått i sig syra när man läser det. Only in boxing. 1162 titelfighter förra året, mer än 3 per dag. Spännande. Arrangerat av coola förbund som IBC, GBC, GBU, WBF och WBF. Japp, det finns två olika förbund som båda heter WBF. Wow.
Appropå Sulaiman så måste han vara ett av de större kräken inom idrotten. Han tyckte ju t.ex med anledning av Mayweathers fängelsedom att kvinnomisshandel är inget speciellt allvarligt att bry sig om. Oo-kay. Och nu senast lättade han sitt hjärta och berättade att alla människor, oavsett hur mäktiga de än är, har känslor. "The problems of a dignitary are the same as those of lower levels of life. I have felt them all..". Ojojoj, han kallar sig själv dignitär och oss andra "lower levels of life". Vilken skön ödmjuk lirare! Som en krönikör skrev i en boxningstidning nyligen, "when, oh when, are they going to boot this idiot out?".
Ja ja, det spann iväg lite där men man förstår ju varför Chavez Jr kommer undan utan att lämna in dopingtest, medan Rubio får nöja sig med minnet av att ha delat ringen med en cruiserviktare. Boxningssporten är rutten.