2013-04-10, 14:25
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Har Guerrero någon chans mot Mayweather? eller är han bara en i mängden av dem som Floyd har mött genom åren?

Eller om jag uttrycker mig så här, är Guerrero den rätte fightern för att break'a Floyd's 43 - 0?

Tror Guerrero är tuffare än många tror han kommer vara. Enligt mig kommer allt handla om hur han kommer boxa eller snarare om han inte kommer boxa. Väljer Guerrero att brawla som mot Berto och Aydin så är det över relativt snabbt, Mayweathers höger uppercut pressad mot repet kommer resultera i en TKO. Mayweather vill att Guerrero ska pressa honom mot repen precis som Ali ville det. Om Guerrero väljer att boxa i mitten av ringen såsom han absolut kan göra, det här är en väldigt aktiv fighter mot en Mayweather som har blivit äldre och helt klart har tappat en hel del av sitt gamla fotarbete. Nu säger jag inte Mayweather fortfarande inte kan utboxa Guerrero som blackface nämner så har han ett boxings-IQ utöver det vanliga, men just Guerreros höga volym av slag samt det nickorut nämnde med Guerreros armbågar o allt det där så kan det bli en tuff fight för Mayweather. Guerrero är ju southpaw också, något som Mayweather har haft problem med åtminstone i början av fighter (Zab Judah t.ex.). Guerrero är dock mentalt starkare än Judah och kommer nog inte ge upp en ledning från första ronderna särskilt lätt. Jag förstår inte varför vissa stirrar sig blint på att Guerrero har gått upp två viktklasser, tycker han passar vikten bra och har haft två fighter i weltern mot bra motstånd i Berto och Aydin. Han vägde in sig på 159 pounds nyligen, sen visst han har betydligt mer fett än Mayweather men tvivlar på att Maywather ligger över 150 pounds i nuläget.

Ett citat från Guerrero: “I have the tools to beat him, and it’s more than just me being a southpaw,” said the left-handed Guerrero. “I can box when I have to, I can brawl when I have to, and my dad and I have worked on how to beat the shoulder roll defense Floyd uses. It’s all there.”

Tror det finns mycket sanning där och det finns också en anledning att boxare som Marquez och andra högt ansedda har duckat Guerrero i år. Det här är en tuff fight för Mayweather som jag tror han vinner men inte lätt, kan bli hans tuffaste utmaning sen Castillo I och stundvis i De La Hoya-fighten. Håller med att nickorut att Guerrero är en tuffare motståndare än Canelo (Trout tror jag dock är en väldigt tuff utmaning för Mayweather). Canelo har dock en bättre "punchers chance" än vad Guerrero har.
Citera
2013-04-10, 16:32
Medlem
AIFares avatar
Helt ärligt, vad är det för snack om att Mayweather har tappat mycket av sin boxning? Det känns som om många lever i en myt om att Mayweather var helt outstanding innan han gick upp i weltervikt. Faktum är att han inte var rankad p4p #1 då, och med all rätt. Mot Corrales såg han fantastisk ut, men han såg inte alls så imponerande ut i kommande matcher. Chavez matchen var väl den mest imponerande, där han mötte en betydligt mindre motståndare som trots allt gav Mayweather en rejäl match. Första matchen mot Castillo blev han räddad av ett bedrövligt domslut och i andra matchen vann han rättvist men knappt med 7-5. Sosa och Ndou matcherna var knappast märkvärdiga, Corley hade honom hårt skakad, Bruseles matchen var ju inget att hänga i julgranen, Gattis stil var som gjord för Mayweather (på den tiden fick Gatti bättre betalt än Floyd). Och hans matcher mot Judah, DLH o Baldomir var ju knappast så imponerande (Judah hade honom i golvet och vann de 4 första ronderna innan han tröttnade, som vanligt). Den Floyd folk pratar om när han var yngre har aldrig existerat.

Floyd har växt på sig och blivit starkare o explosivare, därav hans mer aggressiva boxning. Han är minst lika bra idag som han någonsin varit. Han tar lite mer risker, men det beror troligtvis på att han känner att han kan göra det utan att känna sig hotad. Floyd tar väl hand om sig själv och kommer kunna boxas i många år till utan att tappa speciellt mycket (ala Hopkins).

Med det sagt så kommer han ha ett par tuffa ögonblick mot Guerrero i en match han förövrigt dominerar.

Floyd tko11
Citera
2013-04-10, 17:19
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Helt ärligt, vad är det för snack om att Mayweather har tappat mycket av sin boxning? Det känns som om många lever i en myt om att Mayweather var helt outstanding innan han gick upp i weltervikt. Faktum är att han inte var rankad p4p #1 då, och med all rätt. Mot Corrales såg han fantastisk ut, men han såg inte alls så imponerande ut i kommande matcher. Chavez matchen var väl den mest imponerande, där han mötte en betydligt mindre motståndare som trots allt gav Mayweather en rejäl match. Första matchen mot Castillo blev han räddad av ett bedrövligt domslut och i andra matchen vann han rättvist men knappt med 7-5. Sosa och Ndou matcherna var knappast märkvärdiga, Corley hade honom hårt skakad, Bruseles matchen var ju inget att hänga i julgranen, Gattis stil var som gjord för Mayweather (på den tiden fick Gatti bättre betalt än Floyd). Och hans matcher mot Judah, DLH o Baldomir var ju knappast så imponerande (Judah hade honom i golvet och vann de 4 första ronderna innan han tröttnade, som vanligt). Den Floyd folk pratar om när han var yngre har aldrig existerat.

Floyd har växt på sig och blivit starkare o explosivare, därav hans mer aggressiva boxning. Han är minst lika bra idag som han någonsin varit. Han tar lite mer risker, men det beror troligtvis på att han känner att han kan göra det utan att känna sig hotad. Floyd tar väl hand om sig själv och kommer kunna boxas i många år till utan att tappa speciellt mycket (ala Hopkins).

Med det sagt så kommer han ha ett par tuffa ögonblick mot Guerrero i en match han förövrigt dominerar.

Floyd tko11

Vet inte vem du syftade på men för att förtydliga min åsikt, jag tycker det enda som jag har sett Mayweather tappa eller kanske använda mindre av är fotarbetet. Då jämför jag med hans fotarbete mot Corrales och Castillo exempelvis som var helt makalöst. Han är 36 nu och senast jag såg honom verkligen använda sitt fotarbete var mot Mosley 2010, så frågan är om det fortfarande finns kvar där? Mot Ortiz och Cotto behövde han inte använda det då de båda är pressure fighters. Styles make fights som man säger, och jag tror inte att Guerrero kommer att försöka pressa May mot repen, ska bli väldigt intressant vad som händer om Mayweather måste förlita sig mer på sitt fotarbete och om det fortfarande finns kvar där. Utöver det så håller jag med dig att Mayweather snarare har blivit bättre på senare tid. Skulle dock gärna se lite fler kombinationer och leaping left hooks som han använde mer av när han var yngre. Nu förlitar han sig väldigt mycket på sin raka höger som är grym.
Citera
2013-04-11, 00:58
Medlem
Citat:

Floyd tko11

Mayweather var inte rankad p4p 1 för att han hade inte tillräckligt bra motstånd i dom lägre viktklasserna det borde du veta. Han blev världsmästare efter ENDAST
Citera
2013-04-11, 01:50
Medlem
blackfaces avatar
Floyd var roligare att se i de lägre klasserna. Mer offensiv och mer kombinationer.

Han har fått utveckla en mer defensiv stil då hans händer bröts i närapå varje match. Säkert även på grund av att han mer och mer känner att hans 0:a är väl värd att behålla.

Floyd har inte tappat enligt mig. Han är bara annorlunda.
Floyd var top5 p4p då han fightades under lättvikt. Det är inte illa pinkat med prime Bernard och Roy över sig.
Citera
2013-04-11, 08:39
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Vet inte vem du syftade på men för att förtydliga min åsikt, jag tycker det enda som jag har sett Mayweather tappa eller kanske använda mindre av är fotarbetet. Då jämför jag med hans fotarbete mot Corrales och Castillo exempelvis som var helt makalöst. Han är 36 nu och senast jag såg honom verkligen använda sitt fotarbete var mot Mosley 2010, så frågan är om det fortfarande finns kvar där? Mot Ortiz och Cotto behövde han inte använda det då de båda är pressure fighters. Styles make fights som man säger, och jag tror inte att Guerrero kommer att försöka pressa May mot repen, ska bli väldigt intressant vad som händer om Mayweather måste förlita sig mer på sitt fotarbete och om det fortfarande finns kvar där. Utöver det så håller jag med dig att Mayweather snarare har blivit bättre på senare tid. Skulle dock gärna se lite fler kombinationer och leaping left hooks som han använde mer av när han var yngre. Nu förlitar han sig väldigt mycket på sin raka höger som är grym.
Mot Shane var han offensivare än nästan någosin tidigare och behövde knappast använda sitt fotarbete. Han körde ju rakt över Shane (förutom i andra ronden). Enklaste matchen i hans karriär.
Citat:
Ursprungligen postat av shevaaa
Mayweather var inte rankad p4p 1 för att han hade inte tillräckligt bra motstånd i dom lägre viktklasserna det borde du veta. Han blev världsmästare efter ENDAST
Han var inte etta för att han inte presterat tillräckligt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av blackface
Floyd var roligare att se i de lägre klasserna. Mer offensiv och mer kombinationer.

Han har fått utveckla en mer defensiv stil då hans händer bröts i närapå varje match. Säkert även på grund av att han mer och mer känner att hans 0:a är väl värd att behålla.

Floyd har inte tappat enligt mig. Han är bara annorlunda.
Floyd var top5 p4p då han fightades under lättvikt. Det är inte illa pinkat med prime Bernard och Roy över sig.
Mayweather var absolut inte mer offensiv eller mer underhållande i de lättare klasserna. Han gick tiden ut i odramatiska matcher mot mediokert motstånd, trasiga händer förhindrade honom också (ända anledning man kan säga att Mayweather var mer underhållande eller bättre för är att man inte sett hela hans tidigare karriär, highlights säger inte allt). Han presterade i Corrales matchen o några matcher innan, that's it. Efter Baldomir mötet har han varit mer offensiv än någonsin. Floyd tog sin första titel -98, motståndet har funnits, han hade bara inte mött det, eller presterat mot det motstånd som funnits, nu gör han det.
"Floyd har inte tappat enligt mig. Han är bara annorlunda" håller jag helt med om, men knappast till en defensivare stil.

Här har ni er Mayweather i sin "prime".
https://www.youtube.com/watch?v=wKU9PzLwEIM
https://www.youtube.com/watch?v=_GG4Kn__ZIw
https://www.youtube.com/watch?v=CeZaqKJaxYo

(man börjar ju nästan gråta när man ser vilken talang Spadafora kastade bort)
Citera
2013-04-11, 12:30
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Mot Shane var han offensivare än nästan någosin tidigare och behövde knappast använda sitt fotarbete. Han körde ju rakt över Shane (förutom i andra ronden). Enklaste matchen i hans karriär.

Du har rätt, såg om delar av Mosleyfighten och visst är det mer av hans shoulderroll och överkroppsrörelse som gör att Mosley knappt kan landa ett slag mer än hans fotarbete. Däremot så tar han betydligt färre slag mot Mosley än mot Cotto och är inte pressad mot repen lika länge, sen beror det här kanske lika mycket på att Cotto var mer aggresiv än Mosley snarare än Mayweathers fotarbete. Men i såna fall har det varit ännu längre sen vi verkligen fick se Mayweather använda sitt fotarbete vilket var min poäng från början, inte för att han behövt det. Då måste man ju nästan tillbaka till Hatton 2007 backandes med sin check left hook. Sen är hans fotarbete/positionering fortfarande grymt bara att han använder mindre rörlighet ska jag säga. Jag tror att han kan komma att behöva det mot Guerrero, blir väldigt intressant att se hur den fighten går.
Citera
2013-04-11, 14:26
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Du har rätt, såg om delar av Mosleyfighten och visst är det mer av hans shoulderroll och överkroppsrörelse som gör att Mosley knappt kan landa ett slag mer än hans fotarbete. Däremot så tar han betydligt färre slag mot Mosley än mot Cotto och är inte pressad mot repen lika länge, sen beror det här kanske lika mycket på att Cotto var mer aggresiv än Mosley snarare än Mayweathers fotarbete. Men i såna fall har det varit ännu längre sen vi verkligen fick se Mayweather använda sitt fotarbete vilket var min poäng från början, inte för att han behövt det. Då måste man ju nästan tillbaka till Hatton 2007 backandes med sin check left hook. Sen är hans fotarbete/positionering fortfarande grymt bara att han använder mindre rörlighet ska jag säga. Jag tror att han kan komma att behöva det mot Guerrero, blir väldigt intressant att se hur den fighten går.
Baldomir matchen var ju i stort sett endast fotarbete, och det var ju knappast någon match som man lägger på minnet. Cotto är en bättre boxare än vad folk tror, o ingen har kunnat leka runt med honom på det sättet Floyd gjorde med Mosley.
Citera
2013-04-11, 15:02
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Ja Spadafora såg vass ut där.
Citera
2013-04-11, 16:55
Medlem
challiss avatar
Så,

Rigondeaux vs Donaire på lördag. Vad tror ni? Jag har noll koll om jag ska erkänna.
Rigo har väl inte gått så många matcher? Donaire verkar ju ha en sjuk vänsterkrok.
Slår hårt för sin viktklass.
Citera
2013-04-11, 20:15
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Så,

Rigondeaux vs Donaire på lördag. Vad tror ni? Jag har noll koll om jag ska erkänna.
Rigo har väl inte gått så många matcher? Donaire verkar ju ha en sjuk vänsterkrok.
Slår hårt för sin viktklass.

Det kommer bli årets fight! Jag är sjukt imponerad av Rigo, han har allt som krävs för att slå vem som helst. Han slår hårt, har grymt försvar och är riktigt, riktigt solid. Man ska inte stirra sig blind på att han gått så få fighter, han har över 400 amatörfighter och två OS-guld så Rigo är utan tvekan på riktigt. Emanuel Stewart ( ) menade ju till och med att han ska räknas som den kanske bästa amatörboxaren genom alla tider. Jag är inte direkt någon expert på amatörboxning men det säger ju en hel del om hans meriter.

Nonito kan vara p4p 1 inom två år om han fortsätter möta topfighters i samma utsträckning och fortsätter vinna. Hans förlust kom i typ hans andra fight så han är praktiskt taget obesegrad. Jag har följt honom sedan han knockade ut Vic Darchinyan 2007. Sedan dess har han segrar över bland andra Fernando Montiel, Wilfredo Vazquez Jr, Toshiaki Nishioka och Arce. Jag vet ingen boxare i världen som kan matcha det de senaste åren.

Fighten är verkligen hur intressant som helst! Av alla fighter jag vill se i hela världen ligger den här topp fem. Minst!

Jag håller kvar mitt tips om att Rigo vinner på SD om inte domarna ger det till nonito. Jag blir chockad om nonito knockar ut Rigo tidigt som nonitos tränare verkar tro. Snarare är det Rigo som vinner om någon blåser ut den andra.
Senast redigerad av nickorut 2013-04-11 kl. 20:19.
Citera
2013-04-11, 23:26
Medlem
blackfaces avatar
Citat:

Han var inte etta för att han inte presterat tillräckligt bra.

Mayweather var absolut inte mer offensiv eller mer underhållande i de lättare klasserna. Han gick tiden ut i odramatiska matcher mot mediokert motstånd, trasiga händer förhindrade honom också (ända anledning man kan säga att Mayweather var mer underhållande eller bättre för är att man inte sett hela hans tidigare karriär, highlights säger inte allt). Han presterade i Corrales matchen o några matcher innan, that's it. Efter Baldomir mötet har han varit mer offensiv än någonsin. Floyd tog sin första titel -98, motståndet har funnits, han hade bara inte mött det, eller presterat mot det motstånd som funnits, nu gör han det.
"Floyd har inte tappat enligt mig. Han är bara annorlunda" håller jag helt med om, men knappast till en defensivare stil.
Hur förklarar du att han slår 20% färre slag i welter än han gjort tidigare i sin karriär totalt?
Han slog i snitt 50 slag per rond på 130lbs och 40 slag per rond på 147lbs.

Han blir även träffad med klart färre slag i welter vilket indikerar att han har en mer defensiv stil.

http://www.boxingscene.com/compubox-reviews-floyd-mayweathers-punch-stats--52571

Detta är ju inte direkt kontroversiella åsikter jag har.
Floyd slog kombinationer förr i tiden.

Här har vi Floyd på 140lbs mot Corley
http://www.youtube.com/watch?v=rzCqUuWuLO8

Redan där ser vi stor skillnad mot nu. På ännu lägre vikt var han ännu mer aktiv.
Samma stil. Philly shell försvar, luta sig mot repet, pullcounters och köra vänster krok först. Men han slår även kombos och är snabbare. Mer offensiv om man så säger.

Citat:
Här har ni er Mayweather i sin "prime".
https://www.youtube.com/watch?v=wKU9PzLwEIM
https://www.youtube.com/watch?v=_GG4Kn__ZIw
https://www.youtube.com/watch?v=CeZaqKJaxYo

(man börjar ju nästan gråta när man ser vilken talang Spadafora kastade bort)
Detta känns oseriöst. Även Spadafora har ju sagt att Floyd var klart ur form och att han inte var den ende som spöade på Floyd i träning den veckan.
Senast redigerad av blackface 2013-04-11 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in