Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Har Guerrero någon chans mot Mayweather? eller är han bara en i mängden av dem som Floyd har mött genom åren?
Eller om jag uttrycker mig så här, är Guerrero den rätte fightern för att break'a Floyd's 43 - 0?
Eller om jag uttrycker mig så här, är Guerrero den rätte fightern för att break'a Floyd's 43 - 0?
Tror Guerrero är tuffare än många tror han kommer vara. Enligt mig kommer allt handla om hur han kommer boxa eller snarare om han inte kommer boxa. Väljer Guerrero att brawla som mot Berto och Aydin så är det över relativt snabbt, Mayweathers höger uppercut pressad mot repet kommer resultera i en TKO. Mayweather vill att Guerrero ska pressa honom mot repen precis som Ali ville det. Om Guerrero väljer att boxa i mitten av ringen såsom han absolut kan göra, det här är en väldigt aktiv fighter mot en Mayweather som har blivit äldre och helt klart har tappat en hel del av sitt gamla fotarbete. Nu säger jag inte Mayweather fortfarande inte kan utboxa Guerrero som blackface nämner så har han ett boxings-IQ utöver det vanliga, men just Guerreros höga volym av slag samt det nickorut nämnde med Guerreros armbågar o allt det där så kan det bli en tuff fight för Mayweather. Guerrero är ju southpaw också, något som Mayweather har haft problem med åtminstone i början av fighter (Zab Judah t.ex.). Guerrero är dock mentalt starkare än Judah och kommer nog inte ge upp en ledning från första ronderna särskilt lätt. Jag förstår inte varför vissa stirrar sig blint på att Guerrero har gått upp två viktklasser, tycker han passar vikten bra och har haft två fighter i weltern mot bra motstånd i Berto och Aydin. Han vägde in sig på 159 pounds nyligen, sen visst han har betydligt mer fett än Mayweather men tvivlar på att Maywather ligger över 150 pounds i nuläget.
Ett citat från Guerrero: “I have the tools to beat him, and it’s more than just me being a southpaw,” said the left-handed Guerrero. “I can box when I have to, I can brawl when I have to, and my dad and I have worked on how to beat the shoulder roll defense Floyd uses. It’s all there.”
Tror det finns mycket sanning där och det finns också en anledning att boxare som Marquez och andra högt ansedda har duckat Guerrero i år. Det här är en tuff fight för Mayweather som jag tror han vinner men inte lätt, kan bli hans tuffaste utmaning sen Castillo I och stundvis i De La Hoya-fighten. Håller med att nickorut att Guerrero är en tuffare motståndare än Canelo (Trout tror jag dock är en väldigt tuff utmaning för Mayweather). Canelo har dock en bättre "punchers chance" än vad Guerrero har.
) menade ju till och med att han ska räknas som den kanske bästa amatörboxaren genom alla tider. Jag är inte direkt någon expert på amatörboxning men det säger ju en hel del om hans meriter.