2011-01-17, 17:03
  #2497
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ls92
Såg förut att Yuriorkis Gamboa ska möta Jorge Solis i slutet av mars. Känner inte till Solis något vidare så jag undrar om han har någon chans mot Gamboa.
Solis boxades faktisk bra mot Pacquiao för ett par år sedan, men han vek sig tillslut, hjärtat var inte allt för stort, men han blev inte utboxad. Dock var detta under en strulig tid för Pac, har för mig att Roach gick iväg o tränad DLH istället för Pac inför just denna match då DLH betalade bättre. Detta ledde till lite interna problem i Pac lägret.

För att besvara din fråga: Jag tror inte han har någon vidare chans, men allt handlar ju om vilken Gamboa som dyker upp.
Citera
2011-01-17, 17:33
  #2498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Solis boxades faktisk bra mot Pacquiao för ett par år sedan, men han vek sig tillslut, hjärtat var inte allt för stort, men han blev inte utboxad. Dock var detta under en strulig tid för Pac, har för mig att Roach gick iväg o tränad DLH istället för Pac inför just denna match då DLH betalade bättre. Detta ledde till lite interna problem i Pac lägret.

För att besvara din fråga: Jag tror inte han har någon vidare chans, men allt handlar ju om vilken Gamboa som dyker upp.

tack för infon. Nu är kanske detta lite ot men vet du några stora löften i boxningsvärlden som har potenial att bli champs.
Citera
2011-01-19, 03:47
  #2499
Medlem
Luan Krasniqi (30-4-1) verkar gör en comeback nästa månad. Den här gången ställs han mot den 11 år yngre amerikanen Jonathan Banks (25-1-1). Känns som förlusten mot Brewster tog slut på Krasniqis karriär, tror inte han har så mycket att komma med längre.

Hans egna ord om matchen:
Citat:
“I am looking forward to this opportunity to challenge a top rated fighter like Banks because a win will move me closer to a fight with one of the Klitschkos. I know that Banks is very talented and fast but he is not a big puncher and I will be ready for this fight.

“I have never stopped my professional career and was always in training waiting for a fight like this.

“My focus is on Banks now. Nothing else counts.

“I am returning to the ring to get that title shot against Klitschko, not for the glory, attention, money or any other reason. I want to become the second German World Heavyweight Champion after Max Schmeling.

http://ringsidereport.com/?p=6154
Citera
2011-01-19, 21:24
  #2500
Medlem
tatans avatar
HBO Face Off: Devon Alexander vs. Timothy Bradley
http://www.youtube.com/watch?v=d_RuYCCaGdk&feature=player_embedded

Cotto Mayorga press http://www.youtube.com/watch?v=ngY9MWfC5yI&feature=player_embedded
Citera
2011-01-20, 20:45
  #2501
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
HBO Face Off: Devon Alexander vs. Timothy Bradley
http://www.youtube.com/watch?v=d_RuYCCaGdk&feature=player_embedded

Cotto Mayorga press http://www.youtube.com/watch?v=ngY9MWfC5yI&feature=player_embedded
Bra jobbat Mayorga. Det är inte lätt att ta fram den där sidan hos Cotto. Men Cotto sköter det så snyggt, min absoluta favorit utanför ringen, och en av mina favoriter i ringen.
Citera
2011-01-21, 16:17
  #2502
Medlem
Kul att hitta ett svenskt forum där man faktiskt diskuterar boxning och inte bara MMA!

Cotto är en favorit! Respektfull utanför ringen och alltid underhållande innanför. Tyvärr är hans bästa dagar nog bakom honom, framförallt beroende på överkörningen från Margarito. Men mot den hopplösa pajasen Mayorga vinner han emot alla dagar i veckan.

Håller nog Tim Bradley som favorit nästa helg. Från det jag har sett av Devon Alexander (som dock är en stor talang) så tror inte jag att han har tillräcklig erfarenhet och variation i sin boxning för att möta en fighter av Bradleys kaliber.

Bradley är en sån där typ som vägrar att förlora och inte låter sig nedslås av motgångar. Beviset på det är matchen mot Kendall Holt där han blir hårt nedslagen i första och ändå reser på sig och dominerar resten av matchen. Tror han krigar ner Alexander och vinner ett UD, men han kanske måste resa sig ifrån canvasen för att göra det.
Citera
2011-01-21, 16:45
  #2503
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBriscoe
Kul att hitta ett svenskt forum där man faktiskt diskuterar boxning och inte bara MMA!

Cotto är en favorit! Respektfull utanför ringen och alltid underhållande innanför. Tyvärr är hans bästa dagar nog bakom honom, framförallt beroende på överkörningen från Margarito. Men mot den hopplösa pajasen Mayorga vinner han emot alla dagar i veckan.

Håller nog Tim Bradley som favorit nästa helg. Från det jag har sett av Devon Alexander (som dock är en stor talang) så tror inte jag att han har tillräcklig erfarenhet och variation i sin boxning för att möta en fighter av Bradleys kaliber.

Bradley är en sån där typ som vägrar att förlora och inte låter sig nedslås av motgångar. Beviset på det är matchen mot Kendall Holt där han blir hårt nedslagen i första och ändå reser på sig och dominerar resten av matchen. Tror han krigar ner Alexander och vinner ett UD, men han kanske måste resa sig ifrån canvasen för att göra det.
Visst är det härligt med ett svenskt boxningsforum.

Tycker precis som dig angående Cotto. Han kanske inte har den mest underhållande personligheten utanför ringen för 24/7 showerna, men han vet hur man för sig och är en bra förebild. Fast det är kul att Mayorga lyckades hetsa upp honom lite, första gången man ser honom visa känslor utanför ringen.

Bra utvärdering av Bradey/Alexander matchen, fast jag tror på Alexander då jag tror han har för mycket talang för Bradley. Men efter att ha sett deras face off på HBO så är det svårt att låta bli att hålla på Bradley, första boxaren jag hör som erkänner att hans motståndare har mer slagstyrka o bättre haka, trots att det är väldigt tveksamt.

Välkommen in i tråden.
Citera
2011-01-21, 17:36
  #2504
Medlem
Bellybusterrs avatar
Cotto får mycket respekt från alla håll, även från mig men i mina ögon saknar han ett riktigt fighterhjärta. Det ser inte så respektingivande ut att frivilligt gå ner på knä i ringen..
Citera
2011-01-21, 21:19
  #2505
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
Cotto får mycket respekt från alla håll, även från mig men i mina ögon saknar han ett riktigt fighterhjärta. Det ser inte så respektingivande ut att frivilligt gå ner på knä i ringen..
Ta en titt på Torres eller Corley matchen så får du nog en annan bild. Att han gick ner mot Margarito efter att han blivit slagen i kropp o huvudet med tegelstenar visar väl att han faktiskt kännde att något var fel. Hade han inte gått ner hade han nog aldig kunnat boxats igen. Jag tyckte man såg i Cottos ansikte när han gick ner att han inte fattade vad fan det var som han blev slagen med.
Kolla igenom hans karriär, killen går igenom eld för att ta en seger.
Citera
2011-01-21, 23:20
  #2506
Medlem
Bellybusterrs avatar
Jag är helt säker på att Margarito fuskade i den fighten men visst fan hade Cotto kunnat stå upp tills domarn bryter? Jag kan inte föreställa mig någon av de största namnen från Mexico gå ner på knä frivilligt.
Citera
2011-01-22, 00:58
  #2507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
Jag är helt säker på att Margarito fuskade i den fighten men visst fan hade Cotto kunnat stå upp tills domarn bryter? Jag kan inte föreställa mig någon av de största namnen från Mexico gå ner på knä frivilligt.

Nja..tror själv att Cotto var helt nedbruten i den matchen. Om man kollar så provar han att både boxas och fightas men ingenting fungerar eftersom Margarito åt allt som Cotto delade ut och bara fortsatte komma, och Margarito kan ju inte gärna ha haft gips i hakan också...

BTW ett av de största mexikanska namnen, Erik "el terrible" Morales (jag avgudar denna man...), gav ju upp klart och tydligt i sista matchen mot Manny Pacquiao. Han bara skakade på huvudet och tyckte att det räckte. Det hade han ju förövrigt rätt i.
Citera
2011-01-22, 01:14
  #2508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
Visst är det härligt med ett svenskt boxningsforum.

Tycker precis som dig angående Cotto. Han kanske inte har den mest underhållande personligheten utanför ringen för 24/7 showerna, men han vet hur man för sig och är en bra förebild. Fast det är kul att Mayorga lyckades hetsa upp honom lite, första gången man ser honom visa känslor utanför ringen.

Bra utvärdering av Bradey/Alexander matchen, fast jag tror på Alexander då jag tror han har för mycket talang för Bradley. Men efter att ha sett deras face off på HBO så är det svårt att låta bli att hålla på Bradley, första boxaren jag hör som erkänner att hans motståndare har mer slagstyrka o bättre haka, trots att det är väldigt tveksamt.

Välkommen in i tråden.

Tackar och bockar!

Ja, han tröttnade väl lite på Mayorga men jag tyckte det kändes som en lärare som mästrar upp en olydig elev. Jag är dock evinnerligt trött på både Mayorga och Don King! De klamrar sig fast vid boxningen trots att de för länge sedan borde ha gått vidare med nått annat...

Bradley/Alexander kan ju sluta hur som helst. Det är kul och precis vad sporten behöver. Hur många gånger de senaste åren har obesegrade amerikanska fighters mött varandra vid en sådan låg ålder som dessa herrar? Men varför i Detroit? De borde kanske ha lagt matchen i S:t Louis där Alexander är populär. Men man ville väl ha en opartisk stad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in