Citat:
Ursprungligen postat av BennyBriscoe
Kul att hitta ett svenskt forum där man faktiskt diskuterar boxning och inte bara MMA!
Cotto är en favorit! Respektfull utanför ringen och alltid underhållande innanför. Tyvärr är hans bästa dagar nog bakom honom, framförallt beroende på överkörningen från Margarito. Men mot den hopplösa pajasen Mayorga vinner han emot alla dagar i veckan.
Håller nog Tim Bradley som favorit nästa helg. Från det jag har sett av Devon Alexander (som dock är en stor talang) så tror inte jag att han har tillräcklig erfarenhet och variation i sin boxning för att möta en fighter av Bradleys kaliber.
Bradley är en sån där typ som vägrar att förlora och inte låter sig nedslås av motgångar. Beviset på det är matchen mot Kendall Holt där han blir hårt nedslagen i första och ändå reser på sig och dominerar resten av matchen. Tror han krigar ner Alexander och vinner ett UD, men han kanske måste resa sig ifrån canvasen för att göra det.
Visst är det härligt med ett svenskt boxningsforum.
Tycker precis som dig angående Cotto. Han kanske inte har den mest underhållande personligheten utanför ringen för 24/7 showerna, men han vet hur man för sig och är en bra förebild. Fast det är kul att Mayorga lyckades hetsa upp honom lite, första gången man ser honom visa känslor utanför ringen.
Bra utvärdering av Bradey/Alexander matchen, fast jag tror på Alexander då jag tror han har för mycket talang för Bradley. Men efter att ha sett deras face off på HBO så är det svårt att låta bli att hålla på Bradley, första boxaren jag hör som erkänner att hans motståndare har mer slagstyrka o bättre haka, trots att det är väldigt tveksamt.
Välkommen in i tråden.