2009-12-30, 23:48
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfuckero
Ingenting shady med det. Hur testerna ska tas är Politik ingentiing annat. Se bara på olympiska spelen och de så kallade "olympic-style drug test" Majoriteten av atleterna åker inte fast i dessa kontroller. Marion Jones testades 260 gånger "olympic-style" och klarade sig fin fint i kontrollerna. Så jag dömmer inte atleter utifrån dopade eller inte. Det är barnsligt och naivt.
Att spåra HGH eller epo är nästintill omöjligt utan just olympic style testings.
Anledningen till att dessa nötter aldrig åkt fast är mycket av andra svepskäl. Såsom korruption och "therapeutic waivers". Sådant blir mycket svårare att lyckas med i en sånhär match med två deltagare som punktmarkeras.

Bedömer du atleter negativt om de fuskar med andra saker? Vad tyckte du om Henrys hands i matchen mot Irland i höstas?
Fusk är fusk, oavsett vad andra sysslar med. Tills det är tillåtet att dopa sig är det fusk.
Citera
2009-12-30, 23:49
Medlem
fugus avatar
En fighter jag bedömmer högre än Pacquiao och Mayweather i vår era är Roy Jones JR. I sin prime var han klart bäst.
Däremot som karriär ligger Pacquiao och Mayweather bättre till, trots Roys titlar från mellanvikt till tungvikt.
Citera
2009-12-30, 23:56
Medlem
Elfuckeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Det skulle jag inte vara så säker på om jag var du.

Är atleterna mer vältränade? Ja. Troligen.

Men nuförtiden finns det många andra sporter som konkurerar om de bästa atleterna. Boxning är inte längre störst. Långt därifrån.

Är det stort det Manny gjort? Visst. Men du påstod att Floyd och Manny är de kanske bästa boxarna som funnits. Och det är rätt sjukt sagt om man tittar på Ray Robinsons karriär.

Manny har trots allt inte vunnit en welterviktsmatch ännu. Så jag skulle ta det lite lugnt med att proklamera honom bäst p4p genom tiderna. Det är inte ens solklart om han rankas 1:a p4p i dagsläget. Låt honom besegra Floyd först (kommer inte hända)

Ja han säger sig redo att lägga till Manny på sin lista över de 100 främsta som någonsin boxats.

Jag påstår absolut inte att Manny eller Floyd inte skulle platsa på en sådan lista. Men jag tvivlar på att någon seriös boxnings historiker skulle sätta dessa i dagsläget i top5 och förmodligen inte ens top10.
Bra inlägg! men håll med om att om PACMAN Plockar Floyd (som jag tror att han kommer att göra) Så kommer boxningsvärlden att häpna. En helt enastående bedrift!

Lite mer boxnings snack från gurun nedan, se länk.
Bert "The Guru" Sugar: Mayweather-Pacquiao Would Be 'Fight Of The Century'

Noted boxing historian Bert Sugar believes that a clash between Floyd Mayweather and Manny Pacquiao would rival Sugar Ray Leonard's comeback 14th-round knockout of Thomas Hearns in September 1981, when the victor trailed by four, three and two points, respectively, on the three judges' cards.
http://boxing.fanhouse.com/2009/11/19/bert-sugar-mayweather-pacquiao-could-be-fight-of-the-century/
Citera
2009-12-30, 23:58
Medlem
fugus avatar
Citat:
Bra inlägg! men håll med om att om PACMAN Plockar Floyd (som jag tror att han kommer att göra) Så kommer boxningsvärlden att häpna. En helt enastående bedrift!

Lite mer boxnings snack från gurun nedan, se länk.
Bert "The Guru" Sugar: Mayweather-Pacquiao Would Be 'Fight Of The Century'

Noted boxing historian Bert Sugar believes that a clash between Floyd Mayweather and Manny Pacquiao would rival Sugar Ray Leonard's comeback 14th-round knockout of Thomas Hearns in September 1981, when the victor trailed by four, three and two points, respectively, on the three judges' cards.
http://boxing.fanhouse.com/2009/11/19/bert-sugar-mayweather-pacquiao-could-be-fight-of-the-century/
Vinner Manny mot Floyd på ett korrekt sätt (dvs inte cuts eller korruption) så rankar jag honom kring top5 genom tiderna. Säkerligen top10 åtminstone.

Ray Leonard vs Hearns var förövrigt en helt fantastisk match.
Senast redigerad av fugu 2009-12-31 kl. 00:01.
Citera
2009-12-31, 00:18
Medlem
Citat:
Vinner Manny mot Floyd på ett korrekt sätt (dvs inte cuts eller korruption) så rankar jag honom kring top5 genom tiderna. Säkerligen top10 åtminstone.

+1 men nu efter hans konstiga uppförande vid dopingtesterna så försvinner han från listan tyvärr. Han drar ut på det och när han väl testar sig så har han säkert hunnit få ut "bevisen" om man kan det och sen kanske han vinner men alla kommer ha tvivlen i tankarna.
Citera
2009-12-31, 00:26
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Konkurransen är idag helt anan än då Armstrong härjade och att då gå från flugvikt till weltervikt och slå alla stora namn är stort hur du än vrider och vänder på det.

Pound for pound är PACMAN antagligen störst någonsin.

T.O.M boxningsgurun Bert Sugar talar om PACMAN som en av de största.

"While it is never been my habit to include a fighter who is still fighting, because I can not judge his entire career and/or where his prime was (his prime is where I judge) I think Manny Pacquiao is making one helluva case to be included. He's not only the greatest Asian fighter of all time, but the greatest lefthanded fighter of all time. But I will wait until I see where his next fights take him. I will wait on Mayweather. And, depending on July 18, Marquez."
http://proxy.espn.go.com/chat/chatESPN?event_id=26810

Hoppas du menar rätt här, konkurrensen är helt annan idag, ja sant. Dvs det är MINDRE konkurrens idag, boxningen är inte alls lika populär som förr och det är färre boxare aktiva. Det var svårare att bli mästare förr, inga IBO, WBA regular, WBA Superchamp, WBA diamond, WBU, IBC, WBF, det var färre viktklasser vilket betydde att du hade fler kilon att regera över. De gick många fler fighter mot tuffare motståndare.

Att en stor del av toppidrottarna är dopade förstår nog de flesta. Men det är ju en viss skillnad mellan olika typer av doping, att peta i sig lite efedrin eller att bloddopa sig är inte riktigt samma sak. Jag misstänkar att Pac gjort nåt värre än efedrin o.dyl, nåt som inte syns på urinprov men på blodprov. Därav hans vägran till blodprov och medföljande pinsamma ursäkter.

Visst det är stort det Pacman gjort men jag tycker glansen har mattats nästan helt nu när han är så jävla osmidig.
Citera
2009-12-31, 17:11
Medlem
Citat:
En fighter jag bedömmer högre än Pacquiao och Mayweather i vår era är Roy Jones JR. I sin prime var han klart bäst.
Däremot som karriär ligger Pacquiao och Mayweather bättre till, trots Roys titlar från mellanvikt till tungvikt.

Håller med! Roy Jones JR var kung i sin prime! Jag jämför inte han med paquiao eller mayweather men han var riktigt skillad! Ta en titt på detta klippet! Otroligt snabb och bra tekniskt!

http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo
Citera
2009-12-31, 17:23
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booxer92
Håller med! Roy Jones JR var kung i sin prime! Jag jämför inte han med paquiao eller mayweather men han var riktigt skillad! Ta en titt på detta klippet! Otroligt snabb och bra tekniskt!

http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo
Tittar på den där highlighten ett par gånger i veckan.
Mycket imponerande.
Citera
2009-12-31, 17:47
Medlem
tom-joness avatar
Ja Roy var nåt alldeles speciellt då. Grym highlight plus att han själv rappar i låten. Man har mkt fina minnen till de där matcherna, man försökte imitera hans moves sen på gymet, gick väl sådär he he. Boxningen kändes mkt större då, det var fighter på TV varje vecka även här i Sverige på Supersport, Screensport och även bra fighters på Eurosport. Alla stora fighter visades, hela tungviktscirkusen med Holyfield, Bowe, Lewis, Tyson mfl. Tänk vilken lyx, att få de bästa fighterna serverade varje vecka. De visade så mkt bra, Michael Carbajal, Orlando Canizalez, Julian Jackson, Terry Norris, Iran "The Blade" Barkley, De La Hoyas karriär från början, James Toney, Chris Eubank, Don Curry, The Bodysnatcher-Mike McCallum, jag skulle kunna hålla på i timmar. Det var fina tider....
Citera
2010-01-01, 01:28
Medlem
Citat:
Tittar på den där highlighten ett par gånger i veckan.
Mycket imponerande.

Haha! Det är du inte ensam om :P Kollar typ på det klippet innan varje träning, man blir riktigt taggad asså!
Citera
2010-01-01, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Ja Roy var nåt alldeles speciellt då. Grym highlight plus att han själv rappar i låten. Man har mkt fina minnen till de där matcherna, man försökte imitera hans moves sen på gymet, gick väl sådär he he. Boxningen kändes mkt större då, det var fighter på TV varje vecka även här i Sverige på Supersport, Screensport och även bra fighters på Eurosport. Alla stora fighter visades, hela tungviktscirkusen med Holyfield, Bowe, Lewis, Tyson mfl. Tänk vilken lyx, att få de bästa fighterna serverade varje vecka. De visade så mkt bra, Michael Carbajal, Orlando Canizalez, Julian Jackson, Terry Norris, Iran "The Blade" Barkley, De La Hoyas karriär från början, James Toney, Chris Eubank, Don Curry, The Bodysnatcher-Mike McCallum, jag skulle kunna hålla på i timmar. Det var fina tider....

Åh fan, önskar verkligen att jag var boxning fan vid den tiden, började med boxning för ungefär ett år sedan och tycker det är väldigt, väldigt dåligt att det inte sänds proffsboxning på teve längre, undrar varför? Låter helt underbart så som du beskriver det, skulle vilja gå tillbaka i tiden för att se typ Tysons fighter på svensk teve!
Citera
2010-01-01, 10:35
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booxer92
Åh fan, önskar verkligen att jag var boxning fan vid den tiden, började med boxning för ungefär ett år sedan och tycker det är väldigt, väldigt dåligt att det inte sänds proffsboxning på teve längre, undrar varför? Låter helt underbart så som du beskriver det, skulle vilja gå tillbaka i tiden för att se typ Tysons fighter på svensk teve!
Ja det var många långa nätter man satt uppe och alltid när main event kom igång så vart det ståpäls på hela kroppen! Första fighten mellan Tyson och Bruno har etsat sig fast i minnet av nån anledning, det var sportlov å jag satt uppe med farsan hemma hos en polare till honom. Jag fick dricka bärs å vi hade en riktigt bra stämning. Bra fight också, Tyson var ett monster då! Han hade kunnat bli så bra, så bra....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in