Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-13, 02:09
  #433
Medlem
TLotRs tema är bättre - Ära, trohet, mod, kamratskap, rastänk och så vidare. Men som film är Star Wars betydligt bättre. Man blir mer engagerad, miljöerna är bättre, karaktärerna utvecklas mer (Frodo är den enda som utvecklas i TLotR, på ett jävligt billigt sätt) och det är ständigt växlande scenerier. Hade TLotR gjorts efter böckerna däremot...
Citera
2012-04-14, 14:13
  #434
Medlem
SAGAN OM RINGEN. Självklart.

De som säger annat, lämna namn och adress så kommer jag hem till er och bankar lite vett i er.
Citera
2012-04-14, 14:15
  #435
Medlem
alrajts avatar
Jag tycker Star Wars, men Sagan om ringen kommer inte långt efter, båda är mysiga trilogier.
Nu blev jag sugen på Star Wars eller Sagan om ringen, får se vad det blir ikväll.
Citera
2012-04-14, 15:35
  #436
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0910SS
TLotRs tema är bättre - Ära, trohet, mod, kamratskap, rastänk och så vidare. Men som film är Star Wars betydligt bättre. Man blir mer engagerad, miljöerna är bättre, karaktärerna utvecklas mer (Frodo är den enda som utvecklas i TLotR, på ett jävligt billigt sätt) och det är ständigt växlande scenerier. Hade TLotR gjorts efter böckerna däremot...

Gillar inte att konstant referera till Clerks 2, angående denna "kamp". Men, LotR handlar ju egentligen bara om en lång jävla vandring till ett berg. Miljöerna skiftar mellan skog och berg. Från vad jag kan komma ihåg så har karaktärerna exakt samma dimension under hela resan.

Star Wars har olika stilar för varje film, och miljöerna är otroligt spännande och sinnessjukt detaljrika. Karaktärerna växer väldigt bra - främst Luke, som utvecklas på ett väldigt bra och trovärdigt sätt.

Och angående filmerna i sig, så måste ändå Sagan om de Två Tornen vara en av de absolut tråkigaste uppföljarna någonsin. En riktig "mellanfilm". Jämför den med The Empire Strikes Back, som är ett mästerverk i alla bemärkelser, och antagligen den bästa uppföljaren genom tiderna.
Citera
2012-06-15, 14:52
  #437
Medlem
Godamonginsectss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Men, LotR handlar ju egentligen bara om en lång jävla vandring till ett berg.

Vet inte vad man ska säga om detta, Lotr's storyline är ju så sjukt mycket djupare än Star Wars.

Gillar Star Wars trilogin som fan men Lotr vinner för mig, grym story och filmerna ger massvis av scener där håret ställer sig på armarna.
Citera
2012-06-15, 15:16
  #438
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godamonginsects
Vet inte vad man ska säga om detta, Lotr's storyline är ju så sjukt mycket djupare än Star Wars.

Den första är helt okej. Väldigt bra underhållning, med mysiga karaktärer. Uppföljarna är, enligt mig, bara en massa tråkiga krigsscener där CGI-gubbar slåss mot varandra, för att varvas med lite hobbit-vandrande. Fungerade som sömnmedel för mig.

Tror dock att The Hobbit kommer att bli väldigt bra, då man förhoppningsvis slipper alla tröttsamma krigsscener!
Citera
2012-06-15, 15:23
  #439
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Den första är helt okej. Väldigt bra underhållning, med mysiga karaktärer. Uppföljarna är, enligt mig, bara en massa tråkiga krigsscener där CGI-gubbar slåss mot varandra, för att varvas med lite hobbit-vandrande. Fungerade som sömnmedel för mig.

Tror dock att The Hobbit kommer att bli väldigt bra, då man förhoppningsvis slipper alla tröttsamma krigsscener!

Måste ju bli ganska segt om man ska få se ett gäng dvärgar gå runt och prata om det inte händer nåt.
Citera
2012-06-15, 15:32
  #440
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Den första är helt okej. Väldigt bra underhållning, med mysiga karaktärer. Uppföljarna är, enligt mig, bara en massa tråkiga krigsscener där CGI-gubbar slåss mot varandra, för att varvas med lite hobbit-vandrande. Fungerade som sömnmedel för mig.

Tror dock att The Hobbit kommer att bli väldigt bra, då man förhoppningsvis slipper alla tröttsamma krigsscener!

Tvåan måste vara sämst, det är fan krig hela filmen. Riktigt tråkig film. Ser bara blått framför mig när jag tänker på filmen.
Citera
2012-06-15, 18:07
  #441
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Gillar inte att konstant referera till Clerks 2, angående denna "kamp". Men, LotR handlar ju egentligen bara om en lång jävla vandring till ett berg. Miljöerna skiftar mellan skog och berg. Från vad jag kan komma ihåg så har karaktärerna exakt samma dimension under hela resan.

Star Wars har olika stilar för varje film, och miljöerna är otroligt spännande och sinnessjukt detaljrika. Karaktärerna växer väldigt bra - främst Luke, som utvecklas på ett väldigt bra och trovärdigt sätt.
När du skriver det så känns det otroligt träffsäkert, jag kan knappt komma ihåg något direkt minnesvärt om jag nu försöker ifrån LotR filmerna....och jag satt och verkligen stenkollade på dem för några månader sedan.

Speciellt intressant förresten är diverse småsaker om man läst lite mer om Star Wars än filmerna.
Vilket jag ju råkat gjort p.g.a. KotOR & KotOR 2 spelen (som ju fördjupar sig mycket i KRAFTEN och förresten när jag ändå nämner dem gamla satarna Sith Lords med restored content mod är som en film i sig med slutet och allt). Vilket hjälpte till med att få det intressant och se om dem för 10e gången.
Citera
2012-06-15, 18:13
  #442
Medlem
Ruvils avatar
Star Wars är helt värdelöst dåligt, så Sagan om ringen blir det.
Citera
2012-06-23, 22:13
  #443
Avstängd
NastyEvilDogs avatar
Snacka om pest eller kolera! Båda triologierna är totalt värdelösa!
Citera
2012-06-23, 23:22
  #444
Medlem
Busfroe1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NastyEvilDog
Snacka om pest eller kolera! Båda triologierna är totalt värdelösa!

Du är ju helt sjuk.


Jag säger Sagan om ringen, båda två är väldigt bra trilogier men Lotr har en bättre handling.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback