Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-24, 01:52
  #445
Avstängd
NastyEvilDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busfroe1
Du är ju helt sjuk.

Är man "helt sjuk" bara för att man ogillar Star Wars och Sagan om ringen? Varför, om man får fråga?
Citera
2012-06-24, 01:53
  #446
Medlem
LightClouds avatar
Jag har aldrig riktigt fastnat för Star Wars personligen, även om jag anser att det är filmkonst på hög nivå. Därav blir mitt val Sagan om ringen.
Citera
2012-06-24, 01:56
  #447
Avstängd
PieterBruegels avatar
Lord of the Rings är den bästa trilogin men Star Wars har den bästa filmen!
Citera
2012-10-11, 12:13
  #448
Avstängd
Hamburgarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Lord of the Rings är den bästa trilogin men Star Wars har den bästa filmen!
japp http://www.youtube.com/watch?v=i13-4E_e60s
Citera
2012-10-11, 12:15
  #449
Medlem
SiSeniors avatar
Som en fantasytok jag är måste jag säga Sagan om Ringen-triologin, men Star Wars är inte fel den heller.
Citera
2012-12-13, 14:08
  #450
Medlem
sanderzs avatar
Jag tror både Star wars och Sagan om ringen-filmerna kommer vara kvar under en lång tid framöver. Till och med i galaxer långt, långt borta
Citera
2012-12-13, 14:21
  #451
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Jag måste säga att jag är så besviken på SoR-filmerna så jag måste säga Star Wars även om jag inte gillar dem jätte mycket heller.

Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Som en fantasytok jag är måste jag säga Sagan om Ringen-triologin, men Star Wars är inte fel den heller.
Vad hände här?

Gillar båda triologierna fast Star Wars drar det längsta strået. Jag tycker helt enkelt att Star Wars-världen är mer intressant än LoTR-världen.
Jag rankar Episode 4 som den bästa filmen, spänningen, kombinerat med miljöerna på Dödsstjärnan gör att Episode 4 är den jag uppskattar mest. Tätt följd av Episode 5.
Citera
2012-12-13, 17:18
  #452
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Vad hände här?

Gillar båda triologierna fast Star Wars drar det längsta strået. Jag tycker helt enkelt att Star Wars-världen är mer intressant än LoTR-världen.
Jag rankar Episode 4 som den bästa filmen, spänningen, kombinerat med miljöerna på Dödsstjärnan gör att Episode 4 är den jag uppskattar mest. Tätt följd av Episode 5.

Hehe, ja du. Första var i alla fall när jag fortfarande tyckte det var värt att jämföra bok och film med varandra. Har jag på senare tid insätt att det är helt fel att göra så.

Gillar båda på olika sätt numera. Varken bu eller bä.
Citera
2012-12-13, 21:24
  #453
Medlem
fuckerofmotherss avatar
Ringen FTW.

Gillar Sci-fi men av någon anledning fastnade jag aldrig för Star wars...
Citera
2012-12-17, 02:09
  #454
Medlem
yedis avatar
Måste säga Lord of the Rings pga. dess höga lägstanivå till skillnad mot Star Wars.
Citera
2012-12-17, 03:43
  #455
Medlem
vonfnass avatar
Om vi snackar om original trilogin så vinner Star Wars.
Om man måste räkna med Prequel-trilogin, då vinner Sagan om Ringen-filmerna.
Citera
2012-12-17, 03:55
  #456
Medlem
Sagan om Ringen vinner.

Jag gillar båda, men Sagan om Ringen vinner lätt i filmväg genom att de har en mer episk story och är modernare filmat.

Det är också intressant att spelet Lords of the Ring Online, lotro är betydligt intressantare att spela än motsvarande SWTOR. Kanske delvis för att spelet håller sig bättre till den väl kända storyn medan SWTOR mer tog miljön och sen hittar på en mängd andra stories som man inte känner igen.

I längden tror jag också att det är lättare att bygga vidare på Sagan om Ringen och kringliggande historier eftersom där finns mer att ta av ifrån böckerna, vilket jag har lite svårt att se hos Star Wars som liksom nåt sitt ände.

Det innebär att Star Wars nog upplevs som rätt färdig och förpassas till de äldre kultfilmerna medan Sagan om Ringen, hobbitar och Tolkien förmodligen kommer göras fler intressanta filmer kring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback