Har väl hänt en del, men detta var väl bland de värre..! ^^
Praktiken för 4 veckor sen, jag och min klasskompis var på samma ställe! Han körde lastbil och jag åkte med! Vi skulle hämta frusna grönsaker på ett ställe som heter Magnihill, men vi får vänta. Lasten skulle vara klar för hämtning 12, 13 går vi in och ska höra med dom. Det var pallar till Danmark vi skulle ha.
Vi går in i deras fryslager och hör om pallarna är färdiga och dom frågar vart det ska hänn. Min kompis säger till mig att springa ut i lastbilen och hämta lappen. Med raska steg lämnar jag frysen och går ut mot lastbilen men på mellanlagret stannar någon mig och frågar nånnting.
Jag hade siktet instället på hämta lappen snabbt (Fredag, 10 över 1 och 1.5h körtid till Tomelilla och sen ska jag ta bussen hem som tar 20 minuter) och jag uppfattar typ bara "Pallar till danmark?"...
I min hast antar jag att det är en annan chaufför som vill ha pallar, varpå jag svarar han: "Jag jobbar inte här!" och försvinner ut genom dörren vidare till lastbilen.
När jag väl kommer tillbaka ser jag att min klasskompis står inne på kontoret och skriver på fraktsedel, där går jag in och hör direkt frågan "Jobbar du här?

"... Killen som frågat mig var i själva verket en anställd på Magnihill och hade frågat om jag ville ha mina pallar nu!
Lagom pinsamt faktiskt!