2010-11-25, 10:35
Medlem
flygandeflaxs avatar
Jag var i St Petersburg för några år sedan. Det var ett ganska flott varuhus och jag skulle köpa smink. Det var stroppiga butiksvakter som följde mej med blicken, de pratade förutom ryska även franska. De frågade "Est-ce que vouz cherchez quelque chose de spécial?" ("Letar ni efter ngt särskilt?")
Och jag, som i alla sammanhang talar mkt bra franska, svarade "Non, je veux seulement voler"

Jag förväxlade "voir" (titta) med "voler"--stjäla

Så det blev, i stället för "Jag vill bara titta":

"Jag vill bara stjäla"
Senast redigerad av flygandeflax 2010-11-25 kl. 10:36. Anledning: slarvfel
Citera
2010-11-25, 16:28
Medlem
walkaboutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
att jag inte är en slav under jantelagen och slickar alla i arslet som man ska som god svensk

Så jävla löjlig du är.
Citera
2010-11-25, 17:06
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Jag var i St Petersburg för några år sedan. Det var ett ganska flott varuhus och jag skulle köpa smink. Det var stroppiga butiksvakter som följde mej med blicken, de pratade förutom ryska även franska. De frågade "Est-ce que vouz cherchez quelque chose de spécial?" ("Letar ni efter ngt särskilt?")
Och jag, som i alla sammanhang talar mkt bra franska, svarade "Non, je veux seulement voler"

Jag förväxlade "voir" (titta) med "voler"--stjäla

Så det blev, i stället för "Jag vill bara titta":

"Jag vill bara stjäla"
Haha, underbart! Måste bara fråga gjorde vakterna något? Skrattade?
Citera
2010-11-25, 22:46
Medlem
sossehakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vendita
Drev under min tid på gymnasiet om förintelsen och att jag sympatiserade med Hitler iprincip varje dag.
Drog brutala "skämt" om det, hailade stup i kvarten och predikade ständigt om hur smutsiga judar var.
Har egentligen inget emot dom tyckte bara att uppståndelsen det skapade var skojj.
Vart dock inte lika skoj när jag näst sista dagen i 3an fick reda på att vi hade 4 judar i klassen,
Vart rätt schysst ångest attack då

ääh vafan småpotatis. Det hela blir ju mycket roligare när man vet att det är en jude i närheten
Citera
2010-11-26, 01:28
Medlem
Amsterdaims avatar
Snubbe från känt svenskt varuhus skulle köra förbi mellan 10:00 och 14:00 en onsdag och skulle ringa en halvtimme innan.

Han: Är vid porten om 30 minuter.
Jag: Okej!
Han: Hej då!
Jag: Hej då, pusspuss!

Jag vet att han hörde för han log konstigt i hissen.
Citera
2010-11-26, 01:34
Medlem
Dekk-sters avatar
Var på vårdcentralen för att kolla upp en skada nyligen. Med fanns en praktiserande sjuksköterska som sjukgymnasten presenterade och när vi tog i hand sa jag: "Tack....eller ja."
Citera
2010-11-26, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekk-ster
Var på vårdcentralen för att kolla upp en skada nyligen. Med fanns en praktiserande sjuksköterska som sjukgymnasten presenterade och när vi tog i hand sa jag: "Tack....eller ja."
pinsamt
Citera
2010-11-26, 09:19
Medlem
64550.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tablettpapper
Mitt värsta sociala snedsteg?

Jag frågade mitt livs kärlek ifall hon ville ta en fika. Att fråga detta var inte så farligt, men eftereffekterna var bara hemska, riktigt hemska.

Haha vadåda? dålig på hålla konversationer?
Citera
2010-11-26, 09:43
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Haha, underbart! Måste bara fråga gjorde vakterna något? Skrattade?

De såg bara sjukt sura ut.
Citera
2010-11-26, 10:07
Medlem
Bellamorras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
Snubbe från känt svenskt varuhus skulle köra förbi mellan 10:00 och 14:00 en onsdag och skulle ringa en halvtimme innan.

Han: Är vid porten om 30 minuter.
Jag: Okej!
Han: Hej då!
Jag: Hej då, pusspuss!

Jag vet att han hörde för han log konstigt i hissen.

LOL fan vad klockren! Brukar hända mig oxå, kan inte ge något specifikt för jag säger det till nästan ALLA, dock inte med meningen :P

Jag absolut HATAR när man säger något, som exempelvis "fan vad jag hatar bögar" så säger en person "min kusin är bög"

Fast jag brukar oftast driva när någon säger "hatar namnet Gunvild" så säger jag att min moster heter så eller något.

Karma is a bitch
Citera
2010-11-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 64550.
Haha vadåda? dålig på hålla konversationer?

Det skulle man nog kunna säga ja. Att hålla en konversation rullande kan vara svårt ibland.
Jag ska inte skylla på min diagnos eftersom den inte är speciellt stark, men nog har den en bidragande effekt när det kommer till sociala sammanhang.
Citera
2010-11-26, 18:06
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
De såg bara sjukt sura ut.
Ryssar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto