2012-09-01, 04:53
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Kommer ihåg att i nian så slängde vi in en full sirapsflaska i ugnen samtidigt som vi bakade bullar. Helvete va rök det kom. Det luktade inte så speciellt gott heller och jävlar va läraren flippade ur på oss

Citera
2012-09-01, 13:27
Medlem
Sarlaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudixx
Tjenare, Måste bara berätta om en engelska lektion på gymnasiet..

Jag och min polare satt längst bak i klassrummet och snarka till lite smått båda två. Då får min kompis för sig att vi skulle göra något kul, så han drog ner byxorna halft så röven hängde ut bak på stolen, vilket var måttligt kul.

5min senare drar han plötsligt ner gylfen, jag trodde han bara skämtade.
Men sedan kollar jag på honom och märker att han har lagt upp sin dolme på bordet. Han var helt oberörd utan detta, medans jag låg på bordet och hade fått ett riktigt skrattanfall.

Undrar ifall ni har varit med om något sjukt/roligt i ett klassrum?

En klasskamrat runkade längst bak i klassrummet under pågående lektion.
Citera
2012-09-01, 13:27
Medlem
j1nxs avatar
Följande händelse kommer jag ihåg så jävla väl Gick en kille i min klass som hade koncentrationssvårigheter och saker och ting kunde gå hett till ibland och en dag så tog han en 1.5L vattenflaska och fyllde med vatten. Var ett fönster som stod öppet i klassrummet och han tar sats och springer med flaska och sular ut den allt vad han pallar och ute på skolgården går det en lärare som man inte vill bråka med och han var 1(!) meter från att träffa han rätt i skallen.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTGAiYoNyPeDJpUach01Y6BHvuglcSQI 9SOmk6Ejvq2_ND5p_Vg ungefär en sån där blick slängde läraren på honom.
Citera
2012-09-01, 20:22
Medlem
yedis avatar
Den här tråden väcker verkligen gamla minnen!

På tekniken i 8-9an hände det mesta.
  • Limma fast saker i taket. Stolar, bord och verktyg var spridda och satt som berg under hela min fortsatta skolgång. Skulle inte förvåna mig om de var kvar idag!
  • Lämnade in en kompis arbete (sa att det tillhörde mig) FEM minuter efter han gjort det. Kompisen fick MVG. Jag fick dock bara VG
  • Skrivit sexnoveller på Engelskan för att sedan lämnat in dem till läraren.
  • Kastat verktyg så att de spetsades fast i gipstaket.
  • Lekt med diverse brandsläckare.
  • Fick en skrattkramp när skolan disskuterade en hemsk händelse som väldigt många dog i och som var på nyheterna i flera månader. Ni får försöka lista ut vilken...
Citera
2012-09-01, 20:45
Medlem
Koddmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Den här tråden väcker verkligen gamla minnen!

På tekniken i 8-9an hände det mesta.
  • Limma fast saker i taket. Stolar, bord och verktyg var spridda och satt som berg under hela min fortsatta skolgång. Skulle inte förvåna mig om de var kvar idag!
  • Lämnade in en kompis arbete (sa att det tillhörde mig) FEM minuter efter han gjort det. Kompisen fick MVG. Jag fick dock bara VG
  • Skrivit sexnoveller på Engelskan för att sedan lämnat in dem till läraren. Haha, så jävla skön! Vad blev det för reaktioner?
  • Kastat verktyg så att de spetsades fast i gipstaket. Det gjorde jag på fritids.
  • Lekt med diverse brandsläckare.
  • Fick en skrattkramp när skolan disskuterade en hemsk händelse som väldigt många dog i och som var på nyheterna i flera månader. Ni får försöka lista ut vilken... 9/11 eller?
_
Citera
2012-09-01, 22:42
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koddmongot
Skrivit sexnoveller på Engelskan för att sedan lämnat in dem till läraren. Haha, så jävla skön! Vad blev det för reaktioner?

Fick en skrattkramp när skolan disskuterade en hemsk händelse som väldigt många dog i och som var på nyheterna i flera månader. Ni får försöka lista ut vilken... 9/11 eller?
  1. Va väl något PK svar; "Skolans policy är att aldrig anspegla på sexuella referenser…" Förstod fan inte ens vad det betydde då
  2. Nope, keep guessin'
Citera
2012-09-01, 23:08
Medlem
Koddmongots avatar
1. Eh, när man går i åttan borde man veta exakt vad det betyder, det gjorde jag.
2. Kurt Cobains död?
Citera
2012-09-01, 23:41
Medlem
langat smällare i korriderna.. spelat fotboll inuti skolan och använt fönster som mål..
Citera
2012-09-02, 01:10
Medlem
Hade en störig kille i 7:an, som var allmänt vidrig mot lärarna - svarade inte på tilltal, kastade andra på dom etc.

En dag så kom han in i klassrummet med en nyodlad Burt Reynolds- mustasch. Alla bara satt och gapade i flera minuter eftersom vi högst hade fått fjun på underläppen. Iallafall, samma dag på biologin får killen nåt jävla anfall och välter en hel hylla full med glasburkar innehållande diverse småkryp - spindlar, myror, ödlor etc. Det blir kaos, tjejerna springer omkring som galna, killarna börjar slåss, någon får för sig att försöka fly genom att krossa fönstret med den handikappade killens rullstol - vilket såklart misslyckas och resulterar i en stor från samtliga i klassen.

Innan man lyckas få kontroll över situationen så hinner en tjej nästan få hela armen avsliten och en annan (klassens tönt) får ansiktet söndermosat av sina egna glasögon ... (ingen trevlig syn kan jag säga!) , och flera elever sölar ner sig Total kaos var det - läraren vart skitsur i en vecka och killen fick som straff gå med byxorna halvt neddragna resten av terminen. Jag har aldrig sett stackaren så röd
Citera
2012-09-02, 03:19
Medlem
Stormhills avatar
En rolig sak som hände i 8nde klass var att min kompis hade då pratat väldigt mycket och varigt allmänt störig på lektionen. Denna lärare får då nog och säger till Henrik(vi kan kalla han Henrik) att gå ut från klassrummet, Henrik vägrar och vår lärare går fram URSINNIG och lyfter Henrik med stolen och Henrik håller panikslaget kvar i sin bänk för att kunna blockera dörren med bänken, med misslyckande från Henriks sida lyckas vår lärare kasta ut Henrik med stol och bänk!
Det var sjukt kul!
Citera
2012-09-02, 11:17
Medlem
yedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koddmongot
1. Eh, när man går i åttan borde man veta exakt vad det betyder, det gjorde jag.
2. Kurt Cobains död?

Ger dig en ledtråd, detta utspelade sig mellan 2004-2005.

Citat:
Ursprungligen postat av terugflitse
Hade en störig kille i 7:an, som var allmänt vidrig mot lärarna - svarade inte på tilltal, kastade andra på dom etc.

En dag så kom han in i klassrummet med en nyodlad Burt Reynolds- mustasch. Alla bara satt och gapade i flera minuter eftersom vi högst hade fått fjun på underläppen. Iallafall, samma dag på biologin får killen nåt jävla anfall och välter en hel hylla full med glasburkar innehållande diverse småkryp - spindlar, myror, ödlor etc. Det blir kaos, tjejerna springer omkring som galna, killarna börjar slåss, någon får för sig att försöka fly genom att krossa fönstret med den handikappade killens rullstol - vilket såklart misslyckas och resulterar i en stor från samtliga i klassen.

Innan man lyckas få kontroll över situationen så hinner en tjej nästan få hela armen avsliten och en annan (klassens tönt) får ansiktet söndermosat av sina egna glasögon ... (ingen trevlig syn kan jag säga!) , och flera elever sölar ner sig Total kaos var det - läraren vart skitsur i en vecka och killen fick som straff gå med byxorna halvt neddragna resten av terminen. Jag har aldrig sett stackaren så röd

I LOL'D
Citera
2012-09-02, 12:56
Medlem
Koddmongots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Ger dig en ledtråd, detta utspelade sig mellan 2004-2005.
Nä, nu pallar jag inte mer. Säg det nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in