2009-06-28, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Får man fråga varför ni lägger tid på att se Draknästet? Lär ni er ngt på det eller är det rent entertainment? Såg bara trailern flimra förbi, men kan bara inte tänka mig att sitta där och se stackars uppfinnare bli hunsade och förödmjukade som jag tycker att de engelska Drakarna gör. Det lilla jag såg, tyckte jag var pinsamt och obehagligt. .

Jag tittar på det för att jag är intresserad av företagande och tycker det är spännande att se vilka nya idéer de kommer med.
Citera
2009-06-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Förstod nästan att det var nåt lurt med blattebruden. Ljubo då? Är han en fifflare av rang? Säkert sålt mängder med pizza svart som natten

Varför skulle han vara en fifflare, för att han är invandrare? Jag tycker att han verkar ganska duktig, tror inte det finns mer fog för fiffelanklagelser hos honom än hos någon annan. Käk har han förhoppningsvis sålt svart och mycket, det bör enbart premieras. Det är motsatsen till den bidragssnyltning Gunilla satt i system, förstår du.
Det svenska skatteuttaget gör en extremt stor mängd verksamheter olönsamma, och är den egentliga orsaken till arbetslöshet hos arbetsföra. Att ha en svart verksamhet är det främsta sättet att främja Sveriges ekonomi.
Citera
2009-06-28, 17:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudmannen
Ska vi skapa en protestlista för att få Gunilla von Fattig utbytt till nästa säsong?

Jag tycker att hon är rätt underhållande att reta sig på. Däremot börjar jag fundera lite på Ljubo Mrnjavacs kompetens. Vad har han gjort mer än Pölsemannen egentligen? Tycker han sällan säger något intressant.
Citera
2009-06-28, 19:34
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tycker att hon är rätt underhållande att reta sig på. Däremot börjar jag fundera lite på Ljubo Mrnjavacs kompetens. Vad har han gjort mer än Pölsemannen egentligen? Tycker han sällan säger något intressant.

inkvoterad han med, satsar på företagande för invanrare- var väl allt svt behövde höra
Citera
2009-06-28, 19:45
Medlem
Gunilla ha tydligen hoppat av skjortknappsinvesteringen: http://www.e24.se/kvinna/business/artikel_1415541.e24
Citera
2009-06-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Tror han gör en hel del affärer och investeringar. Kompetent måste han vara.
Citera
2009-06-28, 22:00
Medlem
alpha-betas avatar
som vanligt så var Gunilla enormt oprofessionell i det sista avsnittet i den sista dealen med knapparna. Hon hade ett vänligt hånande sätt mot Rickard Båge, som höll på att förhandla, efter att hon hade bjudit in sig själv i dealen med Mats. Hon hoppar bara in i fegdealar där minst 2 drakar är med. Det hela blir ju värre av att dessa tre hade avbrutit samarbetet, vilket ger Rickard rätt i det han sade:flera kockar...
Citera
2009-07-01, 00:15
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha-beta
En omsättning på 100 mille säger iofs inte så mycket, det är vinstmarginalen som är det intressanta. Med små marginaler kan det vara att hon inte får ut så mycket i kapital än vad du och jag tjänar per år. Dessutom är ju i princip hela hennes verksamhet statligt subventionerad.

Sant fast vinstmarginalen självt säger inte så mkt heller. Du får i så fall också titta på kapitalomsättningshastigheten. En stor omsättning tyder åtminstone på att hon har en hel del pengar i rullning så att säga.

Men som jag skrev tidigare tror jag inte hon har tillräckligt med pengar för att spekulera på riktigt, eller ens kompetens.

Citat:
Ursprungligen postat av Duckdigger
Några 100'' har hon aldrig omsatt. Dessutom verkar hennes företag vara helt bidragsberoende. Hon provanställer och sparkar folk, vilket iofs bara är en produkt av ett idiotiskt skatteälskarsystem, och får rena kapitaltillskott i form av bidrag. Något år hade hon en resultat på 60% av omsättningen, det händer inte ofta och aldrig inom telemarketing.
Uppenbarligen har hon lyckats ackumulera kapital men det betyder inte att hon kan driva ett företag eller bedöma innovationer, hennes verksamhet ligger i en gråzon av byråkrati och korruption.

Jag kikade i artikeln igen och det var beräkningen för i år som var 100 miljoner http://www.e24.se/kvinna/business/artikel_1415541.e24

Absolut verksamheten verkar lite skum. Det kanske skulle bli en bra ny show där Gunilla ihop med grundarna för Boo.com skulle kunna leda en tävling som går ut på att ackumulera så mycket kapital som möjligt på tveksamma verksamheter och få ut skiten på börsen innan det smäller. Bonuspoäng för pyramidspel.
Senast redigerad av zizacon 2009-07-01 kl. 00:19.
Citera
2009-07-01, 17:56
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av ossie28128
Tycker dock att en del av Investerarna (drakarna) är för snåla. -In med generösare snubbar!

Men dom har ju för enda avsikt att tjäna pengar och inte att vara snälla.
Citera
2009-07-01, 19:54
Medlem
addims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Gunilla ha tydligen hoppat av skjortknappsinvesteringen: http://www.e24.se/kvinna/business/artikel_1415541.e24

Föga förvånande.

"Medan hon för de hundratusentals tittarna gett ett coollugnt intryck i tv-rutan..."

Minst sagt!
Citera
2009-07-01, 20:05
Medlem
schabo-labos avatar
Knappidén verkar varit lyckad;

http://www.aftonbladet.se/wendela/jobbet/article5441466.ab
Citera
2009-07-01, 20:10
Medlem
uainds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Knappidén verkar varit lyckad;

http://www.aftonbladet.se/wendela/jobbet/article5441466.ab

Jag fattar inte... de 1.2 miljonerna var väl investeringen i bolaget? Hon har väl inte tjänat en krona än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in