2009-05-07, 22:25
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackliberal
Haha! Kollade överskådligt, vad är det för jävla jönsar dom har släpat upp ur något dike?

Det är ju inte direkt finansgräddan som sitter som drakar, det är några jävla ansikten som genom SVT ska lura pöbeln att de kan investera.

Enligt SVTs ramar för "Dragons Den" kan man släpa upp en mellanchef med någon miljon och göra han till "investerare". De som ställer upp på programmet är inte där för att få investeringar, de är där för gratisreklam - någonting som är strängeligen förbjudet via statspropagandan SVT.

Jag funderar på att göra en anmälan, bara för att jag hatar staten och allt förtryck kollektivet står för.

Du borde nog googla Hagströmer och Gabrielsson.
Citera
2009-05-07, 22:33
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Vårttanten gick som vanligt inte in med några pengar....
Hon gick med i några deals i första avsnittet. Richard Båge har väl inte öppnat plånboken än?
Citera
2009-05-07, 22:41
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Hon gick med i några deals i första avsnittet. Richard Båge har väl inte öppnat plånboken än?

vårttanten, båge och stornäsan känns fattiga... har säkert nån mille på banken men inget mer....
Citera
2009-05-08, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro

Du borde nog googla Hagströmer och Gabrielsson.

Men snälla du! Det är inte direkt så att seriösa investerare sitter i TV och jobbar igenom upplägg! Det är helt klart egotrippar hos dessa små människor. Vidare, det här är verkligen inga stora elefanter. Dom får inte vara med. SVT kan fortsätta lura folk. Inte direkt svårt att genomskåda "skiten". Läs dina di-tidningar.
Citera
2009-05-08, 01:29
Medlem
kunskaparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackliberal
Men snälla du! Det är inte direkt så att seriösa investerare sitter i TV och jobbar igenom upplägg! Det är helt klart egotrippar hos dessa små människor. Vidare, det här är verkligen inga stora elefanter. Dom får inte vara med. SVT kan fortsätta lura folk. Inte direkt svårt att genomskåda "skiten". Läs dina di-tidningar.

Sven Hagströmer är huvudägare i Investment AB Öresund:

http://www.oresund.se/index.html

Öresund har ett substansvärde på över 5,1 miljarder och Sven personligen äger 18 %. Sven är därmed garanterat miljardär. Han har skattat för den tredje högsta förmögenheten i Sverige.

Även Mats Gabrielsson är miljardär och äger GIAB.
Citera
2009-05-08, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kunskaparen
Sven Hagströmer är huvudägare i Investment AB Öresund:

http://www.oresund.se/index.html

Öresund har ett substansvärde på över 5,1 miljarder och Sven personligen äger 18 %. Sven är därmed garanterat miljardär. Han har skattat för den tredje högsta förmögenheten i Sverige.

Även Mats Gabrielsson är miljardär och äger GIAB.

Okej ni har rätt, jag har fel. Jag hade inte läst på innan jag snubblade över deras namn. Hur som helst så hatar jag statspropaganda, staten och allt vad statism innebär! Ni har rätt, jag har fel.
Citera
2009-05-08, 11:48
Medlem
mishimas avatar
I den engelska varianten var det ofta så att entreprenörerna tackade nej när de fick skambud av drakarna, typ 40-50% av bolaget för summan. Här har flera tackat ja vilket jag tycker gör det lite för enkelt för drakarna. Deras skambud går igenom. Entreprenörna ska våga att tacka nej lite oftare tycker jag, men de tar väl chansen de får.
Citera
2009-05-08, 11:56
Medlem
krutburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
I den engelska varianten var det ofta så att entreprenörerna tackade nej när de fick skambud av drakarna, typ 40-50% av bolaget för summan. Här har flera tackat ja vilket jag tycker gör det lite för enkelt för drakarna. Deras skambud går igenom. Entreprenörna ska våga att tacka nej lite oftare tycker jag, men de tar väl chansen de får.

Är väl flera som tackat nej till skambud? En del har förvisso gått med på ganska ordentliga ändringar från sina första förslag, men hur många har gått med på att sälja 40-50% av bolaget egentligen?
Kan på rak arm komma på 3-4 stycken som tackat nej till sådana förslag.
Citera
2009-05-08, 11:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutburken
Är väl flera som tackat nej till skambud? En del har förvisso gått med på ganska ordentliga ändringar från sina första förslag, men hur många har gått med på att sälja 40-50% av bolaget egentligen?
Kan på rak arm komma på 3-4 stycken som tackat nej till sådana förslag.

Jo, men jag kan inte minnas av det var så i den engelska varianten.
Citera
2009-05-08, 12:01
Medlem
Skärverktyget

Fattar inte varför ingen gav något motbud på det där verktyget som man använda till att skära upp kläder med. De sa ju att 90 % av Sveriges akutmottagninagr hade införskaffat en sådan.

Lägg sedan till militären, ambulansen, brandkåren m.m. (bara i Sverige) och höj priset till 2000:-. De hade ju även löpande intäkter i form av försäljning av skärbladet.

Mösnterskydd i EU. Kanske inte så mycket värt men att stoppa in 1 milj och använda pengar till marknadsföring i norden + ansökan om patent i EU vore ju en bra grej.

Men man vet inte. Kanske låg saker bakom besluten som man inte fick se i TV.
Citera
2009-05-08, 13:47
Medlem
Avsnitt 3: http://svtplay.se/t/108765/draknastet
Citera
2009-05-08, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekivan
Fattar inte varför ingen gav något motbud på det där verktyget som man använda till att skära upp kläder med. De sa ju att 90 % av Sveriges akutmottagninagr hade införskaffat en sådan.

Lägg sedan till militären, ambulansen, brandkåren m.m. (bara i Sverige) och höj priset till 2000:-. De hade ju även löpande intäkter i form av försäljning av skärbladet.

Mösnterskydd i EU. Kanske inte så mycket värt men att stoppa in 1 milj och använda pengar till marknadsföring i norden + ansökan om patent i EU vore ju en bra grej.

Men man vet inte. Kanske låg saker bakom besluten som man inte fick se i TV.

jo men som Mats var inne på: De drömmer om en omsättning på 17 miljoner och värderar företaget till 24 miljoner, hur seriöst låter det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in