2009-06-27, 12:13
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Tror dock att Richard har investerat mer egentligen, då han har ett par investeringar där han betalar om ett visst mål uppnås. Dem pengarna är inte med i listan.

Okej, ja räknar man med dom blir nog listan annorlunda.
Citera
2009-06-27, 16:10
Medlem
Cykelställs avatar
Såg just reprisen av Draknästet, och imponerades oerhört av Karolina Räntfors med knapparna. Så smart, så driven, så karismatisk!
Citera
2009-06-27, 19:26
Medlem
ossie28128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelställ
Såg just reprisen av Draknästet, och imponerades oerhört av Karolina Räntfors med knapparna. Så smart, så driven, så karismatisk!
Håller med totalt, bästa jag sett i Draknästet, också den första som får mer penger än vad hon procentuellt sett ville ha (tack vare Herr Hagströmer).

De små killarna va extremt pro också... sjuka snubbar fast de har väl allt bra. -Det är ju Pappa som betalar.

Tycker dock att en del av Investerarna (drakarna) är för snåla. -In med generösare snubbar!
Citera
2009-06-27, 21:57
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossie28128
Håller med totalt, bästa jag sett i Draknästet, också den första som får mer penger än vad hon procentuellt sett ville ha (tack vare Herr Hagströmer).

De små killarna va extremt pro också... sjuka snubbar fast de har väl allt bra. -Det är ju Pappa som betalar.

Tycker dock att en del av Investerarna (drakarna) är för snåla. -In med generösare snubbar!

Sag du inte hela programmet?
Citera
2009-06-27, 22:12
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossie28128

Knappast drakarnas fel om det inte blir fler satsningar. Det är ingen välgörenhetsinrättning. Jag tycker tvärtom att vissa satsningar varit väl blåögda.
Citera
2009-06-27, 22:42
Medlem
zizacons avatar
Tanten omsätter iofs 100 millar per år i företaget. Men visst hon är nog lite för fattig för att leka investerare. Antar att de vill ha med en kvinna precis som det brittiska programmet.

Får se om de inte hittar någon annan till nästa säsong.
Citera
2009-06-27, 22:46
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelställ

Jag blev tvungen att dra runken till henne nu ikväll. Skön tjej, helt klart.

För övrigt är Draknästet ett fantastiskt program!
Citera
2009-06-28, 00:28
Medlem
alpha-betas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Tanten omsätter iofs 100 millar per år i företaget. Men visst hon är nog lite för fattig för att leka investerare. Antar att de vill ha med en kvinna precis som det brittiska programmet.

En omsättning på 100 mille säger iofs inte så mycket, det är vinstmarginalen som är det intressanta. Med små marginaler kan det vara att hon inte får ut så mycket i kapital än vad du och jag tjänar per år. Dessutom är ju i princip hela hennes verksamhet statligt subventionerad.
Citera
2009-06-28, 01:48
Medlem
Cleopatras avatar
Får man fråga varför ni lägger tid på att se Draknästet? Lär ni er ngt på det eller är det rent entertainment? Såg bara trailern flimra förbi, men kan bara inte tänka mig att sitta där och se stackars uppfinnare bli hunsade och förödmjukade som jag tycker att de engelska Drakarna gör. Det lilla jag såg, tyckte jag var pinsamt och obehagligt. .
Senast redigerad av Cleopatra 2009-06-28 kl. 01:52.
Citera
2009-06-28, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon

Några 100'' har hon aldrig omsatt. Dessutom verkar hennes företag vara helt bidragsberoende. Hon provanställer och sparkar folk, vilket iofs bara är en produkt av ett idiotiskt skatteälskarsystem, och får rena kapitaltillskott i form av bidrag. Något år hade hon en resultat på 60% av omsättningen, det händer inte ofta och aldrig inom telemarketing.
Uppenbarligen har hon lyckats ackumulera kapital men det betyder inte att hon kan driva ett företag eller bedöma innovationer, hennes verksamhet ligger i en gråzon av byråkrati och korruption.
Citera
2009-06-28, 09:35
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckdigger
Några 100'' har hon aldrig omsatt. Dessutom verkar hennes företag vara helt bidragsberoende. Hon provanställer och sparkar folk, vilket iofs bara är en produkt av ett idiotiskt skatteälskarsystem, och får rena kapitaltillskott i form av bidrag. Något år hade hon en resultat på 60% av omsättningen, det händer inte ofta och aldrig inom telemarketing.
Uppenbarligen har hon lyckats ackumulera kapital men det betyder inte att hon kan driva ett företag eller bedöma innovationer, hennes verksamhet ligger i en gråzon av byråkrati och korruption.

Förstod nästan att det var nåt lurt med blattebruden. Ljubo då? Är han en fifflare av rang? Säkert sålt mängder med pizza svart som natten
Citera
2009-06-28, 10:11
Medlem
Huvudmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birabacken
Förstod nästan att det var nåt lurt med blattebruden. Ljubo då? Är han en fifflare av rang? Säkert sålt mängder med pizza svart som natten

Ljubo startade Pölsemannen. Hört talas om dem?

Nu investerar han i invandrarföretag. Har du någonsin varit i Malmö så förstår du att det är en riktigt bra idé -- om man sköter det rätt, vilket Ljubo verkar göra.

Dessutom verkar han ha en del fastighetsaffärer tillsammans med Greg Dingizian, dvs han som räddade HSB Malmö från konkurs i samband med att Turning Torso byggdes, och tjänade ett tiotal miljoner på kuppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in