Jag måste säga att jag gillar Mats G och hans kaxiga och lite tuffa attityd. När jag är 50 ska jag vara som honom. När jag är 65 ska jag istället bli en distingerad gentleman som herr Hagströmer och skaffa ett gods i Skåne.
Så här går det till i Draknästet. Entreprenören kommer in och presenterar sin idé på max 5 minuter. Drakarna ställer frågor och till slut bestämmer sig någon för att investera. Efter programmet går man igenom uppfinningen och bolaget i lugn och mer i detalj. Skulle allt visa sig vara frid och fröjd så skrivs kontrakt.
Ett tips är att tanka ner första säsongen av engelska Dragon's Den och se den samt det inkluderade vad-hände-sen programmet. Där framkommer en hel del intressanta saker, som att vissa entreprenörer inte är helt sanningsenliga etc. Att alla investeringar inte blir affärer till slut är självklart. Att tro något annat vore att drömma.
Om nu Gunilla von Fattig inte investerade i knappföretaget heller, vad blev resultatet av hennes medverkan i första säsongen av Draknästet? Nada!?