2009-05-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetval
Ibland förstår jag mig inte på drakarna. Varför investerade dom i det där värdelösa spelet? Varför skulle skolor vara intresserade av att köpa in ett spel om entrepenörskap?

Precis, och kalkylen var att varje skola de säljer till skulle köpa in fem st, ställer mig tveksam till det. Sedan är ju de negativa med spel att när man har köpt ett behöver man inte köpa ett nytt på circus 20 år. Enda möjligheten till intressant avkastning för drakarna skulle vara om man även skulle kunna får det att sälja utomlands. Sen verkar spelet rätt kass, antar att de som exempel tog ett av de bättre korten när de demonstrerade spelet och de var väl något i stil med" vem ser mer möjligheter än problem med en affärsidé?" så skulle man säga ett namn och så fick den personen gå ett steg framåt, hur tråkigt verkar inte det?
Citera
2009-05-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Bra att han snubben med lysdidoderna inte gick med på 50 %. De verkade bli helt chockade att han sa nej! Tror på hans produkt faktiskt.

Ja vad hette snubbarna? Någon mer som är sugen på att gå med i FB invest? Så att de kan få ut sin nollserie.
Tror det finns bra med deg där.

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
har inte sett första avsnittet och missade början av det andra, men har kärringen gått in med pengar i nått projekt?? läste nånstans att hon har startat ett call center. Kan hon ju knappast ha blivit rik på?

Kolla upp vad ringcentraler omsätter.
Citera
2009-05-01, 11:25
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjalmarStorm
Ja vad hette snubbarna? Någon mer som är sugen på att gå med i FB invest? Så att de kan få ut sin nollserie.
Tror det finns bra med deg där.

Skulle vara kul om många på FB kunde pitcha in för ett och samma projekt i draknästet bara för att det hade varit en så jävla cool grej att göra. Säg med 100 kr per skalle.

Någon som är med på att när Draknästet är slut kolla upp möjligheterna att på FB starta en insamling för det projekt vi tyckte bäst om, och göra lite förändring i världen istället för att sitta här och gnälla (obs, jag är lika skyldig som någon till detta, så no pun intended)?

(Peter Wahlbecks Gommi-Gobbar räknas förstås inte).

Är det genomförbart?
Är det värt att satsa på?
Citera
2009-05-01, 11:43
Bannlyst
Haha! Kollade överskådligt, vad är det för jävla jönsar dom har släpat upp ur något dike?

Det är ju inte direkt finansgräddan som sitter som drakar, det är några jävla ansikten som genom SVT ska lura pöbeln att de kan investera.

Enligt SVTs ramar för "Dragons Den" kan man släpa upp en mellanchef med någon miljon och göra han till "investerare". De som ställer upp på programmet är inte där för att få investeringar, de är där för gratisreklam - någonting som är strängeligen förbjudet via statspropagandan SVT.

Jag funderar på att göra en anmälan, bara för att jag hatar staten och allt förtryck kollektivet står för.
Citera
2009-05-01, 12:50
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackliberal
Haha! Kollade överskådligt, vad är det för jävla jönsar dom har släpat upp ur något dike?

Det är ju inte direkt finansgräddan som sitter som drakar, det är några jävla ansikten som genom SVT ska lura pöbeln att de kan investera.

Enligt SVTs ramar för "Dragons Den" kan man släpa upp en mellanchef med någon miljon och göra han till "investerare". De som ställer upp på programmet är inte där för att få investeringar, de är där för gratisreklam - någonting som är strängeligen förbjudet via statspropagandan SVT.

Jag funderar på att göra en anmälan, bara för att jag hatar staten och allt förtryck kollektivet står för.

Tänkte samma sak igår, det är ju faktiskt så mycket gratisreklam det går att få utan att betala.
Citera
2009-05-01, 14:29
Medlem
Ang sällskaps spelet

Hittade följande artiklar:

http://st.nu/ekonomi/1.1002367

Lite om hur det gått för tjejerna efter de var med i programet......

Sen tydligen had det varit 3 stycken "bakom" själva iden men en tjej fick tydligen inte vara med
Citera
2009-05-01, 15:37
Medlem
goboondocks avatar
Speltjejerna verkade ju inte speciellt skarpa.
Dessutom så tycker jag att drakarna har alldeles för låga krav på "enterprenörerna". Gunilla tycker att varje ansökande är grym osv, när dom inte imponerar alls.

Sen säger ljubomir eller vad fan han heter att dom aldrig resonerat så lång tid för en affär. Fan snackar han om?
Citera
2009-05-01, 16:43
Medlem
Dr.Houses avatar
Haha, GL HF med skitspelet, känns inte speciellt troligt att de flesta skolorna är intresserade av att köpa in det där skräpet.
Citera
2009-05-01, 19:11
Medlem
goboondocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.House
Haha, GL HF med skitspelet, känns inte speciellt troligt att de flesta skolorna är intresserade av att köpa in det där skräpet.
Precis, dessutom verkade ju spelet mer handla om hur man var som person, alltså att man inte kunde förbättra sig under spelets gång så att säga.

Peter valbeck eller hur han stavas verkade ju totalt eb. är han helt tom i skallen lr?
Citera
2009-05-01, 19:13
Medlem
goboondocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Skulle vara kul om många på FB kunde pitcha in för ett och samma projekt i draknästet bara för att det hade varit en så jävla cool grej att göra. Säg med 100 kr per skalle.

Någon som är med på att när Draknästet är slut kolla upp möjligheterna att på FB starta en insamling för det projekt vi tyckte bäst om, och göra lite förändring i världen istället för att sitta här och gnälla (obs, jag är lika skyldig som någon till detta, så no pun intended)?

(Peter Wahlbecks Gommi-Gobbar räknas förstås inte).

Är det genomförbart?
Är det värt att satsa på?

ändrade mig..
Citera
2009-05-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goboondock
Sen säger ljubomir eller vad fan han heter att dom aldrig resonerat så lång tid för en affär. Fan snackar han om?

haha, tänkte på samma sak. De satt och funderade i kanske 5-10min på sin höjd och om det var den längsta tid en affär tagit för honom är det skrämmande.
Citera
2009-05-03, 15:54
Medlem
Vad heter tequilan som entreprenörerna i första pitchen marknadsförde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in