2010-03-17, 20:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Hela konceptet faller ju egentligen på att för bra idéer så är det entreprenören som ska ha rätt att välja och vraka. För drakarna är det ju rena julafton att sitta där och pruta till sig de bästa investeringarna och bara tacka nej till allt skräp (som är ungefär 90%). Sitter man med en lysande affärsidé så är nog medverkan i detta program bland det sämsta val man kan göra Först blir du tvingad att redovisa din idé till hela svenska folket och därmed ett otal tänkbara konkurrenter sedan får du sälja ut mest av ditt företag till den oftast lägsta pengen. Men såklart just detta förklarar väl varför så mycket är skräp och varför det är så få bra idéer (tror det var en enda i förra säsongen).
Citera
2010-03-17, 20:39
Medlem
yonkerss avatar
I en kort intervju i Metro får Susanna Falkengren frågan:

Vilken uppfinning önskar du
att någon skulle presentera?

Och svarar:

– En evighetsmaskin
som ger energi till hela
mänskligheten och samtidigt
förbrukar väldigt lite
elresurser.

(sidan 38 i sthlms-metro 17/3, finns på metro.se)

Vad?? För hennes skull hoppas jag att hon är felciterad. Om inte så bör hon ligga lågt när det gäller investeringar i teknikbolag.
Citera
2010-03-17, 20:43
Medlem
Knudsons avatar
Jag brukar aldrig klanka ner på folk. Men hon bruden bland drakarna är ju oerhört störande. Så nedlåtande och otrevlig
Citera
2010-03-17, 20:59
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Jag brukar aldrig klanka ner på folk. Men hon bruden bland drakarna är ju oerhört störande. Så nedlåtande och otrevlig

Så var det förra året också, förmodligen är hon "inkvoterad" och lider av mindervärdeskomplex.
Citera
2010-03-17, 21:03
Medlem
tomaspirats avatar
sista gubben var ju grym, kändes som han borde kunnat hitta ännu bättre partners, med bättre deals, utanför programmet
Citera
2010-03-17, 21:04
Medlem
effses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomaspirat
sista gubben var ju grym, kändes som han borde kunnat hitta ännu bättre partners, med bättre deals, utanför programmet

Någon som kan förklara vad det var för produkt ? Förstod inte riktigt.
Citera
2010-03-17, 21:04
Medlem
Qwillings avatar
Riktigt underhållande i slutet när drakarna gaddar ihop sig, rivaliserar och promotar dom själva!
Men jag hade nog inte valt trion, mats må ha 100 företag, men då idéen lockade så mkt så tror jag han hade kunnat ge mer än vad sven och hans två "orutinerade på ämnet" drakmedarbetare kan ge.

Sen ksa det vara så svårt att hitta en bra kvinnlig drake? Susanna är helt kalrt den tråkigaste och mest störande av de fem drakarna i år, iaf än så länge men troligtvis kommer det förbli så.

Sven och Mats gör programmet
Citera
2010-03-17, 21:07
Medlem
Ja den sista gubben verkade duktig, dock förstod ja inte riktigt hans produkt
Citera
2010-03-17, 21:08
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av effse
Någon som kan förklara vad det var för produkt ? Förstod inte riktigt.
Du har inte snickrat så mycket eller? . Distansblock är ju perfekt för massor av saker. Vart kan man köpa?
Citera
2010-03-17, 21:11
Medlem
effses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Du har inte snickrat så mycket eller? . Distansblock är ju perfekt för massor av saker. Vart kan man köpa?

Haha, inte direkt mitt favoritintresse! Skulle du kunna förklara ?
Citera
2010-03-17, 21:16
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Killen med ekologiska internetvaror som dök upp i enbart kläderna grillade dom rejält.
Vad tänker han med när han visar sig där?
Har han inte sett förra säsongen?
Kan förstå att det ändå är tv och att det måste "showas" men jag hoppas det inte utvecklar sig till någon "idol" där den som kommer med bästa dissen vinner.
Man kan avfärda idéer med respekt.

Han hade ju sämsta idén av alla, Peter Wahlbecks dragkroksgubbar var ju ljusår bättre. Funkar ju inte att sälja vanlig mat över internet, varför skulle ekologiskt funka?

"Jag skulle kunna fråga om du vill ha ett jobb? ...Och så anställer jag dig och så tar jag 100%."
"-Får nog fundera på det förslaget"
"Det var inget förslag"
Han fattar inte ens att han blir förolämpad

Sen var han inte direkt blyg vid värdering heller, mycket underhållande även om drakarna kunde varit lite snällare

Nya kvinnan kanske inte är bra, men bättre än den förra.
Citera
2010-03-17, 21:22
Medlem
Knudsons avatar
Vad har den nya drakkvinnan på sin meritlista förutom att hon är advokat och har ett riskkapitalbolag? Känns ju som vem som helst kan ha ett sådant bolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in