2009-04-30, 21:47
Medlem
Fan vad jag vill spänna på programledaren.

Dragkrocksgrejen kommer aldrig funka, folk kommer sno den såklart.. ska man behöva ta in den i bilen när man parkerar? näe fan
Senast redigerad av NastyCrew 2009-04-30 kl. 21:49.
Citera
2009-04-30, 21:50
Medlem
L_a_z_e_rs avatar
Kan ingen skjuta Peter Wahlbeck, sorg på den människan!
Citera
Medlem
Trumpeters avatar
Wahlbeck lär inte få några pengar
Citera
Medlem
Mongoluddsills avatar
"Det är ingenting för er, komigen kasta pengarna i sjön"
Citera
2009-04-30, 21:52
Medlem
Squalos avatar
Svenskar pimpar inte sina bilar.

Det kan funka bland blattabarn, eller i Ukraina, eller nåt..
Citera
2009-04-30, 22:15
Medlem
Ingetvals avatar
Jag slår vad om att vi kommer få se dragkroksgubbar inom en snar framtid. Men naturligtvis är det en idé som är omöjlig att ta patent på, så det är inte konstigt att drakarna lät bli att investera.

Ibland förstår jag mig inte på drakarna. Varför investerade dom i det där värdelösa spelet? Varför skulle skolor vara intresserade av att köpa in ett spel om entrepenörskap?
Citera
2009-04-30, 22:16
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Spriten kan vara en bra investering.

Blev väldigt förvånad över att alla sa nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Spel-grejen verkar inte vara mycket att hänga i gran. Nu var jag och sket när dom började snacka, men seriöst, den kommer dom aldrig att lyckas med.

Citat:
Ursprungligen postat av Haig
Ja jävlar. Jag blev helt paff över att någon visade intresse för det spelet. Vad fan gick det ut på egentligen? Och vad vinner man?
Dessutom kostade det 1900 spänn och det är nog inte så prioriterat på en Svensk skola i genomsnittligt förfall.

Fick en känsla av att detta var fejk.

Bara för att en deal blir av framför kameran behöver den inte bli av sedan.

Citat:
HIT TV show Dragons' Den is today branded a sham - where most of the winners never receive a penny.

The super-rich Dragons pledge tens of thousands of pounds to struggling entrepreneurs to help their businesses.

But a Sunday Mirror investigation reveals how 13 of the 19 contestants promised cash on the BBC show have not received any. The total amount unpaid comes to almost pounds 1.3MILLION.

Citat:
A BBC spokesman said: "After the initial agreement is made on camera, both parties enter a period of due diligence. Sometimes during this period the deals fall through."

http://findarticles.com/p/articles/mi_qn4161/is_20060917/ai_n16735087/
Senast redigerad av "Maddog" 2009-04-30 kl. 22:20.
Citera
2009-04-30, 22:32
Medlem
wernblom88s avatar
Bra att han snubben med lysdidoderna inte gick med på 50 %. De verkade bli helt chockade att han sa nej! Tror på hans produkt faktiskt.
Citera
2009-04-30, 22:37
Medlem
Här kan ni se avsnitt 2 på STV PLAY;
http://svtplay.se/v/1538979/draknastet/draknastet__del_2_av_9
Citera
2009-04-30, 22:46
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Bra att han snubben med lysdidoderna inte gick med på 50 %. De verkade bli helt chockade att han sa nej! Tror på hans produkt faktiskt.

Jag tror att han har fått några samtal nu. Jag tror också på idén.
Citera
2009-05-01, 01:25
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetval
Jag slår vad om att vi kommer få se dragkroksgubbar inom en snar framtid. Men naturligtvis är det en idé som är omöjlig att ta patent på, så det är inte konstigt att drakarna lät bli att investera.

Ibland förstår jag mig inte på drakarna. Varför investerade dom i det där värdelösa spelet? Varför skulle skolor vara intresserade av att köpa in ett spel om entrepenörskap?

Kanske för att kroaten hade kontakter inom spelskaparvärlden och Sven hade kontakter inom skolan och var mentor, rektor eller vad han babblade om.

Ena får spelen att tillverkas och den andra säljer in dom till skolorna.
Citera
2009-05-01, 09:43
Medlem
Hor-Ullas avatar
har inte sett första avsnittet och missade början av det andra, men har kärringen gått in med pengar i nått projekt?? läste nånstans att hon har startat ett call center. Kan hon ju knappast ha blivit rik på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in