En svensk som dig själv borde väl iaf kunna efternamnet på Ingvar Kamprad?
Jag håller för övrigt med dig, han hade gett draknästet den stjärnglans som behövs. Han må kanske inte vara en raketforskare som Doug Richard, men grym är han!
Grejjen med Kamprad är bara att han skulle kunna köpa upp SVT, döpa om det och kalla det för IKEA-TV. Den risken är inte SVTs ledning villig att ta tyvärr
Vid årskiftet sände BBC ett special program som heter "Dragons' Den Around The World" där man får se mer av de olika program som sänds runt om i världen.
Bl.a från Ryssland, Australien, Israel, Finland och Kanada.
De visar också klipp från den Japanska orginalversionen "Money no Tora" (Money Tiger).
hade bert karlsson varit med i programmet hade jag skitit i och kolla
Hur klok är du då?
Den där turkslynan visade vad hon går för tidigare i dabatttv.
En totalt oseriös företagare som tydligen är gift med en jurist som ser till att företaget alltid ligger på gränsen för vad som är olagligt.
Att vara oetisk är tyvärr inte olagligt.
Jag tycker det brittiska Dragons Den är riktigt bra. Till exempel denna klassiker när den som skall sälja in sin grej först frågar om någon av drakarna är från Spanien och sedan säger att anledningen till att hon inte lyckats hittills är att spanjorer är lata och opålitliga. Vad hon inte vet är att draken Doug Richards fru är från Spanien.
Btw, nån som vet när de har premiär i Sverige?(exakt datum) skulle vara nu i vår...
Citat:
Draknästet. Entreprenörer och innovatörer med affärsdrömmar får chansen att övertyga framgångsrika investerare. Programledare: Ebba Blitz. Start i mitten av april
Fick för nån min sen ett svar på ett mail jag skicka till SVT ang när de börjar sändas;
"Hej
Tyvärr har vi dåligt med info om programmet men jag kan meddela att det startar 23/4 kl 21.00 i SVT1.
Det kommer att finnas info längre fram när de har öppnat en egen webbsida på svt.se
Med vänlig hälsning, Gittan
Tittarservice"
Torsdagen den 23 april kl 2100 smäller de alltså!! LÄNGTAR!
Del 1 av 9. Entreprenörer och innovatörer med affärsdrömmar får chansen att övertyga framgångsrika investerare - stora affärsdrakar med pengar och näsa för affärer - att gå in och finansiera affärsidéer. Drakarna är redo att satsa mellan 200 000 och 2.5 miljoner kronor, egna pengar, i varje affärsidé vilket gör att de enbart investerar i projekt de verkligen tror på. Beslut ska fattas vid sittande bord och drakarna kan investera hur mycket de vill eller ingenting alls. Medverkande drakar: Richard Båge, Ljubo Mrnjavac, Mats Gabrielsson, Gunilla von Platen och Sven Hagströmer. Programledare: Ebba Blitz.
* Även i SVT1 25/4, SVT24 27/4 och SVT1 29/4
Japp, såg trailern igår. Ska bli riktigt spännande, synd att man inte kunde få lite bättre drakar bara. Hagströmer är ju kvalitet, men resten tveksamt...
har lite dålig koll på en utav dem dock...