2010-04-24, 08:33
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Jag följer detta superprogram. Jag har dock en fråga angående den sura bitterfittan som är med bland drakarna. har hon överhuvudtaget nappat på någon idé och investerat någon gång? allt man hör från henne är massa tarvliga och arroganta utspel. Hoppas hon åker bort!

Hon har investerat 1,2 miljoner, jag tror att det placerar henne som tvåa (efter Sven).
Citera
2010-04-24, 09:35
Medlem
Bam.Bams avatar
Citat:
Jag följer detta superprogram. Jag har dock en fråga angående den sura bitterfittan som är med bland drakarna. har hon överhuvudtaget nappat på någon idé och investerat någon gång? allt man hör från henne är massa tarvliga och arroganta utspel. Hoppas hon åker bort!

What miklon said . Däremot undrar jag om Roos? Han är ju tveklöst den mest sympatiska draken, men mitt intryck är (precis som förra säsongen med Richard) att det är mycket snack och lite verkstad.

Richard känns som om han shapat upp sig, han höjdes enormt i mina ögon när han gick in i vattenbolaget, även om det kändes som han försökte syna backslickarnas bluff. Tror inte för fem öre att de två brinner för välgörenhet i Afrika...
Citera
2010-04-24, 10:14
Medlem
Deliras avatar
Citat:

Du kan ju inte hävda att du följer programmet om du inte ens vet om att hon de facto har investerat?

Jag kan också tycka att hon är dryg och ställer lätt irrelevanta frågor emellanåt, men investerar, det gör hon. För övrigt så tycker jag att Sven Hagströmer verkar vara en riktigt kul prick, kan tänka mig att han är kul att umgås med.
Citera
2010-04-24, 10:26
Medlem
miklons avatar
Till svittignegers försvar ska det dock sägas att Susanna gjorde merparten av sina investeringar (900 000) i ett och samma program, nämligen det första.
Citera
2010-04-24, 10:26
Bannlyst
Jaha tack. Jag älskar programmet men har inte sett alla avsnitt då jag inte haft tid. Men det var en överraskning att den bitchen investerat i något.
Citera
2010-04-24, 10:31
Bannlyst
Sen är jag irriterad på den jävla clownen Mats. Att han inte gillar idéer som presenteras så kan man säga det med respekt och hövlighet. Men hans judemanér är typiska, dvs man skall vara en arrogant skitstövel som pissar på sina medmänniskor som kasnke inte är födda med samma talanger som han själv. Han kan gott få på flabben av någon.
Citera
2010-04-24, 11:05
Medlem
Blockchoklads avatar
Citat:
Sen är jag irriterad på den jävla clownen Mats. Att han inte gillar idéer som presenteras så kan man säga det med respekt och hövlighet. Men hans judemanér är typiska, dvs man skall vara en arrogant skitstövel som pissar på sina medmänniskor som kasnke inte är födda med samma talanger som han själv. Han kan gott få på flabben av någon.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article6442127.ab
Citera
2010-04-24, 14:48
Medlem
Citat:

Du har kanske noterat att det är ett tv-program. Han är ju inte bara där för han har mycket pengar och är en duktig investerare.
Citera
2010-04-24, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fritte_n
Du har kanske noterat att det är ett tv-program. Han är ju inte bara där för han har mycket pengar och är en duktig investerare.

showbusiness jag vet!
Citera
2010-04-24, 16:36
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Till svittignegers försvar ska det dock sägas att Susanna gjorde merparten av sina investeringar (900 000) i ett och samma program, nämligen det första.

Visserligen, samtidigt har ju knappt Douglas investerat i något. Åtminstone inte själv. Visst han har den schysstaste personligheten av de alla, lite gemytlig och ger snälla tips men lite tråkigt att han inte heller verkar våga investera när han ändå sitter där som drake.
Citera
2010-04-24, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Visserligen, samtidigt har ju knappt Douglas investerat i något. Åtminstone inte själv. Visst han har den schysstaste personligheten av de alla, lite gemytlig och ger snälla tips men lite tråkigt att han inte heller verkar våga investera när han ändå sitter där som drake.

Hans gren är väl IT(?) och flera av idéerna har känts rätt så tveksamma.

Att avböja projekt som inte går att förverkliga på ett effektivt (lönsamt) sätt är väl inte så konstigt, och att ta sig an idéer som är dåliga är väl bara dumt.

Gick han inte in själv i "billy and friends" (i love ikea?)? Och de 3 grabbarna i sista avsnittet?
Citera
2010-04-24, 19:59
Medlem
Caparzos avatar
Någon som tänkt på att personligheterna bland svenska drakakarna är lik personligheterna i UK-versionen? Peter Jones är som Mats Gabrielsson, bufflig approach och inte rädd för att totalsåga något. Kan vara saklig och ställa relevanta frågor om investeringen verkar intressant.

Rickard Båge är som Richard Farleigh. Glimten i ögat och inte rädd att gå emot övriga drakar. Lite av nästets "tänkare", som gör sin egen analys av läget och går runt problem bra.

James Caan, som är med i s06 och framåt, känns som Douglas Roos. Kommentarer alltid sakliga och tappar aldrig behärskningen. Är produkten usel säger de bara: "I'm out", resp. "jag avstår".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in