2010-04-22, 23:27
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke73
Och det gör inte de andra drakarna menar du?
Klart de måste ställa frågor.
Jag säger som spejsad skrev tidigare i tråden: tänk om Mats var en kvinna.
Jävlar vilket liv det skulle bli här då.
Givetvis måste de få ställa frågor, men med Susanne känns det inte som hon verkligen vill veta mer utan bara ifrågasätta deltagarna och göra dem mer osäkra än de redan är. Att göra det till en könsfråga blir bara löjligt. Tydligen är de bästa investerarna män och Susanne enbart sitter där för att statuera exempel på att kvinnor också kan. Det kan väl vara bra långsiktigt, men kortsiktigt horribelt att titta på.

Susanne är dessutom den som ALDRIG gjort en investering när andra sågat. Så fort Mats hyvlar till är hon ute oavsett om produkten rör sig inom hennes produktområde, vilket det nu är.
Citera
2010-04-22, 23:42
Medlem
Macke73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Givetvis måste de få ställa frågor, men med Susanne känns det inte som hon verkligen vill veta mer utan bara ifrågasätta deltagarna och göra dem mer osäkra än de redan är. Att göra det till en könsfråga blir bara löjligt. Tydligen är de bästa investerarna män och Susanne enbart sitter där för att statuera exempel på att kvinnor också kan. Det kan väl vara bra långsiktigt, men kortsiktigt horribelt att titta på.

Susanne är dessutom den som ALDRIG gjort en investering när andra sågat. Så fort Mats hyvlar till är hon ute oavsett om produkten rör sig inom hennes produktområde, vilket det nu är.
Möjligt att inte du har gjort det till en könsfråga, men många andra här har definitivt gjort det, och det stör mig.

Ska tilläggas att hon inte är min favorit heller, det är Douglas, men jag tycker ändå att hon får alldelles för mycket oförtjänt skit här i tråden.
Så jävla korkad är hon nog inte som vissa tycker; hon har nog mer pengar än någon annan här i tråden iaf, så något rätt måste hon ju ha gjort.
Annars skulle hon ju naturligtvis inte få vara med.
Citera
2010-04-22, 23:54
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:

Förutom i första avsnittet då hon gick in med 700k i en pelletskamin. Mats avstod från den väldigt snabbt och de övriga var inte så intresserade (inte deras område, inte tillräckligt stor marknad). Festligt att du kör fetstil på aldrig

Sen om alla totalsågar, varför skulle hon då investera? Tänk!
Citera
2010-04-23, 00:06
Medlem
Citat:

Jo hon investerade helt ensam i den där kaminen har jag för mig, och detta utan att bry sig om att de andra släppt idén.

Mats hyvlar väl ofta till när en idé, eller personerna bakom, inte verkar vettiga och då kanske man som investerare inte vill kasta sig in i något som är potentiellt dåligt och kanske dessutom ligger utanför ens kunskap- och kontaktområde.
Senast redigerad av Spejsad 2010-04-23 kl. 00:08.
Citera
2010-04-23, 00:06
Medlem
Citat:

Damen tänker inte själv och tar inte beslut själv. Det positiva med det är att hon visar att hon har självinsikt.
Citera
2010-04-23, 00:34
Medlem
Macke73s avatar
Det är väl inte så konstigt att hon har samma inställning, om det verkar vara en dålig affär.
Citera
2010-04-23, 01:06
Medlem
Never pay attention to what a (sopp)rot says - watch what käftmaskinen actually does
Senast redigerad av Spejsad 2010-04-23 kl. 01:11.
Citera
2010-04-23, 03:44
Medlem
Grishams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Ja, jag vill minnas att den fick nej med motivet att konkurrensen var alldeles för hård på området. Konkurrensen lär ju inte vara mindre så här 1 år senare. Jag tror att killarna fick sin investering mest för att drakarna ville hjälpa några unga killar som verkade ha ett bra driv. Sidan de hade såg i alla fall ganska snygg ut. Det var ju dock mest killen i mitten (under TV-programmet) som var något att hänga granen. Övriga två lät så nervösa och fumliga som många brukade låta då något projektarbete skulle presenteras i gymnasiet.

Nu var investeringen bara 300 tkr också. Sedan gick dessa killar på gymnasiet. De som blev nekade ifjol var betydligt äldre. De fick 75 000 att börja med. Jag tror att de här killarna kommer att satsa allt på få 10 000 kunder och då få ytterligare 225 000 kr. Sedan håller inte deras expansionsplaner. Självklart inte. Men företaget skulle kunna snurra in lite pengar i varje fall särskilt om man tänker på att de inte lär plocka ut några löner av betydelse. Sedan ingår jag inte i den potentiella kretsen som vill anmäla mig till en sådan sajt. Det är inte värt en biobiljett att få en massa reklam-sms för mig. Däremot tror jag nog att en massa tonåringar kan tycka annorlunda. Jag tror det finns en del tonåringar som kan tänka sig ta emot 25 sms med reklam mot en biocheck faktiskt. Synd att pensionärer inte är tillräckligt tekniktillvända för tjänsten. Annars finns det många snåla pensionärer som också skulle kunna tänka sig det. Hur det än går med företaget får de pröva på att driva. Det var ju inga pengar för Hagström och Douglas. De ville nog mer bara peppa killarna. Och killen i mitten var riktigt grym! Han har potential att bygga upp och driva ett framgångsrikt företag om inte idag så i vart fall i framtiden. Och det är egentligen vad de investerade i!
Senast redigerad av Grisham 2010-04-23 kl. 03:49.
Citera
2010-04-23, 06:38
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisham
Nu var investeringen bara 300 tkr också. Sedan gick dessa killar på gymnasiet. De som blev nekade ifjol var betydligt äldre. De fick 75 000 att börja med. Jag tror att de här killarna kommer att satsa allt på få 10 000 kunder och då få ytterligare 225 000 kr. Sedan håller inte deras expansionsplaner. Självklart inte. Men företaget skulle kunna snurra in lite pengar i varje fall särskilt om man tänker på att de inte lär plocka ut några löner av betydelse. Sedan ingår jag inte i den potentiella kretsen som vill anmäla mig till en sådan sajt. Det är inte värt en biobiljett att få en massa reklam-sms för mig. Däremot tror jag nog att en massa tonåringar kan tycka annorlunda. Jag tror det finns en del tonåringar som kan tänka sig ta emot 25 sms med reklam mot en biocheck faktiskt. Synd att pensionärer inte är tillräckligt tekniktillvända för tjänsten. Annars finns det många snåla pensionärer som också skulle kunna tänka sig det. Hur det än går med företaget får de pröva på att driva. Det var ju inga pengar för Hagström och Douglas. De ville nog mer bara peppa killarna. Och killen i mitten var riktigt grym! Han har potential att bygga upp och driva ett framgångsrikt företag om inte idag så i vart fall i framtiden. Och det är egentligen vad de investerade i!

Att locka till sig mottagare är sannolikt inget problem, det svåra ligger i andra änden, att få in annonsörer, eftersom de flesta drar öron åt sig om de vet att mottagaren får betalt för att ta emot budskapet. Det var också huvudinvändningen förra året.

Men givetvis är det så att det är killarna själva som är själva investeringsobjektet och 75 000 kr är ju inga pengar för att knyta till sig rätt talanger.
Citera
2010-04-23, 11:09
Medlem
RaraAviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Douglas är utan tvekan den som gör sig bäst av drakarna. Ställer skarpa och skärpta frågor och är aldrig arrogant. De andra däremot gör inte särskilt bra TV. Susanna är gräslig! Mats är arrogant och otrevlig

Edit: Sven är givetvis trevlig att kolla på med sin saklighet och precision. Rikard är lite för tråkig för TV tyvärr

Håller med dig till fullo. Susanna gör mig illamående med sin oerhört arroganta stil.
Citera
2010-04-24, 01:18
Bannlyst
Jag följer detta superprogram. Jag har dock en fråga angående den sura bitterfittan som är med bland drakarna. har hon överhuvudtaget nappat på någon idé och investerat någon gång? allt man hör från henne är massa tarvliga och arroganta utspel. Hoppas hon åker bort!
Citera
2010-04-24, 05:59
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svittigneger
Jag följer detta superprogram. Jag har dock en fråga angående den sura bitterfittan som är med bland drakarna. har hon överhuvudtaget nappat på någon idé och investerat någon gång? allt man hör från henne är massa tarvliga och arroganta utspel. Hoppas hon åker bort!

Om du sett på programmen så borde du själv veta svaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in