2009-06-25, 23:15
Medlem
Huvudmannens avatar
Ska vi skapa en protestlista för att få Gunilla von Fattig utbytt till nästa säsong?
Citera
2009-06-25, 23:22
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Ja den där kärringen går ju aldrig med på något utom när andra delar med henne så att hon inte behöver gå in med så mycket pengar. Anledningarna hon kommer med för att avstå är alltid lika fantasifulla och patetiska. Hon är garanterat "fattigast" av drakarna.

Som med klädeskollektionen.

"- Det är inte något jag skulle ha på mig. Därför avstår jag."

Citera
2009-06-25, 23:25
Medlem
SureBets avatar
vet inte mycket om sånt här, men om man kollar här http://svtplay.se/t/108765/draknastet vid 50:30,
han till vänster frågar han i mitten om de ska dela, och hon som pratar bara säger att hon också ska vara med och dela?
de bara går med på det så enkelt? vad har hon att erbjuda? hon tjänar väl bara på detta utan att tillföra något?
Citera
2009-06-25, 23:27
Medlem
yussufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Härligt, fast jag har ett villkor - Gunilla von Platon och jag delar på investeringen.

Skämtar du? Klimakteriekärringen kommer aldrig att hala upp 5 spänn såvida inte Hagströmer och Båge går in och delar solidariskt!

En annan sak med Gnällilla är att jag inte riktigt förstår vad ett litet wannabe-företag som hennes i lilla Gävle har att bidraga med till entreprenörer som vill ha action. Tänk er att ha henne i styrelsen där kärringen sitter och blockerar alla beslut som gäller belopp över 1000 spänn.

För övrigt tycker jag absolut att vi ska köra en kampanj för att få bort kärringen från rutan.
Citera
2009-06-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Som med klädeskollektionen.

"- Det är inte något jag skulle ha på mig. Därför avstår jag."

Hehe, ja precis. Varför kan hon inte bara säga som det är "Jag har tyvärr inte råd så jag avstår"?
Citera
2009-06-25, 23:30
Medlem
yussufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
vet inte mycket om sånt här, men om man kollar här http://svtplay.se/t/108765/draknastet vid 50:30,
han till vänster frågar han i mitten om de ska dela, och hon som pratar bara säger att hon också ska vara med och dela?
de bara går med på det så enkelt? vad har hon att erbjuda? hon tjänar väl bara på detta utan att tillföra något?

Jag som först trodde att det var Mats G och Ljubo som ville dela på Gnällilla. Vem vet!? Kanske duger hon till NÅGOT...
Citera
2009-06-25, 23:34
Medlem
Huvudmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yussuf
Jag som först trodde att det var Mats G och Ljubo som ville dela på Gnällilla. Vem vet!? Kanske duger hon till NÅGOT...

Hon är 38 men ser 15 år äldre ut. Hon är gnällig och fattig. Lömsk och bedräglig. Totalt osexig.

Inte ens med tång.
Citera
2009-06-25, 23:34
Medlem
526s avatar
Min fru (Åsa) vill porrsurfa i den där Cosmonova skärmen.

Tycker det var en kanongrej. Alla ungar vill väl ha en sån.
Citera
2009-06-25, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudmannen
Hon är 38 men ser 15 år äldre ut. Hon är gnällig och fattig. Lömsk och bedräglig. Totalt osexig.

Inte ens med tång.
Ja hon ser ut som 50 minst. Undrar hur hon ser ut utan det där centimeterlagret med smink.
Citera
2009-06-26, 00:00
Medlem
yussufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Ja hon ser ut som 50 minst. Undrar hur hon ser ut utan det där centimeterlagret med smink.

Öh, det är inte smink i vanlig bemärkelse, det är en del av liksvepningen...
Citera
2009-06-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Sedan har jag lite frågor och synpunkter på programmet som helhet.

* Det verkar väldigt orimligt att investerarna kan spika en affär efter en muntlig presentation på det där sättet. I det värsta exemplet så presenterades ett program för kryptering av mail, helt utan att visa hur programmet ser ut eller knappt hur det fungerar. Mycket svårt att få en faktisk bild av konkurrensanalysen förutom det de "säger" och ingen vettig vill väl investera utan ett sådant förarbete?

* Snor drakarna godis från små barn? En uppfinnare har en kanonidé och erbjuder 4% men lämnar därefter rummet och drakarna har oftast snott åt sig 40-50% av bolaget, och de verkar oftast ta säkra kort. Borde det inte finnas måånga andra investerare runt om i Sverige som är "billigare" ? När de står och väger på ja eller nej så känns det som dom tänker "nu eller aldrig".

* Reagerar lite på att dom ska töntifiera programmet genom att programledaren säger löjliga och klatschiga meningar. "Men kan Mats ha ett äss i skjortärmen?". Men jag antar att det är så "TV"/underhållning fungerar... ser inte så mycket på TV.

Håller helt med! Jag tycker det känns som ett stort utnyttjande av människor, med dragning åt förnedrings-TV. Uppfinnarna ska stå med mössan i handen och tigga om pengar medan drakarna försöker tillskansa sig maximalt inflytande med minimal insats. Det finns andra sätt att hitta investerare. Den enda gången som det skulle kunna vara till fördel är när en av de hånflinande pompösa Stureplans-nissarna går in med ett ...ja, fan jag höll nästan på att skriva "rättvist" belopp... och uppfinningen får bra reklam genom programmet.

F.ö. måste von Platen bort (eller, tja, det struntar jag egentligen i eftersom jag ändå inte kommer titta). Hon äcklar mig extra mycket. Snål, ful, otrevlig, fult sätt att göra affärer på. Påminner i och med detta om greken i brittiska förlagan, Paphitis. Och har nästlat sig in i en fin släkt. Hoppas hennes barn blir barnlösa.
Citera
2009-06-26, 01:41
Medlem
Mvks avatar
dom hade verkligen sparat det bästa till sist.
Dom där knappfästena är det enda jag skulle kunna tänka mig lägga pengar på efter 9 avsnitt.
Helt otrolig smart idé.

Känns som gunilla lägger bud så fort hon ser att någon annan är intresserad.

Man såg dollartecken i mats ögon, han bad richard att HÅLLA KÄFT.
kul å vara i chalmersbrudens dojor kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in