2010-04-18, 14:03
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egenintresset
Är det lagligt att plocka skräp ur containrar på en återvinningsstation? Sist jag provade dvs fem-sex år sedan så fick jag skäll.
Visserligen kan han ju stå på plats och erbjuda folk att ta emot skräpet istället för att de ska kasta.

Jag blev också fundersam på det. Sopsortergårdar brukar vara benhårda på att inte andra ska komma och rota igenom skräpet. Han kanske har lyckats få till nån bra deal. Tror faktiskt han var rätt så duktig, kanske inte något som blir mångmiljon industri men han kan nog tjäna en hacka.
Citera
2010-04-18, 19:37
Medlem
olllies avatar
Douglas är utan tvekan den som gör sig bäst av drakarna. Ställer skarpa och skärpta frågor och är aldrig arrogant. De andra däremot gör inte särskilt bra TV. Susanna är gräslig! Mats är arrogant och otrevlig

Edit: Sven är givetvis trevlig att kolla på med sin saklighet och precision. Rikard är lite för tråkig för TV tyvärr
Senast redigerad av olllie 2010-04-18 kl. 19:59.
Citera
2010-04-18, 19:50
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Är det lagligt att plocka skräp ur containrar på en återvinningsstation? Sist jag provade dvs fem-sex år sedan så fick jag skäll.
Visserligen kan han ju stå på plats och erbjuda folk att ta emot skräpet istället för att de ska kasta.

Det är det inte om det inte har ändrats nyligen. Det togs upp i ett avsnitt av Antikrundan för något år sedan.
Citera
2010-04-18, 19:59
Medlem
von_Ss avatar
Kom på en skitbra idé inatt. Ölflaskor av genomskinligt glas med handtag på! Genomskinligt ihåligt handtag så det även är öl i handtaget. Värsta pissölet ska det vara och säljas så billigt som möjligt på systembolaget. Vem skulle köpa nåt annat? Undrar om Hagströmer är sugen
Citera
2010-04-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Kom på en skitbra idé inatt. Ölflaskor av genomskinligt glas med handtag på! Genomskinligt ihåligt handtag så det även är öl i handtaget. Värsta pissölet ska det vara och säljas så billigt som möjligt på systembolaget. Vem skulle köpa nåt annat? Undrar om Hagströmer är sugen

Är du ung, snygg och kvinna ökar dina odds rejält
Citera
2010-04-18, 21:24
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Douglas är utan tvekan den som gör sig bäst av drakarna. Ställer skarpa och skärpta frågor och är aldrig arrogant. De andra däremot gör inte särskilt bra TV. Susanna är gräslig! Mats är arrogant och otrevlig

Edit: Sven är givetvis trevlig att kolla på med sin saklighet och precision. Rikard är lite för tråkig för TV tyvärr
Jag instämmer i allt, Douglas ger ett väldigt sympatiskt intryck och verkar vara riktigt trevlig.
Susanna däremot, fyfan att det finns så fruktansvärda människor.

-Där gick ni miste om en jävligt bra investerare, som dessutom är grymt connected inom mobilbranschen!

Ja, nu ångrar dom sig nog, dig vill man gärna jobba med.

Rikard har verkligen den där blicken som tecknade skurkar har, som låtsas vara goda när dom bygger en kyrka till staden, fast dom egentligen bygger en stor laserstrålskanon inne i klocktornet.
Jag känner nästan lite obehag när han går fram och skakar någons hand, det känns som "Tack, vad trevligt att göra affärer! Du sålde just din själ till Satan".
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Är du ung, snygg och kvinna ökar dina odds rejält
Ja, helvete vad det glittrar i gubbtjyvarnas ögon så fort det kommer lite ungt honkött
Citera
2010-04-18, 21:36
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Rikard har verkligen den där blicken som tecknade skurkar har, som låtsas vara goda när dom bygger en kyrka till staden, fast dom egentligen bygger en stor laserstrålskanon inne i klocktornet.
Jag känner nästan lite obehag när han går fram och skakar någons hand, det känns som "Tack, vad trevligt att göra affärer! Du sålde just din själ till Satan".

Kul Beskrivning.
Citera
2010-04-18, 22:25
Medlem
birgerburgers avatar
Varför förväntar sig drakarna att all ska vara klart och det bara ska vara för dem att öppna plånboken och investera, sedan ska pengarna trilla in.

De ställer frågor i stil med "Vad blir omsättningen första året?" "andra året?" "femte året?"

Är det någon mening att göra en budget för femte året eftersom osäkerheten på så lång sikt är VÄLDIGT hög. Det skulle kunna komma in en uppfinnare som har kommit på en skitbra lösning till ett problem, men han har inte tagit fram siffror eller ens haft pengar till en marknadsundersökning. De borde ju satsa om de tror på produkten, budget eller ej.
Citera
2010-04-18, 23:25
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Varför förväntar sig drakarna att all ska vara klart och det bara ska vara för dem att öppna plånboken och investera, sedan ska pengarna trilla in.

De ställer frågor i stil med "Vad blir omsättningen första året?" "andra året?" "femte året?"

Är det någon mening att göra en budget för femte året eftersom osäkerheten på så lång sikt är VÄLDIGT hög. Det skulle kunna komma in en uppfinnare som har kommit på en skitbra lösning till ett problem, men han har inte tagit fram siffror eller ens haft pengar till en marknadsundersökning. De borde ju satsa om de tror på produkten, budget eller ej.
För att se om personen de investerar i har något bakom pannbenet. Flera gånger så har personerna räknat med t.e.x fördubbling i omsättning, vinst, marknadsandel etc efter bara ett år vilket är bara rent löjligt.

Marknadsundersökningen är viktig för att veta hur stor marknaden är (bl.a), den är småpotatis jämfört med de summor som investeringen kräver.
Citera
2010-04-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olllie
Rikard är lite för tråkig för TV tyvärr

Nja inte längre. Rikard höjdes iaf i mina ögon efter vattenaffären. Tyckte det var riktigt snyggt, klurigt och generöst gjort
Citera
2010-04-18, 23:36
Medlem
bafzels avatar
Citat:
Jag har jobbat på en återvinningsstation som extrajobb vid sidan om studierna.
Där jag jobbade så var återvinningen ett privat bolag och när någon person slängt sitt skräp i en container så tillhörde det genast återvinningsbolaget. Därför får inte andra personer gå och plocka där.

Nu kunde vi ibland tillåta personer att ta saker om dom såg något specifikt dom ville ha och om dom frågade snällt. Om dom bara ville rota bland skräpet för att försöka hitta något användbart så fick dom oftast ett nej.
Citera
2010-04-21, 20:09
Medlem
Strumpan suger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här