2009-08-11, 21:51
Medlem
Lill-Einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Det hade du inte sagt om du hade smakat Arboga 10.2

Erkänner, den har jag kvar
Citera
2009-08-17, 03:02
Medlem
Gaffelsåss avatar
Sofiero,slotts guld o den där svarta carlsberg är riktigt vidriga må jag säga.
Citera
2009-08-17, 03:30
Medlem
Chris26s avatar
Nu dricker inte jag alkhool längre p g a att jag äter flera medicxner som gör dett högst olämpligt att förtära alkoholhaltiga drycker. Tyvärr

Har inte druckit nån alkohol sen i nästan exakt ett år esen förutom en 5-6 lättöl.
Kan sakna en riktigt god stor stark som fan i bland,eller ett glas rött till god mat.

Men innan dess så drack jag bitvis en del,älskade att prova nya sorter,har en samling på 166 flask och burköl hemma. Uppdruckna förstås.

Det äckligaste och vidrigaste öl jag druckit minns jag fan inte namnet på nu,men det kom från Belgien,som ju annars brukar ha ganska bra bärs.

Budweiser light beer är hemsk likaså elefantöl, egger (odrickbar)Finkbräu
corona heltsmaklös,Harboe m fl
Dessa borde fan inte få benämningen öl. Klassa som piss istället.

Tacka vet jag pilnser Urquell 4,4%,Staropramen,Leffe,Carlsberg Hof,Bishps finger,Old Speckled Hen, m fl.
Det är mina favoritölsorter.
Citera
2009-08-17, 08:02
Bannlyst
Sofiero 7,5 är ångest.
Citera
2009-08-17, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris26

Har inte druckit nån alkohol sen i nästan exakt ett år esen förutom en 5-6 lättöl.
Kan sakna en riktigt god stor stark som fan i bland,eller ett glas rött till god mat.

Efter ett år utan öl borde det rimligtvis vattnas i munnen av en vanlig Sofiero tycker man
Citera
2009-08-17, 14:29
Medlem
Disco-Mannens avatar
Warsteiner 4,8 % är ingen höjdare direkt, den smakar bara jäst
Citera
2009-08-17, 15:15
Medlem
The Meatballs avatar
Kära flashbackare, jag är nu starkt övertygad om att jag stött på den vidrigaste ölen någonsin.

Jag vandrade runt på öldelen på Systembolaget för att hitta någon intressant, rolig och lite annorlunda öl när mina ögon föll på denna.
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1689&Butik=0&SokStrangar=

Eftersom att burken var liten (25 cl) och då jag sen barnsben älskat smaken av hallon så köpte jag en burk.

Jag kom hem och hällde upp innehållet i ett glas. redan här borde jag sett varningstecknen, istället för den klarröda färgen som jag inbillat mig så såg det här ut som någon druckit en öl och en cider som de sedan spytt upp i mitt glas. Lukten går inte att beskriva, det närmaste jag kan komma är dansk fulöl plus ruttna hallon. Smaken var rent ut sagt vidrig. Kväljningarna var inte långt borta. Ändå, snål som jag är och inte häller ut öl så tvingade jag i mig den

Så vad ni än gör, köp inte Hoegaarden Rosée.
Citera
2009-08-17, 16:12
Medlem
Cescs avatar
Måste säga Stockholm 5.2%. Aldrig haft en sån bakfylla som jag hade efter jag drack dem i fredags. Skrämmande. Tacka vet jag Norrlands Guld.
Citera
2009-08-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Kära flashbackare, jag är nu starkt övertygad om att jag stött på den vidrigaste ölen någonsin.

Jag vandrade runt på öldelen på Systembolaget för att hitta någon intressant, rolig och lite annorlunda öl när mina ögon föll på denna.

Eftersom att burken var liten (25 cl) och då jag sen barnsben älskat smaken av hallon så köpte jag en burk.

Jag kom hem och hällde upp innehållet i ett glas. redan här borde jag sett varningstecknen, istället för den klarröda färgen som jag inbillat mig så såg det här ut som någon druckit en öl och en cider som de sedan spytt upp i mitt glas. Lukten går inte att beskriva, det närmaste jag kan komma är dansk fulöl plus ruttna hallon. Smaken var rent ut sagt vidrig. Kväljningarna var inte långt borta. Ändå, snål som jag är och inte häller ut öl så tvingade jag i mig den

Håller med dig om att den smakar riktigt dåligt. Men har du smakat Arboga 10.2? Sötäcklig spritöl. *SPYSMILIE*
Citera
2009-08-17, 18:34
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball

Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Håller med dig om att den smakar riktigt dåligt. Men har du smakat Arboga 10.2? Sötäcklig spritöl. *SPYSMILIE*
Låt mig gissa att ni inte tycker om den här av olika anledningar. Köttbullen uppskattar troligen inte en vanlig veteöl heller och det var det som gjorde den "äcklig", medan P1ller inte gillar den syntetiska hallonsmaken.
Riktigt iskall tycker jag att det går att dricka en, men det är inget man sitter och njuter på länge eller dricker för ruset.
Citera
2009-08-17, 23:18
Medlem
lillaryds avatar
Danish Gold är en mardröm, fruktansvärd smak som inte ens smakar just öl.
När vi ändå är inne på Dansk öl så kan jag också nämna Carlsberg black, fyfan...
Citera
2009-08-17, 23:21
Bannlyst
Heiniken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här