2010-02-23, 00:02
Medlem
Spendrups smakar pissluder,lika så slotts pilsner.Men Spendrups usch
Citera
2010-02-23, 00:27
Medlem
midnighttrains avatar
slots guld, harboe gold(?), sofiero, 5.2an är inga höjdaröl...

men den absolut äckligaste är då Arboga 10.2. fy fan!
Citera
2010-02-23, 01:53
Bannlyst
Harboe Gold smakar vedervärdigt

Att man kanske ogillar veteöl eller andra sorter än lager är en sak men en lager ska då fan inte smaka avslaget piss.
Citera
2010-02-23, 02:18
Medlem
Qwillings avatar
Jag gillar verkligen inte belgisk öl. Oftast när jag gått på nitar visar det sig vara belgiskt. Leffe och Hoegaarden är dock dom jag kommer på spontant..
Citera
2010-02-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwilling
Jag gillar verkligen inte belgisk öl. Oftast när jag gått på nitar visar det sig vara belgiskt. Leffe och Hoegaarden är dock dom jag kommer på spontant..

Jag håller verkligen inte med dig! Du har så himla fel!
Men blaskig öl är grymt äckligt, typ Harboe (även kallat Danskt Piss) är rätt vidrigt.
Citera
2010-02-23, 11:33
Medlem
charliedays avatar
Hansa, Harboe julebrygg och den fatölen man beställer som smakar lättöl blandat med hembränt.

http://beerwarsmovie.com/
Citera
2010-02-23, 11:38
Medlem
incidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
I stort sett alla svenska öl är genuint usla. Åbro, Sofiero, Arboga, TT, Blågul, Falcon, Millennium, Dansk Fadöl (inte danskt trots namnet) är alla i det närmaste odrickbara. Sämst är dock Pripps Blå och har så varit i alla tider.

den listan sammanfattar min åsikt också. Generellt all svensk lager över 5% smakar som lättölsgrogg. En stor besvikelse var när jag nyligen drack sort guld och upptäckte att smaken inte var lika bra som jag minns den från gymnasietiden.
Citera
2010-02-23, 11:39
Medlem
Mandic!s avatar
Slotts (?) 4.6, grön burk. Fyfarao
Citera
2010-02-23, 13:54
Bannlyst
Jag drack en vidrig bira i Italien for manga herrans ar sedan, La Bomba 13% (stod det pa flaskan) Stora jast klumpar och nastan helt svart. TVI FAN!
Citera
2010-02-23, 15:12
Medlem
mankers avatar
Intressant att så många svensk öl får skit. Förvisso är svensk lager väldigt trist, men man måste jämföra med övrig lager från omvärlden. Först då märker man det fina i svensk lager. Den brödighet som svensk lager har samt det väldigt speciella (rena och fina) vattnet gör att svensk lager smakar annorlunda än andra länders lager som är mer majs'ig och mer smaklös.

Sämst öl har de fan i Polen. Många är underbara så tolka mig inte fel, men deras vatten är uselt och de är ofta för söta och smaklösa. smakar som smaklös sockeröl
Citera
2010-02-23, 23:47
Medlem
Hysteria90s avatar
"Krokodilöl"

Förmodligen för att det var det första ölet jag någonsin smakade på, i väldigt unga dagar.
Nu när jag blivit äldre och lärt mig uppskatta öl tycker jag fortfarande att krokodilöl smakar skit, får kväljningar bara jag tänker på det.
Citera
2010-02-24, 00:50
Bannlyst
royal export, smakar som diskmedel vidrigt tack vara denne skitöl som jag aldrig drack öl innan jag blev 18(langar öl).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in