2009-02-21, 14:55
Medlem
kthxbyelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Ho(b)goblin och Guinness.. Fyfan vad de smakar helvete. All mörk öl och ale eller vad fan det heter smakar verkligen skit.

Guiness är det överlägset äckligaste jag någonsin haft i min mun!
Citera
2009-02-21, 17:43
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Jag och en god vän hade provning för några år sedan och kom då fram till en öl som var så vidrig att den fick hällas ut i vasken. Bor väl tilläggas att jag dricker all öl, älskar öl, njuter även av ljummen öl på bakfyllan... Har för mig att den vidrigaste ölen är döpt i floden styx med ett namn som får asplöv att sluta darra heter "Brooklyn Bridge"...
Citera
2009-02-21, 17:47
Medlem
O Dirlewangers avatar
Mycket klankande på öl över 7%, ale, Guinness mm.

När jag själv var i 20årsåldern hatade jag verkligen dessa sorters öl. Men när åldern kom till sin rätt började jag verkligen uppskatta dessa öl.

Öl över 7% finns ju bra mycket goda belgare och amerikanska mikroöl till inmundigande. Tex. Leffes är ju en bra bira men inte inte så komplex som tex. en Westmalle. Prova dig fram genom åren och du skall till sist älska en Rochefort.

Men för att återkoppla till en gammal tråd: spontanjäst öl är fan inte gott!

Guinness är ok men inte mer. Guinness foreign extra stout var riktigt god(finns den kvar)?.
Citera
2009-02-21, 18:41
Medlem
Vodviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ta nu och läs tråden igen hörrö, jag har inte påstått att öl över 7% smakar sprit, det är ibanez2 som gör. Jag hävdar att det är BS och att han ska smaka ett riktigt öl!
Är du med?

hehe, sorry Var lite trött imorse :P
Citera
2009-02-21, 18:42
Medlem
Vodviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag kan bara svara för mig själv men jag tycker verkligen inte att öl över 7% smakar sprit per automatik. En del smakar dynga (Faxe 10%, Elefantöl o.s.v) men en schysst belgoöl på 12% eller en amerikansk dubbelipa på omkring 10% smakar inte finkel överhuvudtaget. Det är å andra sidan öl som bryggts med omsorg till skillnad från det vanliga pissblasket.

Nu hoppas ja verklgien inte att du tror att jag tycker att all öl över 7% smakar sprit... jag håller också på att argumenterar för det som du skriver här....
Citera
2009-02-24, 22:48
Medlem
ibanez2s avatar
Alla ölsorter är äckliga om de serveras ickekalla.
Citera
2009-02-25, 04:46
Medlem
M__s avatar
Innis & Gunn Oak Aged Beer var jag tvungen att hälla ut i slasken, fyfan
Citera
2009-02-25, 10:56
Medlem
pajkens avatar
Oldkeg är den vidrigaste ölen jag har druckit!
Citera
2009-02-25, 10:57
Medlem
Carl Serungs avatar
All dansk "öl"..Fyfan!
Citera
2009-02-25, 11:20
Medlem
Auf_gurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addim
Slots toppar listan ohotad. Kung och Sofiero tätt efter.

OffT
Smaken är ju som baken, Sofiero är redigt gott och lätt druckit för att vara en så pass ljus och blaskig öl som den där (att den är billig gör den ännu mer lätt drucken).

OnT
Äckligaste ölen måste vara PISSljummen Slots samt Falcon export.
Ewwwww säger jag bara.
Citera
2009-02-25, 12:20
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
All dansk "öl"..Fyfan!
Tråkig generalisering tycker jag, Dansk öl är så mycket mer än Carlsberg. Det finns mycket bra öl i Danmark, antalet microbryggerier med bra öl växer stadigt. Tyvärr finns inte mycket av det att få tag i i Sverige.
Citera
2009-02-25, 12:36
Medlem
Enzymes avatar
Hansa, slotts guld och annat smuggelskit folk släpar hem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in