2008-11-13, 22:35
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Chimay vit. Älskar Chimay blå och röd, men inte den vita. Usch.
Den vita är ju bäst

Den värsta är förmodligen Hansa Export alternativt Arboga som jag har riktigt svårt för.
Citera
2008-11-13, 22:38
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodvik
haha.... snart står det i tidningarna: "Ölpyromanen slår till igen"

Det är ett smutsigt jobb men nån måste göra det...
Citera
2008-11-13, 22:40
Medlem
:Ericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Den vita är ju bäst

Den värsta är förmodligen Hansa Export alternativt Arboga som jag har riktigt svårt för.
Röd är bäst
Vit smakar inte bra, kan inte sätta fingret på vad som är fel. En av få öl jag inte alls tyckt om faktiskt.
Citera
2008-11-13, 22:40
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Den vita är ju bäst

Arboga 10.2 är en genial öl; vill man göra en ctrl+alt+del på smaklökarna är tiokommatvåan det perfekta verktyget.
Citera
2008-11-13, 22:44
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
hmm... mjöd-öl? menar du öl eller mjöd? det är skillnad på dessa små drycker...
Jag har vid något svagt ögonblick varit nere i några medeltidskällare i gamla stan och beställt en öl varpå jag fått något sötaktigt svagdrickeliknande skit i ett obakat keramikkrus, antog att det kunde varit mjöd?
Citera
2008-11-13, 22:53
Medlem
utters avatar
Citat:
hmm... mjöd-öl? menar du öl eller mjöd? det är skillnad på dessa små drycker...

En kollega bjöd på egentillverkad äkta mjöd en gång. Enligt honom, och han borde veta eftersom medeltida historia var ett stort intresse, så stort att han ägde en långbåge som han pajade ryggen på varje gång den användes. Hursomhelst tillverkad av jäst honung och den smakade halsbränna. Om det var det som vikingarna drack förstår jag varför de gav sig ut i världen för att gå bärsärk.
Citera
2008-11-13, 23:19
Medlem
rejmans avatar
Ljummen Amsterdam öl 11,6% .. sjukt äckligt
Citera
2008-11-14, 00:55
Medlem
audios avatar
Miller Lite
Citera
2008-11-14, 03:33
Medlem
CHeeKY4ReALs avatar
Murphy's Irish Stout Draught!!!!!!!!!! USCH!!!
Citera
2008-11-14, 11:00
Medlem
Vodviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
En kollega bjöd på egentillverkad äkta mjöd en gång. Enligt honom, och han borde veta eftersom medeltida historia var ett stort intresse, så stort att han ägde en långbåge som han pajade ryggen på varje gång den användes. Hursomhelst tillverkad av jäst honung och den smakade halsbränna. Om det var det som vikingarna drack förstår jag varför de gav sig ut i världen för att gå bärsärk.

hehe, såklart ja vet vad mjöd är så därför reagerade jag när någon kallade det mjöd-öl när de är två olika drycker..
Citera
2008-11-14, 11:00
Medlem
Vodviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richie Aprile
Jag har vid något svagt ögonblick varit nere i några medeltidskällare i gamla stan och beställt en öl varpå jag fått något sötaktigt svagdrickeliknande skit i ett obakat keramikkrus, antog att det kunde varit mjöd?

Ja såklart det är mjöd
Citera
2008-11-14, 11:01
Medlem
Vodviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Det är ett smutsigt jobb men nån måste göra det...

Säg till om du vill ha hjälp.... ja kan även informera att du ger fan i Slottskällans Bryggeri iaf...!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in