2013-02-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Haha vaa.. Vad är vidrigt med den? Den har ju faktiskt en hel del smak och beska till skillnad från ungefär 95% av all skitlager på systemet.
Beervana är det bästa man kan köpa för det priset. Fast jag rekommenderar ingen att köpa de som finns i butik nu eftersom de är gamla och inte har lika kraftig smak som när de var nya i somras.
Har inte kollat datummärkningen på Beervana på ett bra tag men dom borde väl nästan ha fortsatt att brygga ölet en bit in i vintras med tanke på hur stora volymer som fanns kvar i butik frams till helt nyligen. Den sålde kanske så pass bra att den fick hänga kvar i sortimentet trots att säsongen var över, ungefär som när det första Pistonheadölet släpptes som en säsongsprodukt, även den fick ju hänga kvar en bra bit efter att säsongen var över.
Citera
2013-02-10, 22:11
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenderman
Har inte kollat datummärkningen på Beervana på ett bra tag men dom borde väl nästan ha fortsatt att brygga ölet en bit in i vintras med tanke på hur stora volymer som fanns kvar i butik frams till helt nyligen. Den sålde kanske så pass bra att den fick hänga kvar i sortimentet trots att säsongen var över, ungefär som när det första Pistonheadölet släpptes som en säsongsprodukt, även den fick ju hänga kvar en bra bit efter att säsongen var över.
Kan vara så men då undrar man varför de prissänkt med 3 kronor per burk.
Citera
2013-02-10, 22:11
Medlem
brutefishs avatar
instämmer med ovan. beervana är verkligen en bra öl om man ser till priset, om man sedan bortser från priset så är det fortfarande en helt ok lager som faktiskt smakar något, bra mycket bättre än de flesta lager på hyllorna.

skulle jag köpa hinköl och ha pris i åtanke så är denna given.
Citera
2013-02-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
De flesta ölälskare gillar inte Innis & Gunn. Den och Newcastle är väl typexemplen på öl som svenssons plockar på sig när det någon gång ska vara lite fint och de vill ha något speciellare än deras vanliga Sofiero. Lite som ölvärldens motsvarighet till Amarone skulle man kunna säga. Alla som vanligtvis dricker piss tror att det är bland det bästa och finaste man kan köpa, men folk som verkligen är intresserade och tycker om riktigt sensoriskt stimulerande smakupplevelser vet att det är skit.
De flesta och de flesta... Den är helt okej. Hade den varit mindre söt hade den varit perfekt. Nu är den ju dock tyvärr för söt, men helt klart en duglig öl om du frågar mig.

Även Greene King IPA som någon skrev tidigare är det inget fel på. Dock vet jag inte hur transporten från en Engelsk pub på tapp till bolaget har förändrat smaken. Förmodligen till det sämre. Det är ju skillnad på en Estrella i Barcelona eller en Heineken från Holland om man jämför med de som finns på bolaget.

Bland det äckligaste jag druckit är den där Anchor tror jag den heter? Plastflaska med beige etikett över hela. Även Beervana som någon skrev ovan är ju helt värdelös. Smakar inget annat än beska.
Citera
2013-02-10, 22:50
Medlem
WhaleCores avatar
Arboga 10,2% är ingen höjdare
Citera
2013-02-10, 23:00
Medlem
graffdatshits avatar
risingsbo 3,5 smakar som en tiondels öl utblandat med kolsyrat vatten
Citera
2013-02-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Kan vara så men då undrar man varför de prissänkt med 3 kronor per burk.
Hmm ja det har du rätt i, det tänkte jag inte på. Då handlar det väl helt enkelt om att dom fick in stora volymer som dom inte kunde sälja slut på tillräckligt snabbt till ordinarie pris när sommaren väl var slut.
Citera
2013-02-11, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fenderman
Då handlar det väl helt enkelt om att dom fick in stora volymer som dom inte kunde sälja slut på tillräckligt snabbt till ordinarie pris när sommaren väl var slut.

Yepp, så var det.

Dock ska man ha i beaktande att Beervana smakade märkbart olika beroende på färskhet, betydligt mer än lageröl brukar variera enligt min mening.

Fick man tag i några relativt nybryggda burkar så fanns det gott om amerikansk humlesmak och passande beska. Då var det en riktigt lyckad modern lager, rena fyndet för 9,90:- , utklassade allt annat på bolaget i den prisklassen.

Ett halvår gamla burkar däremot som jag köpte i höstas för vrakpriset 7,90:- hade tyvärr tappat väldigt mycket av humlen och fräschören. Kvar fanns mest en tunn vätska med metallisk beska som var ganska oangenäm.

Håller tummarna för att det blir en ny bryggning av Beervana i vår!
Citera
2013-02-11, 01:32
Medlem
Freddex4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Arboga 10,2% är ingen höjdare

Nej, verkligen inte. Har smakat den en gång. Tror den smakade allt annat än öl...
Citera
2013-02-11, 02:04
Medlem
Necrofilis avatar
Många tar upp Arboga 10,2. Testa att dricka den till fläsklägg och rotmos. Det är faktiskt rätt trevligt.

Innis & gunn lagrad på ekfat är ett öl jag aldrig lär mig uppskatta dock.

Favoriten för stunden är Shipyard. Något som antagligen inom kort är utbytt mot något annat.
Citera
2013-02-11, 02:17
Medlem
Nlesjems avatar
Modus Hoperandi som många hyllar smakar ta mej fan spya,(färskt datum.)
Överskattad burköl,coola skelett säljer..
Citera
2013-02-11, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Många tar upp Arboga 10,2. Testa att dricka den till fläsklägg och rotmos. Det är faktiskt rätt trevligt.

Innis & gunn lagrad på ekfat är ett öl jag aldrig lär mig uppskatta dock.

Favoriten för stunden är Shipyard. Något som antagligen inom kort är utbytt mot något annat.

Håller med om Innis & gunn. Den smakar typ aprikos eller annan fruktkaka. Det är nog den enda ölen som jag fått hälla ut pga att jag inte kunnat dricka den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in