2013-02-11, 10:19
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nlesjem
Modus Hoperandi som många hyllar smakar ta mej fan spya,(färskt datum.)
Överskattad burköl,coola skelett säljer..
Det är inte burkens grafik som säljer, det är verkligen en bra IPA, världsklass.
Citera
2013-02-11, 10:38
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Det är inte burkens grafik som säljer, det är verkligen en bra IPA, världsklass.
världsklass kanske är att ta i, MEN att lista den i tråden som en av de äckligaste öl man har druckit....öh nej.

sen måste jag bara gratulera folk om modus, beervana, spendrups och likande öl är det absolut sämsta ni har druckit för då har ni inte druckit dålig öl.
Citera
2013-02-11, 11:25
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
världsklass kanske är att ta i, MEN att lista den i tråden som en av de äckligaste öl man har druckit....öh nej.

sen måste jag bara gratulera folk om modus, beervana, spendrups och likande öl är det absolut sämsta ni har druckit för då har ni inte druckit dålig öl.
Tycker jag absolut inte
Citera
2013-02-11, 11:30
Medlem
Thuures avatar
Citat:

Haha, ja verkligen. Kom tillbaka när ni druckit Mongolisk lager eller Bud Light Chelada (Bud Light smaksatt med tomat- och musseljuice). Den sistnämnda är något enormt vidrig, smakar som uppspydd tomatsås.
Citera
2013-02-11, 15:40
Medlem
Feadogs avatar
Citat:

Det är en intressant tråd det här eftersom det finns en polarisering som inte alltid är direkt uppenbar. Man förstår ju lätt att alla som skriver att Beervana, Modus Hoperandi, m.fl. är bland de äckligaste ölen är sådana personer som helt enkelt inte tål smak. De ska dricka öl för att det är manligt, egentligen hade de nog föredragit Bacardi Breezer och Xide, men nu ska det vara öl och då är det typ Corona, Budweiser och Sol som gäller. Däremot är det sällan tydligt vilken typ av öldrickare det är som anger Arboga 10,2, Elk Brew, o.dyl. för där kan nog både finsmakare och WT enas. Sen är det den eviga diskussionen om Innes & Gunn, men för mig är det en ickefråga eftersom jag aldrig har träffat någon riktig ölentusiast som gillar I&G (och jag har träffat några hundra genom åren). Jag skulle inte klassa I&G som en av de sämsta ölerna jag druckit, dock är det långt ifrån en bra öl.
Citera
2013-02-11, 21:45
Medlem
Torasts avatar
Elefantöl ger mig rysningar och kväljningar.
Citera
2013-02-11, 22:09
Medlem
Bishop Finger, urk, fy och blä.

Även Fagerhult och Sarek är vidriga. Dom får ju Pripps blå, Sofiero och Stockholm Festival att framstå som rena finölen i jämnförelse.
Citera
2013-02-11, 22:36
Medlem
ralph89s avatar
Pistonhead är vidrig. Dock drack jag den ljummen...
Citera
2013-02-11, 22:54
Medlem
Not.Theres avatar
PBR - Pabst Blue Ribbon så jävla äcklig öl.
Citera
2013-02-12, 02:59
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Det är en intressant tråd det här eftersom det finns en polarisering som inte alltid är direkt uppenbar. Man förstår ju lätt att alla som skriver att Beervana, Modus Hoperandi, m.fl. är bland de äckligaste ölen är sådana personer som helt enkelt inte tål smak. De ska dricka öl för att det är manligt, egentligen hade de nog föredragit Bacardi Breezer och Xide, men nu ska det vara öl och då är det typ Corona, Budweiser och Sol som gäller. Däremot är det sällan tydligt vilken typ av öldrickare det är som anger Arboga 10,2, Elk Brew, o.dyl. för där kan nog både finsmakare och WT enas. Sen är det den eviga diskussionen om Innes & Gunn, men för mig är det en ickefråga eftersom jag aldrig har träffat någon riktig ölentusiast som gillar I&G (och jag har träffat några hundra genom åren). Jag skulle inte klassa I&G som en av de sämsta ölerna jag druckit, dock är det långt ifrån en bra öl.

Jag tror att många har liknande tankar om detta. För några sidor sedan var det en som skrev att Hobgoblin var den äckligaste ölen... Man hade verkligen velat höra vad en god öl är för en sådan människa

Jag håller med om I&G också. Smaken av träfat passar sig mest bara till whisky och starkviner.

Den stora charmen med en tråd som det här är väl också att lägga märke till att vi kan tycka så olika om smaker.

Hm, jag kom att tänka på en sak till, samma öl kan ju variera i kvalitet. Ett exempel - jag tycker att Starobrno är helt ok, men en gång fick jag några flaskor med sirapsaktig jästfällning kvar. De smakade också ganska äckligt. Det kan vara liknande erfarenheter bakom varför exempelvis Hobgoblin nämns av någon.
Citera
2013-02-12, 12:06
Medlem
Angående Hoperandi så är det absolut inget fel på burköl.
Burk är mycket bättre att tappa öl på än flaska.
Citera
2013-02-12, 12:20
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torast
Elefantöl ger mig rysningar och kväljningar.
Äh, nog fasen går det ned om man så vill. Ingen njutning i den processen dock, men värre öl finns det.
Citat:
Ursprungligen postat av V.H.B.V
Bishop Finger, urk, fy och blä.

Även Fagerhult och Sarek är vidriga. Dom får ju Pripps blå, Sofiero och Stockholm Festival att framstå som rena finölen i jämnförelse.
Sarek är i mitt tycke bra mycket bättre än Pripps, Sofiero och Festival. Fagerhult kan jag hålla med om (och Bishop's).
Citat:
Ursprungligen postat av ralph89
Pistonhead är vidrig. Dock drack jag den ljummen...
Pistonhead och Beervana är några av de absolut bästa billiga lagerölen man kan hitta på Systemet (om du frågar mig). Pistonhead är dock inte alls i samma klass som Beervana men långt godare än exempelvis Crocodile, Femkommatvåan eller Cheap Thrills.
Citat:
Ursprungligen postat av Not.There
PBR - Pabst Blue Ribbon så jävla äcklig öl.
PBR är ju störtmysig om man dricker den på rätt sätt. Riktigt iskall till en riktigt rökig burgare eller mellan ett par tyngre ölsorter som en slags smakneutraliserare. Sedan är den ju lite charmig i sin fulhet.

Jag klarar inte av radler, oavsett vem som ligger bakom den. Annars är den enskilt värsta ölen jag druckit TAP6 Unser Aventinus från Schneider-Weisse. Det känns fel att behöva säga det när det finns så mången äcklig fulöl där bara blotta tanken får det att vänd sig i magen på en men så är det.

För övrigt anser jag att Modus Hoperandi är ruskigt god.
Senast redigerad av Fixiebike 2013-02-12 kl. 12:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in