Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Bara jag som har en känsla av att alla som nämner Brutal Brewing som de äckligaste ölerna är sådana som tycker att Bud och Corona är de godaste? Jag menar, Brutal Brewing är knappast några unikum i smakrikedom, men de smakar mer än en vanlig skitlager, och för mig som uppskattar riktig öl så är de en liten bit på rätt väg mot vad som rätteligen borde få kallas öl. Precis som zepofan skrev så står de sig bra med tanke på prisklassen där det annars bara existerar värsta sortens pisslager. De jag har provat smakar knappast dåligt som i "äckligaste ölen" utan de smakar bara lite mer av humle. Jag kan inte finna någon annan förklaring än att de som tycker att dessa tillhör de absolut äckligaste ölerna är sådana som helt enkelt är rädda för smak och tycker att öl ska smaka så neutralt och pissigt som möjligt.
och/eller att det är okunskap och man ser till att "hata" rätt produkt.
precis som de folk i tråden som dissar en sorts öl, säg t.ex. bud light och sen i nästa andetag säga att "carlsberg" är bra som fan, alltså hela varumärket utan att peka ut en specifik produkt. även vi som dricker mycket "finöl" vet att ett duktigt bryggeri kan göra en riktigt bra öl och totalt misslyckas med en annan.