2013-01-08, 22:56
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Alla? Jag tyckte den där Beervana och Custom lager var fullt drickbara. Rätt goda till och med. Är det nåt särskilt i smaken du inte gillar? Vad dricker du annars?
Kan bara hålla med. Som konkurrent till andra fylleöl i tiokronorsligan så står de här sig riktigt bra. Julölen Christmas Carol var OK den också.
Citera
2013-01-08, 23:09
Medlem
Cars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Swedish Elk Brew.. Varför i helvete säljer de sådant skit på systemet?.. Går inte att dricka..

Håller med, Swedish Elk Brew kan vara en av de värsta ölen jag någonsin smakat. Håller mig alltid till Carlsberg när det gäller öl och jag tänker aldrig byta.
Citera
2013-01-08, 23:21
Medlem
mrsraptorrs avatar
Fick ett dussin Pistonhead av en kompis som blev över när vi förkröka för ett antal år sedan. Det tillhör bland de sämsta jag har testat på. Hur fanken kan man köpa sådant skit? Man ser ju tom på skiten att det är av sämre kvalité med det "coola" namnet och den "coola" designen.. Nej fy katten! Jag har för mig att jag drack ett par men att det inte gick så jag bjöd nästa man på resterande
Citera
2013-01-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Car
Håller med, Swedish Elk Brew kan vara en av de värsta ölen jag någonsin smakat. Håller mig alltid till Carlsberg när det gäller öl och jag tänker aldrig byta.

Stackars sate, bara dricka carlsberg resten av livet.
Citera
2013-01-09, 00:09
Medlem
Timpsiiis avatar
Swedish Elk Brew, Slots, och Pistonhead är helt jävla vidriga. Corona till viss del också!

Här dricks det helst Moretti, Peroni och andra italienska ölsorter som helst ska vara från mindre lokala bryggerier!
Citera
2013-01-09, 00:43
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Swedish Elk Brew, Slots, och Pistonhead är helt jävla vidriga. Corona till viss del också!

Här dricks det helst Moretti, Peroni och andra italienska ölsorter som helst ska vara från mindre lokala bryggerier!

Peroni är ju hur god som helst. Lätt min favorit. Hur är Birra Moretti i jämförelse? Tänkte nämligen beställa hem ett flak. Men flaskan bjuder ju inte in en direkt.
Citera
2013-01-09, 03:02
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Peroni är ju hur god som helst. Lätt min favorit. Hur är Birra Moretti i jämförelse? Tänkte nämligen beställa hem ett flak. Men flaskan bjuder ju inte in en direkt.

Tycker att Peroni och Birra Moretti är ungefär lika goda!
Citera
2013-01-09, 11:04
Medlem
Feadogs avatar
Bara jag som har en känsla av att alla som nämner Brutal Brewing som de äckligaste ölerna är sådana som tycker att Bud och Corona är de godaste? Jag menar, Brutal Brewing är knappast några unikum i smakrikedom, men de smakar mer än en vanlig skitlager, och för mig som uppskattar riktig öl så är de en liten bit på rätt väg mot vad som rätteligen borde få kallas öl. Precis som zepofan skrev så står de sig bra med tanke på prisklassen där det annars bara existerar värsta sortens pisslager. De jag har provat smakar knappast dåligt som i "äckligaste ölen" utan de smakar bara lite mer av humle. Jag kan inte finna någon annan förklaring än att de som tycker att dessa tillhör de absolut äckligaste ölerna är sådana som helt enkelt är rädda för smak och tycker att öl ska smaka så neutralt och pissigt som möjligt.
Citera
2013-01-09, 11:17
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Bara jag som har en känsla av att alla som nämner Brutal Brewing som de äckligaste ölerna är sådana som tycker att Bud och Corona är de godaste? Jag menar, Brutal Brewing är knappast några unikum i smakrikedom, men de smakar mer än en vanlig skitlager, och för mig som uppskattar riktig öl så är de en liten bit på rätt väg mot vad som rätteligen borde få kallas öl. Precis som zepofan skrev så står de sig bra med tanke på prisklassen där det annars bara existerar värsta sortens pisslager. De jag har provat smakar knappast dåligt som i "äckligaste ölen" utan de smakar bara lite mer av humle. Jag kan inte finna någon annan förklaring än att de som tycker att dessa tillhör de absolut äckligaste ölerna är sådana som helt enkelt är rädda för smak och tycker att öl ska smaka så neutralt och pissigt som möjligt.
och/eller att det är okunskap och man ser till att "hata" rätt produkt.

precis som de folk i tråden som dissar en sorts öl, säg t.ex. bud light och sen i nästa andetag säga att "carlsberg" är bra som fan, alltså hela varumärket utan att peka ut en specifik produkt. även vi som dricker mycket "finöl" vet att ett duktigt bryggeri kan göra en riktigt bra öl och totalt misslyckas med en annan.
Citera
2013-01-09, 11:20
Medlem
oceandrives avatar
Vet inget om smaken men den här borde klassas in som äcklig. Gjord av tjurtestiklar...
http://www.manligt.org/rocky-mountain-oyster-beer/
Citera
2013-01-09, 11:27
Medlem
äckligaste ölen jag druckit är lapin kulta, kompisarna bara skakar på huvudet åt mig när jag säger det.
Kanske fick den utmärkelsen för att den vart ljummen, eller kanske för att jag inte alls var beredd på den beska substans som närmade sig mitt svalg...
Citera
2013-01-11, 04:04
Medlem
Ful Fisks avatar
Den äckligaste kommersiella ölen jag druckit var nog en infekterad Roel Mörk Lager. Den smakade nära spya. Jag ska kanske inte vara allt för hård för den kan eventuellt ha gått ut för 1-3 månader sen när jag drack den men det var äckligt som fan.

Den äckligaste ölen som smakar enligt plan, som jag druckit, är nog Leroy Brune. Den tycker jag personligen är riktigt vidrig. Även Olde English 800 är något fruktansvärt vidrig. Det är tur att inte "Malt Liquor" slått i Sverige så mycket.

Den äckligaste hemmabrygda ölen var en polares som smakade sjukt mycket för gammalt kött (eller som det luktar iaf). Kommer Dessutom var den även infekterad av mjölksyrebakterier, så den hade gått fel på mer än ett sätt. Den var inte god någonstans.

Den äckligaste hemmabrygda ölen som inte gått fel, var förmodligen en purjolöksöl som jag smakat. Det är inte gott med purjulök i öl. Det är inte heller gått med essenser av bearnaise i öl fick jag lära mig samma kväll. Det var ytterst skickliga bryggare som gjort dessa, men alla experiment går ju inte som de ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in