2013-01-11, 04:32
Medlem
Cars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForseteII
Stackars sate, bara dricka carlsberg resten av livet.

tips på bra öl, brist på ekonomi är student har gjort att jag själv inte kan utforska smakerna
Citera
2013-01-11, 12:40
Medlem
xtrftw1337s avatar
Arboga 10,2.. värsta skiten jag druckit. Får känslan av det smakar tomat av den ölen.
Citera
2013-01-11, 17:28
Medlem
Caparzos avatar
Att de flesta budetlager är ganska äckliga är ingen nyhet, mer intressant med andra sorter som ni inte gillar. Fick tips om Innis & gunn oak aged och måste tyvärr säga att jag inte gillade smaken. En sötsliskig vaniljsmak gjorde att det kändes som jag drack någon piggelinshot och inte öl. Tar sötman ett tag att vänja sig vid eller är den en smak som vissa helt enkelt inte uppskattar?
Citera
2013-01-11, 17:53
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Att de flesta budetlager är ganska äckliga är ingen nyhet, mer intressant med andra sorter som ni inte gillar. Fick tips om Innis & gunn oak aged och måste tyvärr säga att jag inte gillade smaken. En sötsliskig vaniljsmak gjorde att det kändes som jag drack någon piggelinshot och inte öl. Tar sötman ett tag att vänja sig vid eller är den en smak som vissa helt enkelt inte uppskattar?

Har själv försökt många gånger med Innis & Gunn, men klarar bara 1-2 åt gången. Den där sötsliskiga vaniljsmaken sätter sig som ett klister på tungan direkt.
Citera
2013-01-11, 20:31
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo

De flesta ölälskare gillar inte Innis & Gunn. Den och Newcastle är väl typexemplen på öl som svenssons plockar på sig när det någon gång ska vara lite fint och de vill ha något speciellare än deras vanliga Sofiero. Lite som ölvärldens motsvarighet till Amarone skulle man kunna säga. Alla som vanligtvis dricker piss tror att det är bland det bästa och finaste man kan köpa, men folk som verkligen är intresserade och tycker om riktigt sensoriskt stimulerande smakupplevelser vet att det är skit.
Citera
2013-01-12, 11:10
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Har själv försökt många gånger med Innis & Gunn, men klarar bara 1-2 åt gången. Den där sötsliskiga vaniljsmaken sätter sig som ett klister på tungan direkt.

Håller med Innis & Gunn är i mitt tycke överskattad. Dock långtifrån äckligt.
Citera
2013-01-12, 11:36
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Håller med Innis & Gunn är i mitt tycke överskattad. Dock långtifrån äckligt.
Man tröttnar däremot ganska fort på den. Sen tycker jag att det smakar i princip lika oavsett vad som står på flaskan. Lagrad i 79 dagar på ekfat, lagrad 99 dagar på bourbonfat eller något annat snarlikt, smakskillnaden är oerhört liten.
Den enda som jag egentligen har kunnat tänka mig att dricka mer av var Island Cask Stout, men den gjordes väl bara 30 000 liter av så den försvann fort.
Citera
2013-01-12, 11:41
Medlem
Fartgupps avatar
Cheap thrills, får kväljningar av den.
Citera
2013-01-12, 13:34
Medlem
Preatures avatar
Enligt mig så är
3,5%: Falcon bayerskt
Ca 5%: Sofiero 5,2
Ca 7%: Wårby 7,2
Ca 10% Arboga 10,2

Fyfan dessa går bara inte att få ner!
Citera
2013-01-12, 15:30
Medlem
Estrella är vedervärdigt
Citera
2013-01-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preature
Enligt mig så är
3,5%: Falcon bayerskt
Ca 5%: Sofiero 5,2
Ca 7%: Wårby 7,2
Ca 10% Arboga 10,2

Fyfan dessa går bara inte att få ner!

Allas smak är ju olika men jag tycker Sofiero är en bra öl, speciellt under sommaren. Smakar bra (gillar citrusen) och som ett plus i kanten är den väldigt billig dessutom.
Citera
2013-01-12, 22:26
Medlem
Greene King IPA är ingen höjdare. Ölen har en viss spysmak i sig som inte uppskattades. Ale med ekologiskt odlade råvoror har hittils varit en besvikelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in