2009-05-16, 11:18
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakn
Förra veckan tog jag mig en öl på ett fik, en Kilkenny... och expediten tryckte ner en limeklyfta i den, i en Kilkenny! Vad fan?!
Jag hoppas verkligen att du idiotförklarade expediten ifråga samt vägrade betala för detta helgerån.
Citera
2009-05-16, 11:19
Medlem
OggeOJs avatar
Jag gillar Extra Stout! Men Surger? Avslagen grädde...
Citera
2009-05-16, 15:35
Medlem
Äh, det var ju bara en Kilkenny.
Citera
2009-05-16, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Tog du emot den och betalade för den? Det hade jag aldrig gjort!
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Det är gott jämnfört med den belgiska vätska man kallar öl som ska smaka persika eller körsbär, köp några vetja
Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Jag hoppas verkligen att du idiotförklarade expediten ifråga samt vägrade betala för detta helgerån.

Jag betalade innan jag fick den, gick och satt mig, tog ur den, gav den till min fikapartner som ville ha den till sitt vatten. Jag borde faktiskt skällt på honom, men jag orkade verkligen inte, han var sur redan innan. Usch, sådana personer ska inte jobba på café, sur och har ingen koll.

Nej du, fruktöler håller jag mig gärna borta ifrån. Men vanliga belgiska öler är det verkligen inget fel på, mumma!

Det värsta var faktiskt att han tryckte ner limen som att det vore rena självklarheten att man ska ha det i en Kilkenny.
Citera
2009-05-17, 00:27
Medlem
zepofans avatar
Direkt äckliga öl är det väl inte så där ofta jag träffat på. På rak arm kan jag säga att jag vid tre tillfällen inte har druckit ur. Den första var Orval, som jag smakade en gång när jag började intressera mig för öl utanför lagerölsträsket. En Imperial Stout, som jag inte minns namnet på, förpassades också till slasken i unga år. Den senaste var så sent som förra året och var Mariestads Påsköl. Ljummen avslagen lager är också direkt äcklig, men det har inte med märket att göra. Sen finns det ju andra anledningar till att jag helst avstår från att dricka vissa sorter. Största delen av lagerölssortimentet undviker jag helst på grund av att det är en djungel, att hitta en god lager i det svenska standardutbudet är som att leta efter en nål i en höstack, så jag har gett upp det letandet.
Citera
2009-05-17, 11:53
Medlem
Det råkade stå en Åbro 5,2an i kylen igår så jag tänkte "jamen, folk brukar ju säga att den är helt ok för priset". Så jag häller upp och smuttar på. "Helt okej för priset"? Va? Nej ni, i mitt fall så var den gratis men den var inte ens värd det. Kändes som att den lagrats i en rostig zinkhink.
Citera
2009-05-17, 12:06
Medlem
EverlastingScars avatar
Jag tycker Royal är riktigt vidrig. Fy fan vad illa den smakar!
Citera
2009-05-17, 12:31
Bannlyst
Tycker Carlsberg sort guld é den klart äckligaste.. fifan
Citera
2009-05-17, 12:32
Medlem
Felons avatar
harbou eller vfan den heter
Citera
2009-05-17, 15:31
Medlem
Nu har jag en solklar vinnare i den här tråden - Miller. Smakar inte öl.. Pripps, falcon, sofiero m.fl. slår Miller med hästlängder! Kännde inte mycket smak förutom en äcklig bismak som jag får av alkoläsk med blåbärssmak eller liknande.. Klassas Miller verkligen som öl?
Citera
2009-05-17, 15:51
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Nu har jag en solklar vinnare i den här tråden - Miller. Smakar inte öl.. Pripps, falcon, sofiero m.fl. slår Miller med hästlängder! Kännde inte mycket smak förutom en äcklig bismak som jag får av alkoläsk med blåbärssmak eller liknande.. Klassas Miller verkligen som öl?

Really? Jag själv har aldrig smakat den vad jag kan minnas, men jag känner en hel del som dricker den ofta.
Intressant, måste nästan prova.
Citera
2009-05-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prewe
Really? Jag själv har aldrig smakat den vad jag kan minnas, men jag känner en hel del som dricker den ofta.
Intressant, måste nästan prova.
Missförstå mig inte. Den smakar inte blåbärsalkoläsk, men har en äcklig bismak som alkoläsk brukar ha.

Tänk en alkoläsk utan smakämnen typ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in