2015-04-16, 17:37
Medlem
limE86s avatar
En av de äckligaste ölen måste ju vara Arboga 10,2.
Ikväll ska jag dricka en av de godare "Äckelölen" Sofiero 7,5. Funkar bra att bli salongs på två st
Citera
2015-04-17, 12:45
Medlem
Tapzors avatar
Pistonhead, riktigt vidrig!
Citera
2015-04-17, 13:12
Medlem
Den äckligaste ölen är nog svår att säga. Dock har jag inte mycket över för suröl, det blir lite för mycket syra och alldeles för lite av det andra. Det vidrigaste är nog suröl med körsbärssmak. Smaken skär sig in i munnen och vägrar försvinna för att sedan långsamt slita loss alla smaklökar.
Citera
2015-04-17, 13:21
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Jag var på en liten stekar-krog där 99% av gästerna alltid är longboards-åkare med tofsar på huvudet. Jag frågade om de hade någon Guinness men det hade de inte sade bartendern men däremot hade de en öl som skulle smaka ungefär som Guinness. Så jag fick en mörk öl på glasflaska som smakade seriöst ruttet plommon. Bokstavligt talat!

Porter Wisby
http://www.gotlandsbryggeri.se/images/uploads/bildbank/porter_hd.jpg
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=89900

Jag höll på spy vid varje jävla klunk men jag kan ju inte liksom bara gå därifrån utan att ha druckit. Så jag fick sitta vid bardisken och klunka lite då och då samtidigt som jag försökte hålla "poker face"
Senast redigerad av Sankt-Nikolaus 2015-04-17 kl. 13:29.
Citera
2015-04-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
En av de äckligaste ölen måste ju vara Arboga 10,2.
Ikväll ska jag dricka en av de godare "Äckelölen" Sofiero 7,5. Funkar bra att bli salongs på två st
Arboga 10,2 kräver ju lite tillvänjning, ja... . Dock tycker jag den är ok till kraftig mat. Annars tycker jag samtliga lågprisöl är äckliga, typ Starköl, Femkommatvåan, Glade Dansken, Björnebrygd osv.
Citera
2015-04-17, 15:16
Medlem
Tuborg & Carlsberg kan aldrig bli full på skiten det är som att dricka vatten.
Citera
2015-04-17, 15:48
Medlem
Den där finska ölen, Lapin Kulta är riktigt vidrig. Gillade den i början, sen började jag känna av nån sur smak av den som gör att det vänder sig i magen.
Citera
2015-04-17, 16:17
Medlem
buttnutters avatar
Weissbier som jag drack i Tyskland, märket minns jag inte (men kanske inte spelar någon roll, syftar främst på öltypen). Förstod inte vad det var, men höll på att få en chock när jag drack den.

Hur kan en tysk öl smaka så vidrigt? För er som inte har smakat pisset så kan det beskrivas som kolsyrat vatten med öl-arom. Fick fråga på skoltyska om det faktiskt innehöll alkohol öht, så illa var det...
Citera
2015-04-17, 16:44
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Piller
Här har ni Top 10 av fruktansvärda ölsorter.
Knappt A-lagarna får ner den här skiten...

Carlsberg Sort Guld 5,8%
Blå Thor 6%
Elephant Beer 7,2%
Falcon Special Brew 5,9%
Mariestads Export 5,3%
Norrlands Guld Dynamit 7%
Spendrups Premium Gold 5,9%
Tuborg Gold 5,6%
Falcon Export 5,2%
Bellman 6,0%

Förstår inte alls din lista. De fetmarkerade tillhör mina absoluta favoriter. Dock håller jag med om Spendrups Premium Gold, sur som fan tycker jag.

Vill passa på att nämna Oppigårds Thurbo Stout, den enda ölen som jag har fått kämpa med.
Citera
2015-04-20, 11:53
Medlem
Guldkällan svarta burkar är fan vidriga.
Citera
2015-04-23, 20:19
Medlem
Ngyuens avatar
Min lista.

Slotts guld tätt följt av Arboga 10.2

Snow - Kinesisk öl, också helt värdelös. För övrigt världens mest bryggda öl.

Desperados - Någon fusion mellan Tequila och Öl. Aldrig hört på maken.

Ska det vara en lager så ska det minsann vara Staropramen!
Citera
2015-04-23, 21:19
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ngyuen
Min lista.

Slotts guld tätt följt av Arboga 10.2

Snow - Kinesisk öl, också helt värdelös. För övrigt världens mest bryggda öl.

Desperados - Någon fusion mellan Tequila och Öl. Aldrig hört på maken.

Ska det vara en lager så ska det minsann vara Staropramen!
Snow skule vara intressant att prova som du säger så är det världens mest bryggda öl och som ölintresserad är det väl fan om man inte provat det.

Jag tycker att Desperados fyller en funktion. Som bastudricka är den helt OK, låg alkoholhalt, ingen påträngande smak och serveras den svinkall är det jävligt läskande i värmen.

Tycker du verkligen att Staropramen är så förbannat märkvärdig? Skulle du kunna plocka ut den i ett blindtest mellan några olika lageröl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in