Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-12, 02:21
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samir.
Detta kändes som det var uppgjort i förväg.. Någon som håller med?

Ja, även om det tar emot att säga det.
Citera
2014-04-12, 11:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Öppna din dörr, Motown, Frames, Tim Bergling, Botticelli,

det är inte så lätt som det ser ut, en kvinna i 50-60 årsåldern, kan ha svårt att med snooker terminologi,
Motown är inte heller självklart, Botticelli , kanske hon varit i Florens, det är gott om målare,
och Tim Bergling är definitvt en knockout, noll chans

vi har, geografi, konst, musik, sport, och musik och techno

Det är vardagskunskap undantaget Botticelli.

En kvinna i 50-års ålder och i 60-års åldern har helt andra förutsättningar att kunna saker. De 10-15 år som skiljer är helt avgörande för skillnader i tidsanda. En som är 50 är född 1964 och var barn under senare delen av 70- och ung under 80-talet. Det var många som spelade snooker då.
Citera
2014-04-12, 12:00
Medlem
Käringen som vann miljonen fick LÖJLIGT lätta frågor, kunde alla själv förutom den nästsista med konstnärerna
Citera
2014-04-12, 12:47
Medlem
Förstår inte er som tycker att det var uppgjort. Visst jag håller med om att hon hade förhållandevis enkla frågor hela vägen men varför inte hylla hennes insats istället för att klaga på att frågorna är för enkla? Jag kanske har fått allt om bakfoten men jag får känslan av att vissa här inte unnar henne vinsten och man kan ju fråga sig varför. Jag själv är djupt imponerad av Birgittas insats och över hennes otroliga lugn och självsäkerhet. Så det känns synd att folk förringar hennes insats när hon spelade taktiskt och faktiskt vågade gå på vad publiken trodde.

Som norrlänning är jag grymt stolt idag! Grattis Birgitta!
Citera
2014-04-12, 13:05
Medlem
Det enda jag reagerar över i PKM är att jag kan tycka att dom ibland har lätta frågor på dom högsta nivåerna och tvärtom men i helvete heller att dom hade bestämt att hon skulle vinna
Citera
2014-04-12, 16:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Som norrlänning är jag grymt stolt idag! Grattis Birgitta!

Om man bor i detta stora område borde man inse att man knappast har något gemensamt med varandra. Det är 100 mil mellan Sundsvall och Kiruna. Inte fan är Norrland ett enhetligt område. Du kan vara stolt för ditt bostadsområde möjligen.

Citat:
Det enda jag reagerar över i PKM är att jag kan tycka att dom ibland har lätta frågor på dom högsta nivåerna och tvärtom men i helvete heller att dom hade bestämt att hon skulle vinna

De hade bestämt sig för att ge henne en bra chans.
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-04-12 kl. 16:23.
Citera
2014-04-12, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om man bor i detta stora område borde man inse att man knappast har något gemensamt med varandra. Det är 100 mil mellan Sundsvall och Kiruna. Inte fan är Norrland ett enhetligt område. Du kan vara stolt för ditt bostadsområde möjligen.
Norrlänningar Rocks. End of Story.

De hade bestämt sig för att ge henne en bra chans.

Nog för att det ofta är enkla frågor i programmet men förstår inte varför vissa inte kan vara glada för hennes skull. Luktar avundsjuka lång väg.
Skulle snarare säga att hon fick frågor som passade henne då hon ju sa sig inte ha några direkta ämnen som hon inte gillade.
Citera
2014-04-12, 16:35
Medlem
HerrGickhan: Vad jag menar är att jag är stolt över att en norrlänning vann miljonen. Det var en fröjd av att se hennes insats i Heta Stolen. Sedan huruvida hon hade lätta frågor rakt igenom eller ej är helt ointressant.
Citera
2014-04-12, 16:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
HerrGickhan: Vad jag menar är att jag är stolt över att en norrlänning vann miljonen. Det var en fröjd av att se hennes insats i Heta Stolen. Sedan huruvida hon hade lätta frågor rakt igenom eller ej är helt ointressant.

Hur hon agerade har väl inget med hennes härkomst att göra. För övrigt, läs vad jag skrev så förstår du [förhoppningsvis] vad jag menar.

Sedan ska du inte lägga in ny saker i ett citat:

Citat:
Norrlänningar Rocks. End of Story.
Det är dina ord och inte mina. Lär dig citera.

Norrlänningar är inte ett och samma. Kirunaborna ger fan i Sundsvallsborna. Sundsvall har närmare till Stockholm än till Kiruna.
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-04-12 kl. 16:49.
Citera
2014-04-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur hon agerade har väl inget med hennes härkomst att göra. För övrigt, läs vad jag skrev så förstår du [förhoppningsvis] vad jag menar.

Sedan ska du inte lägga in ny saker i ett citat:

Det är dina ord och inte mina. Lär dig citera.

Norrlänningar är inte ett och samma. Kirunaborna ger fan i Sundsvallsborna. Sundsvall har närmare till Stockholm än till Kiruna.

Jag har aldrig sagt att hennes härkomst har något med hennes prestation att göra. Däremot har jag väl rätt att känna mig stolt över att en norrlänning tog miljonen. Vad jag vet har det aldrig hänt tidigare. Säger inte att någon i det här landet är smartare än någon annan men förstår heller inte vad som är fel att hylla henne i det här fallet.

Återigen: Jag håller med om att det är tämligen enkla frågor i programmet(även i Birgittas fall) men jag tycker inte att hon fick lättare frågor än vad det brukar vara. Hon hade helt enkelt tur att hon fick frågor hon kunde. Nåt fel med det eller?
Citera
2014-04-12, 19:40
Medlem
Mattias som tävlar nu är inte ens i närheten av hon som kunde allt senast, har bränt 2 livlinor redan på 30000-kronorsnivån och ser allmänt nervös ut. Är tveksam om han ens kommer upp till 100000.
Citera
2014-04-12, 19:54
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Mattias som tävlar nu är inte ens i närheten av hon som kunde allt senast, har bränt 2 livlinor redan på 30000-kronorsnivån och ser allmänt nervös ut. Är tveksam om han ens kommer upp till 100000.

Matte är inte den skarpaste kniven i lådan nej. Jag är nästan förvånad att han kom så långt som han gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in