Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Nu vet ju inte jag vilka ämnen dom läser och i vilken årskurs i såna fall, men du ser inget lustigt i att inte känna till minaret och sedan greja Roald Dahl lätt som en potatisplätt? Till och med jag som är helt ointresserad av religion kunde minaret utan alternativ. Har man hängt med hyfsat och läst samhällskunskap så kan man minaret. Att dom däremot inte ens kände till ramadan var mer skrämmande. Men dom har varit väldigt duktiga i övrigt så jag ska inte klanka ner på deras insats i övrigt.
Tja, kan hålla med till viss del, dock hade jag inte haft en aning om minaret när jag var tolv, tror inte heller att jag då kände till ramadan, kan dock hålla med om att de som kvalificerat sig för att tävla i TV borde känna till den. Att de klarade Roald Dahl frågan berättade de väl att de läst den boken i skolan, något turlig tillfällighet med andra ord, som helhet tycker jag dock att de gjort en god insats för sin ålder.
För övrigt får jag väl ta på mig dumstruten, var övertygad om att Marseille var rätt svar på frågan de åkte ut på.