Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-09-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Visst, 4 veckor är väldigt mycket, tycker inte idén är helt fel, men det måste givetvis domineras av program med vuxna. Lotteridelen är jag mer kritisk till att dessa barnavsnitt, förstör mycket av programmet, när det är halvtimmesprogram med både reklamavbrott och inslag av massa dragningar. Detta program var verkligen bra på Bengt Magnussons tid, nu är det OK. Om jag fått bestämma, ta bort lotteridelen, ändra gärna från halvtimmesavsnitt till entimmesavsnitt en gång i veckan i stället för två. Sedan skulle det inte störa mig alltför mycket om det kanske två gånger per termin är juniorteman Dock reagerar jag på att många av de som skrivit varit alltför hårda mot flickorna som tävlade igår, hur många av de som skrivit hade kunnat minaret-frågan när de var 12 år?
Nu vet ju inte jag vilka ämnen dom läser och i vilken årskurs i såna fall, men du ser inget lustigt i att inte känna till minaret och sedan greja Roald Dahl lätt som en potatisplätt? Till och med jag som är helt ointresserad av religion kunde minaret utan alternativ. Har man hängt med hyfsat och läst samhällskunskap så kan man minaret. Att dom däremot inte ens kände till ramadan var mer skrämmande. Men dom har varit väldigt duktiga i övrigt så jag ska inte klanka ner på deras insats i övrigt.
Citera
2014-09-20, 19:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu vet ju inte jag vilka ämnen dom läser och i vilken årskurs i såna fall, men du ser inget lustigt i att inte känna till minaret och sedan greja Roald Dahl lätt som en potatisplätt? Till och med jag som är helt ointresserad av religion kunde minaret utan alternativ. Har man hängt med hyfsat och läst samhällskunskap så kan man minaret. Att dom däremot inte ens kände till ramadan var mer skrämmande. Men dom har varit väldigt duktiga i övrigt så jag ska inte klanka ner på deras insats i övrigt.

När man är 12 år går man i 6an. Då läser man om de olika religionerna.
Citera
2014-09-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
När man är 12 år går man i 6an. Då läser man om de olika religionerna.
Och då bör man känna till både minaret och ramadan. Hur gick det för dom föressten?
Citera
2014-09-20, 19:45
Medlem
Citat:

Tja, kan hålla med till viss del, dock hade jag inte haft en aning om minaret när jag var tolv, tror inte heller att jag då kände till ramadan, kan dock hålla med om att de som kvalificerat sig för att tävla i TV borde känna till den. Att de klarade Roald Dahl frågan berättade de väl att de läst den boken i skolan, något turlig tillfällighet med andra ord, som helhet tycker jag dock att de gjort en god insats för sin ålder.

För övrigt får jag väl ta på mig dumstruten, var övertygad om att Marseille var rätt svar på frågan de åkte ut på.
Citera
2014-09-20, 19:48
Medlem
Väldigt nervösa deltagare.
Citera
2014-09-20, 19:52
Medlem
Killarnas 3000-kronors fråga om Messi finns faktiskt en del vuxna behövt livlina på, är man totalt ointresserad av sport, och inte lever eller har nära bekanta som är sportintresserade så klarar man inte det, särskilt när det var rimliga alternativ, när jag såg frågan trodde jag att alternativen skulle vara superettan-lag eller något i den stilen.
Citera
2014-09-20, 19:57
Medlem
Citat:
Tja, kan hålla med till viss del, dock hade jag inte haft en aning om minaret när jag var tolv, tror inte heller att jag då kände till ramadan, kan dock hålla med om att de som kvalificerat sig för att tävla i TV borde känna till den. Att de klarade Roald Dahl frågan berättade de väl att de läst den boken i skolan, något turlig tillfällighet med andra ord, som helhet tycker jag dock att de gjort en god insats för sin ålder.

För övrigt får jag väl ta på mig dumstruten, var övertygad om att Marseille var rätt svar på frågan de åkte ut på.
Vad var frågan?
Citera
2014-09-20, 20:05
Medlem
Citat:
Vad var frågan?

Vilken av följande städer ligger inte vid medelhavet?
A. Barcelona
B. Marseille
C. Milano
D. Alger

De ringer en av flickornas pappa, som vad jag hör inte hinner få fram något svar, efter lite tvekan svarar de Alger. Rätt svar var Milano, måste medge att jag har dålig koll på geografin, trodde Marseille låg för högt upp.
Citera
2014-09-20, 20:22
Medlem
Citat:
Vilken av följande städer ligger inte vid medelhavet?
A. Barcelona
B. Marseille
C. Milano
D. Alger

De ringer en av flickornas pappa, som vad jag hör inte hinner få fram något svar, efter lite tvekan svarar de Alger. Rätt svar var Milano, måste medge att jag har dålig koll på geografin, trodde Marseille låg för högt upp.
Var ju en rätt svår fråga för deras ålder, men kan man ´kartan och är hyfsat berest så kan man det svaret. Men men starkt jobbat av tjejerna ändå.
Citera
2014-09-21, 16:54
Medlem
Mycket prat om "Vem vill bli miljonär" nu. Finns ett avsnitt ute på Youtube från 2000 för oss som vill njuta av det. Helt annan spänning och stämning med Bengans pondus och bullriga stämma. Snubben i heta stolen ser ju verkligen livrädd ut, vågar knappt prata.

"Är det ditt slutgiltiga svar?"

http://www.youtube.com/watch?v= (Del 1)
http://www.youtube.com/watch?v=_3WvDFD_3Ks (Del 2, med en väldigt ung Rickard Sjöberg som TV-hallåa...)
http://www.youtube.com/watch?v=mWMdu4qBKLQ (Del 3)
Citera
2014-09-21, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Mycket prat om "Vem vill bli miljonär" nu. Finns ett avsnitt ute på Youtube från 2000 för oss som vill njuta av det. Helt annan spänning och stämning med Bengans pondus och bullriga stämma. Snubben i heta stolen ser ju verkligen livrädd ut, vågar knappt prata.

"Är det ditt slutgiltiga svar?"

http://www.youtube.com/watch?v= (Del 1)
http://www.youtube.com/watch?v=_3WvDFD_3Ks (Del 2, med en väldigt ung Rickard Sjöberg som TV-hallåa...)
http://www.youtube.com/watch?v=mWMdu4qBKLQ (Del 3)
Har sett dom där klippen förut med personen i fråga. Att han ser livrädd ut är en sak, men han visade ju också att han kunde väldigt mycket så jag skulle snarare kalla det pokerface. Sedan var ju programmet mycket bättre på Bengans tid men mycket beror ju på att frågorna var mycket svårare också. Fast å andra sidan så är man ju äldre nu.
Citera
2014-09-26, 19:35
Medlem
junazs avatar
Fortfarande ungdomsspecial, what the fuck!? -.-'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in