Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Klaga ni på busschauffören, men han visade i alla fall att han vågar chansa och chansa rätt.
Jag skulle vilja klaga på hans brist på allmänbildning. Han ser ut att vara uppvuxen i ett akademikerhem och har troligtvis lagt utvecklandet av andra förmågor än ren school smartness på hyllan under livet men ändå inte kommit längre än såhär. Popeye hade han ingen aning om, ska som genre hade han inte ens hört talas om trots sin fallenhet för musik, osv osv. Jag förväntar mig mer av någon som i minst två generationsled är närsynt, helt enkelt. Om det vore en spontant charmig och kreativ kille från förorten som lyckats lika illa som honom så hade jag haft förståelse däremot. Att han dessutom som vuxen man verkar ha en navelsträng kopplad till sin far är också lite mindre smickrande känns det som.
Nåja, han har inte gjort mig något ont och jag har ingen anledning att kritisera honom som person. Jag stör mig bara på att han inte verkar vilja anstränga sig för att koppla ihop frågan med potentiella alternativ utifrån spekulation runt det kringliggande som han eventuellt vet någonting om, vilket är en viktig del av frågesport. Istället säger han bara rakt ut att han inte har en aning och chansar hejvilt utan någon riktig uppenbar logik bakom. Men visst, hittills har det gått relativt bra för honom ändå.
Hans svar på frågan om dödsstraff i Sverige fick mig även att spontant känna att när han inte kan motivera på något vis varför han svarar just 1921 - trots att programledaren mer än en gång frågar efter någon form av tanke bakom slutsatsen - så ligger det något lurt bakom. En ny Charles Ingram på gång? You know where you heard it first!