Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-12, 19:59
Medlem
Med tanke på att han redan bränt alla sina livlinor så tycker jag att han tagit väldigt onödiga risker. Han har ju inte ens varit hundra på en enda fråga så här långt känns det som
Citera
2014-04-12, 20:08
Medlem
En musiker som inte hört talats om ska. Trodde fan inte mina öron. Inte för att jag kunde den frågan men för en musiker borde det ju vara en räkmacka
Citera
2014-04-12, 21:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Klaga ni på busschauffören, men han visade i alla fall att han vågar chansa och chansa rätt.
Citera
2014-04-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Klaga ni på busschauffören, men han visade i alla fall att han vågar chansa och chansa rätt.

Ja med tanke på hans något nervösa och osäkra attityd så har han gått oväntat långt. Synd dock att han inte vågat gå på sin egen känsla. Det som dock förvånar mig är att han inte hade en aning om ska-frågan. Som sagt jag hade inte en suck på den frågan jag heller men med tanke på att han är musiker så borde han ju ha bättre koll, är ju som om en historielärare inte skulle känna till Franska revolutionen...
Citera
2014-04-12, 23:00
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:

Jag skulle vilja klaga på hans brist på allmänbildning. Han ser ut att vara uppvuxen i ett akademikerhem och har troligtvis lagt utvecklandet av andra förmågor än ren school smartness på hyllan under livet men ändå inte kommit längre än såhär. Popeye hade han ingen aning om, ska som genre hade han inte ens hört talas om trots sin fallenhet för musik, osv osv. Jag förväntar mig mer av någon som i minst två generationsled är närsynt, helt enkelt. Om det vore en spontant charmig och kreativ kille från förorten som lyckats lika illa som honom så hade jag haft förståelse däremot. Att han dessutom som vuxen man verkar ha en navelsträng kopplad till sin far är också lite mindre smickrande känns det som.

Nåja, han har inte gjort mig något ont och jag har ingen anledning att kritisera honom som person. Jag stör mig bara på att han inte verkar vilja anstränga sig för att koppla ihop frågan med potentiella alternativ utifrån spekulation runt det kringliggande som han eventuellt vet någonting om, vilket är en viktig del av frågesport. Istället säger han bara rakt ut att han inte har en aning och chansar hejvilt utan någon riktig uppenbar logik bakom. Men visst, hittills har det gått relativt bra för honom ändå.

Hans svar på frågan om dödsstraff i Sverige fick mig även att spontant känna att när han inte kan motivera på något vis varför han svarar just 1921 - trots att programledaren mer än en gång frågar efter någon form av tanke bakom slutsatsen - så ligger det något lurt bakom. En ny Charles Ingram på gång? You know where you heard it first!
Citera
2014-04-12, 23:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja med tanke på hans något nervösa och osäkra attityd så har han gått oväntat långt. Synd dock att han inte vågat gå på sin egen känsla. Det som dock förvånar mig är att han inte hade en aning om ska-frågan. Som sagt jag hade inte en suck på den frågan jag heller men med tanke på att han är musiker så borde han ju ha bättre koll, är ju som om en historielärare inte skulle känna till Franska revolutionen...

Han visade ju även på den andra musikfrågan [som han visserligen hade rätt på] att han kan ytterst lite om musik. Kände inte till vare sig Depeche Mode, The Smiths eller Frankie Goes To Hollywood. Att han kunde Spice Girls borde nästan ha varit minuspoäng.

Han har balanserat på slak lina och kommer sannolikt att ge upp på nästa nivå.
Citera
2014-04-12, 23:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1235oops4567
Jag skulle vilja klaga på hans brist på allmänbildning.

Det är vad jag menar. Han tar sig fram utan att egentligen vara säker. Jag beundrar hans friskhet.

Citat:
Hans svar på frågan om dödsstraff i Sverige fick mig även att spontant känna att när han inte kan motivera på något vis varför han svarar just 1921 - trots att programledaren mer än en gång frågar efter någon form av tanke bakom slutsatsen - så ligger det något lurt bakom. En ny Charles Ingram på gång? You know where you heard it first!

Nja, hur ska han kunna motivera det? Jag visste också att det var 1921, men inte fan skulle jag kunna motivera varför jag vet. Det jag möjligen skulle kunna säga är att jag hört det och lagt det på minnet.
Citera
2014-04-12, 23:15
Medlem
Citat:
Han visade ju även på den andra musikfrågan [som han visserligen hade rätt på] att han kan ytterst lite om musik. Kände inte till vare sig Depeche Mode, The Smiths eller Frankie Goes To Hollywood. Att han kunde Spice Girls borde nästan ha varit minuspoäng.

Han har balanserat på slak lina och kommer sannolikt att ge upp på nästa nivå.

Ja, man behöver ju inte vara musiknörd för att kunna den frågan, men han var ju som sagt inte direkt slipad inom sitt område. Tvekar om han ens hade tagit Aviciifrågan som Birgitta tog lätt som en plätt.
Citera
2014-04-14, 22:54
Medlem
Eftersom vi fick en miljonvinnare i fredags, vem är enligt er den bästa deltagaren någonsin och varför? Enligt mina ögon är Birgitta Hedström ohotad etta(trots alla påståenden om att hon fick lätta frågor). Hon är trots allt den första och enda deltagaren så här långt som haft alla livlinor kvar vid sista frågan och hennes enormt breda kunskap och förmåga att resonera sig fram till rätt svar var enormt imponerande hos mig. Tack vare hennes framgångar så har jag själv blivit sugen att delta i programmet.

Även Jan Sundström och Lena Angviken har varit otroligt vassa men få har varit i närheten av Birgittas klass. Vi har säkert inte fått våran sista miljonär i programmet men det lär dröja evigheter innan någon briljerar i samma grad som hon i fredags.
Citera
2014-04-14, 23:13
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Eftersom vi fick en miljonvinnare i fredags, vem är enligt er den bästa deltagaren någonsin och varför? Enligt mina ögon är Birgitta Hedström ohotad etta(trots alla påståenden om att hon fick lätta frågor). Hon är trots allt den första och enda deltagaren så här långt som haft alla livlinor kvar vid sista frågan och hennes enormt breda kunskap och förmåga att resonera sig fram till rätt svar var enormt imponerande hos mig. Tack vare hennes framgångar så har jag själv blivit sugen att delta i programmet.

Även Jan Sundström och Lena Angviken har varit otroligt vassa men få har varit i närheten av Birgittas klass. Vi har säkert inte fått våran sista miljonär i programmet men det lär dröja evigheter innan någon briljerar i samma grad som hon i fredags.

Den överlägset mest imponerande deltagaren genom tiderna är John Carpenter som var den första att vinna 1 miljon dollar i den amerikanska versionen. Även han gick rakt igenom utan att använda någon livlina. Han valde dock att ringa sin farsa på miljonfrågan bara för att iskallt meddela att han inte behövde hans hjälp och att han skulle bli miljonär.

http://m.youtube.com/watch?v=JSUmAGV2Uco

http://sv.wikipedia.org/wiki/John_Carpenter_(frågesportsdeltagare)
Citera
2014-04-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Den överlägset mest imponerande deltagaren genom tiderna är John Carpenter som var den första att vinna 1 miljon dollar i den amerikanska versionen. Även han gick rakt igenom utan att använda någon livlina. Han valde dock att ringa sin farsa på miljonfrågan bara för att iskallt meddela att han inte behövde hans hjälp och att han skulle bli miljonär.

http://m.youtube.com/watch?v=JSUmAGV2Uco

http://sv.wikipedia.org/wiki/John_Carpenter_(frågesportsdeltagare)
Jo självklart har detta klipp inte undgått mig. Men min poäng var dock att vi skulle diskutera vem den bästa deltagaren i Sverige genom tiderna är. Synd dock att dom som vunnit miljonen i den svenska upplagan inte varit så pass säkra på sista frågan.

Tror våra deltagare är lite för mesiga för att ens tänka tanken att göra en liknande grej.
Citera
2014-04-18, 19:39
Moderator
Dr Kings avatar
Inte förvånande föll Dum-Matte direkt i dagensprogram. Jag visste egentligen inte heller men det var ju uppenbart att

Eminem = M & M

och därmed passade utmärkt på Marshall Mathers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in