Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja jävlar, en fråga och alla tre livlinor kvar.

Tydligen har ingen haft det på aktuell nivå tidigare.

(Tre livlinor och 2 säkerhetsnivåer)

Birgitta 65 år har svarat på

1: Vad kan jag ej göra utan att fälla tårar i visan Vem kan segla förutan vind? (Skiljas från vännen min) 1 000 kr.

2: Vad är kärleken enligt ordspråket? (Blind) 2 000 kr.

3: Vad kallas den fas i livet då kvinnor övergår till att inte längre vara fertila? (Klimakteriet) 3 000 kr.

4: Vad av följande är en synonym till ordet korpulent? (Fet) 5 000 kr.

5: I vilken månad infaller vintersolståndet i Sverige? (December) 10 000 kr.

6: Vilken av följande låtar var en hit med Tommy Nilsson 1994? (Öppna din dörr) 20 000 kr.

7: Vem var Vasco da Gama som bland annat givit namn åt en stad i Goa och ett fotbollslag i Brasilien? (Portugisisk upptäcktsresande) 30 000 kr.

8. I vilken stad grundades skivbolaget Motown? (Detroit) 50 000 kr.

9: Vem var Pegasos i den grekiska mytologin? (En bevingad häst) 75 000 kr.

10: Vilket av följande länder gränsar inte till Grekland (Kroatien) 100 000 kr.

11: I vilken sport bör man vinna så många frames som möjligt? (Snooker) 150 000 kr.

12: Vem gjorde förskönande kulisser längs ryska byar så att kejsarinnan katarina den stora skulle imponeras? (Grigorij Potemkin) 225 000 kr.

13: Vad är discjockeyn och låtskrivaren Aviciis riktiga namn? (Tim Bergling) 350 000 kr.

14: Vem har målat den berömda tavlan Venus födelse som finns på Uffizierna i Florens? (Botticelli) 500 000 kr.

15: (?) 1 000 000 kr.
Citera
2014-04-10, 02:11
Medlem
Grandiosos avatar
Äldre man dog under "Postkodmiljonären"

Citat:
En man i 70-årsåldern avled under en inspelning av "Postkodmiljonären" i TV4 i dag.

Programledaren Rickard Sjöberg rusade ner till mannen och försökte rädda hans liv.

– Vi var några stycken som turades om tills ambulanspersonalen kom, men det var tyvärr helt kört, säger Rickard Sjöberg.

http://www.expressen.se/gt/aldre-man-dog-under-postkodmiljonaren/
Citera
2014-04-10, 08:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktamannen

Birgitta 65 år har svarat på:

Måste säga att det var lätta frågor hon fått. Det kan väl i och för sig bero på vilket intresse man har, men...det stora i hennes insats är att hon inte tvekat på någon fråga och har alla livlinor kvar.

Jag kan inte se hur hon ska kunna missa miljonfrågan.
Citera
2014-04-11, 16:46
Medlem
gaphalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag kan inte se hur hon ska kunna missa miljonfrågan.

Hon kanske får en svår fråga. Ingen människa på jorden kan ju allt och ibland är ju frågorna helt sjukt svåra. Men mycket talar ju till hennes fördel i kväll halv åtta.

Men kan det vara ca två år sen sist någon tog hem miljonen? Den sista ska vara kvinna. Innan dess en man tror jag, samma år.
Citera
2014-04-11, 18:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaphalsen
Hon kanske får en svår fråga. Ingen människa på jorden kan ju allt och ibland är ju frågorna helt sjukt svåra. Men mycket talar ju till hennes fördel i kväll halv åtta.

Men kan det vara ca två år sen sist någon tog hem miljonen? Den sista ska vara kvinna. Innan dess en man tror jag, samma år.

Hon har ju i alla fall 50/50 kvar och det lär ju underlätta. Det ska bli kul att se i alla fall.
Citera
2014-04-11, 18:41
Medlem
Fan vad lätta frågor hon har fått, ibland förstår jag inte de som gör frågorna. Visst man kan olika saker men då ska frågorna vara på samma nivå inom de olika ämnena.

Tex det med Avicii, jag är ingen musik eller house-nörd men jag kunde svaret utan alternativ. Men sen frågorna om konst eller litteratur, dom är assvåra i samma nivå, då kan man inte som lekman ha rätt.

Jag tycker de pissar på vilka kunskaper som är viktiga och vilka som är mindre viktiga.
Citera
2014-04-11, 19:34
Medlem
junazs avatar
Frågan kan man ju i princip gissa sig till vid första anblick... Inte överdrivet svårt för att vara den allra sista frågan.
Citera
2014-04-11, 19:39
Medlem
Hur kan de ha så lätt fråga på miljonfrågan? Behövde inte ens alternativ.
Citera
2014-04-11, 19:42
Medlem
HerrGickhans avatar
De hade bestämt sig för att hon skulle vinna.
Citera
2014-04-11, 19:45
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De hade bestämt sig för att hon skulle vinna.

Tyckte hon klia sig mycket intensivt i örat (där örsnäckan satt) samtidigt som hon svarade på frågan..

Jag säger Grattis till Birgitta, oerhört kul. Härligt med en som vågar "chansa" för en gångs skull och inte backar ur och går hem med småpotatisen.
Senast redigerad av MrMadoff 2014-04-11 kl. 19:48.
Citera
2014-04-12, 00:27
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktamannen

Birgitta 65 år har svarat på

1: Vad kan jag ej göra utan att fälla tårar i visan Vem kan segla förutan vind? (Skiljas från vännen min) 1 000 kr.

2: Vad är kärleken enligt ordspråket? (Blind) 2 000 kr.

3: Vad kallas den fas i livet då kvinnor övergår till att inte längre vara fertila? (Klimakteriet) 3 000 kr.

4: Vad av följande är en synonym till ordet korpulent? (Fet) 5 000 kr.

5: I vilken månad infaller vintersolståndet i Sverige? (December) 10 000 kr.

6: Vilken av följande låtar var en hit med Tommy Nilsson 1994? (Öppna din dörr) 20 000 kr.

7: Vem var Vasco da Gama som bland annat givit namn åt en stad i Goa och ett fotbollslag i Brasilien? (Portugisisk upptäcktsresande) 30 000 kr.

8. I vilken stad grundades skivbolaget Motown? (Detroit) 50 000 kr.

9: Vem var Pegasos i den grekiska mytologin? (En bevingad häst) 75 000 kr.

10: Vilket av följande länder gränsar inte till Grekland (Kroatien) 100 000 kr.

11: I vilken sport bör man vinna så många frames som möjligt? (Snooker) 150 000 kr.

12: Vem gjorde förskönande kulisser längs ryska byar så att kejsarinnan katarina den stora skulle imponeras? (Grigorij Potemkin) 225 000 kr.

13: Vad är discjockeyn och låtskrivaren Aviciis riktiga namn? (Tim Bergling) 350 000 kr.

14: Vem har målat den berömda tavlan Venus födelse som finns på Uffizierna i Florens? (Botticelli) 500 000 kr.

15: (?) 1 000 000 kr.

Öppna din dörr, Motown, Frames, Tim Bergling, Botticelli,

det är inte så lätt som det ser ut, en kvinna i 50-60 årsåldern, kan ha svårt att med snooker terminologi,
Motown är inte heller självklart, Botticelli , kanske hon varit i Florens, det är gott om målare,
och Tim Bergling är definitvt en knockout, noll chans

vi har, geografi, konst, musik, sport, och musik och techno
Citera
2014-04-12, 02:13
Bannlyst
Detta kändes som det var uppgjort i förväg.. Någon som håller med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in