Citat:
Ursprungligen postat av
The Beach boy
Det är din åsikt. Bara för att du inte känner till musikerna i så mycket bättre så gör det inte dom till några halvkändisar. Vem bryr sig om fotboll är världens största sport, det betyder inte att man måste veta allt om det.
Herregud människa. Är du korkad? Det hör inte till allmänbildning och jag har aldrig sagt att jag inte känner till musiker i det programmet heller och det spelar inte någon roll. Typ Beatles hör till allmänbildning. Att för 100k fråga exempelvis "vad hette Beatles andra album?" Är en jävla skillnad jämfört med en fråga om nån halvt okänd artist som typ var tusende person i Sverige känner till (än mindre resten av världen) för 100k.
Att veta vilka som vunnit VM är långt ifrån att veta "allt" ganska basic kunskap och en sån fråga ska man klara av på den nivån, annars har man inte i programmet att göra. Han klarade ju den men jag tycker det var för lätt för den nivån, för 75k kanske men inte 350k. Precis som att Adams skapelse är rätt basic när det gäller konst och bör ligga längre ner än 225k