Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-16, 07:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag heter Regis
Det stod från 2019 på min teve, därför regerade jag.

Då är väl blomman fortfarande alternativ logga?

Det är väl från 2019 men från i våras.

Nja, det går att ha SYMBOLER som inte är officiella LOGGOR.
Citera
2019-07-16, 19:31
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är väl från 2019 men från i våras.

Nja, det går att ha SYMBOLER som inte är officiella LOGGOR.
Och detta har folkpartiet?
svara jag vet inte...om du inte vet, eller så fortsätter ja meta
Citera
2019-07-16, 19:48
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Citat:
Blåklinten

En blomma med betydelse

Det liberala partiet i Sverige bildades ur kampen för rösträtt för alla kvinnor och män. Blåklinten var symbol för rösträttsrörelsen, och blev därför även partiets märke.
Den enkla men särpräglade blomman sprider sig längs åkermark och dikesrenar över hela Sverige när sommaren är som vackrast. Blåklinten liknar ingen annan svensk växt, den kan växa sig meterhög och varje enskild blomma har ett alldeles eget utseende.
Det är verkligen inte konstigt att vi liberaler är stolta över vår bakgrund, vår ideologi och vår blomma.
https://www.liberalerna.se/logo
Citera
2019-07-18, 06:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Vaddå "Jag vet inte". Jag skrev ju hur det var.

L:et är loggan numera men symbolen är blomman (även om den ibland hänvisas till som alternativ logga).
Citera
2019-07-18, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Hej!
jag vill bara veta om ngn lade fredagens sista och lördagens första spelares namn på minnet.. Han hete Sture men vill veta vad han hete mer. Efternamn och vart han kom i från.

Han hade en dotter med rosa hår i flätor.

Anledningen är att jag vill kontakta dottern.

Finns det inte att se på tv4play?

https://www.tv4play.se/program/postkodmiljon%C3%A4ren-med-sommarvinnare

Vet dock inte om det är rätt länk.
Citera
2019-07-19, 10:45
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Hälften desperado

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vaddå "Jag vet inte". Jag skrev ju hur det var.

L:et är loggan numera men symbolen är blomman (även om den ibland hänvisas till som alternativ logga).
Det är ändå en konstig/svår fråga att ställa under en period där fokus
riktas mot loggan istället för blommor & binära tal, jag blev därför uppmärk-sam-hets-störd och fick för mig att SD var svaret.

Jag skulle kunna fnissa idag över att jag därför hade åkt ur tävlingen där ifall det varit jag, och jag satt och gestikulerade och vråla om hur jävla korkad han var i sitt resonemang att det kunde vara L

Och att jag minsann hade svarat SD på 2 sekunder och dessutom hoppat över kutymen att krystat småprata igenom alla alternativet inför Rickard för att intyga att man har en överflödigt hjärna med tanke på att människan bara behöv utnyttja 36 % av dess kapacitet...så med mig i kylslagna stolen vore att bevittna ett tidseffektivt *klapp klapp klapp* inte någon som just ramlat ur hängmattan en het sommar

Först efter att jag såg det rätta svaret kunde jag börja gnolandes hävda "Jag tar blåsippans väg"
jag har därför minnesförlust igen! inuti denna inläggsruta och det är ert fel faktiskt i volymen på
ert prat som gör att jag fortfarande int! får ihop ett matchande klassificerings par, Folkpartiets blomma kan lika gärna vara en krokus just nu fram tills jag återkollar upp det

(Edit sagt & gjort) Det ska inte vara en fridlyst företeelse i hur en blåklints existens kan överhoppas om att fortfarande finnas till efter att ha helt uppslukats av en krusad blåsippa, fan ta Carl Fån Linnes taxeringskalender hävdar Pyret

Det vore alltså betydligt skojigare om det här programmet ställde subjektiva frågor
anpassade efter min associations-störning där den tävlande också får ge subjektiva svar
Vad liknar folkpartiets logga? (jag vet att Drömkåken var före mig dock) också
får man alternativen,
A - En exilpenis
B - En blomma
C - Liberalernas
D - Ett desperat sökande efter en partisjäl
F - Jag frågar publiken
osv
Senast redigerad av Jag heter Regis 2019-07-19 kl. 11:26.
Citera
2019-08-10, 19:36
Medlem
kukflashs avatar
Skarp kille som sitter i stolen nu. Alla rätt på fyra alternativen

Edit: Från 500.000 till 10.000kr...
Senast redigerad av kukflash 2019-08-10 kl. 19:52.
Citera
2019-08-10, 20:06
Medlem
Fy fan va surt.

Skulle kanske läst frågan annorlunda så han kunde googla fram kartan direkt. Där ser man tydligt Jokkmokk ligger ovanför polcirkel. Dock inte var Överkalix ligger. Kanske han kunde listat ut iaf..
Citera
2019-08-10, 20:43
Medlem
Fy fan klantigt, gjort i dagens livlina.
Varför satt inte hans kompis beredd så fort frågan dök upp. Jag hann ju i tid då borde fan killen som är 5 färdig mästare göra det också.
Riktigt dåligt gjort av kompisen, inte nog att han hade 30 sek. Killen fördröjde också så han nog säkert 1,5 minut på sig.
Citera
2019-08-10, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Fy fan klantigt, gjort i dagens livlina.
Varför satt inte hans kompis beredd så fort frågan dök upp. Jag hann ju i tid då borde fan killen som är 5 färdig mästare göra det också.
Riktigt dåligt gjort av kompisen, inte nog att han hade 30 sek. Killen fördröjde också så han nog säkert 1,5 minut på sig.

Det är inte direktsänt. Enkel fråga att Googla.
Citera
2019-08-11, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Det är inte direktsänt. Enkel fråga att Googla.

Aha då blir det lite tajt att hinna på 30 sek men det går men 100% rätt svar kan nog blir klurigt. Alltid surt att bomma en miljon och speciellt när man har en sådan duktig kille att ringa också som inte lyckades ge en gissning.
Citera
2019-08-11, 09:51
Medlem
enfindams avatar
Hur sjutton kan man chansa på en så hög nivå och falla ner på 10.000? Vart tog säkerhetsnivån 100.000 vägen? Jag fattar ingenting!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in