Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-01, 19:41
Medlem
Hyggligt svår fråga. Vem fan har hört talats om Laibach liksom?

Modigt att chansa dock trots att han inte hade en aning.
Citera
2017-12-02, 19:55
Moderator
Dr Kings avatar
Vit skjorta, svart kostym och svart slips. Rille ser ut som om han kommer direkt ifrån en begravning. Inte särskilt lämplig klädsel för att programleda ett underhållningsprogram på en lördagskväll.
Senast redigerad av Dr King 2017-12-02 kl. 19:57.
Citera
2017-12-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Vit skjorta, svart kostym och svart slips. Rille ser ut som om han kommer direkt ifrån en begravning. Inte särskilt lämplig klädsel för att programleda ett underhållningsprogram på en lördagskväll.
Nu är ju inte detta modetråden men jag förstår din poäng. Han har konstig utstyrsel ganska ofta.
Citera
2017-12-08, 16:47
Medlem
Programmet firar tydligen 1000 program denna helg. Detta firas genom att låta Sveriges mest allmänbildade person att tävla. Känns lite spännande måste jag säga.
Citera
2017-12-09, 09:43
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Programmet firar tydligen 1000 program denna helg. Detta firas genom att låta Sveriges mest allmänbildade person att tävla. Känns lite spännande måste jag säga.

Det sades så ja men jisses vilken tråkig tjej det var med. Stel som en pinne... Hon är knappast Sveriges mest allmänbildade person dock, inte för att hennes svar på frågorna varit galna på något sätt men likväl.
Citera
2017-12-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det sades så ja men jisses vilken tråkig tjej det var med. Stel som en pinne... Hon är knappast Sveriges mest allmänbildade person dock, inte för att hennes svar på frågorna varit galna på något sätt men likväl.
Allmänbildad är hon nog men frågan är ju hur man får fram den mest allmänbildade? Jag vet ju att det görs kunskapstester innan men hur man får fram Sveriges mest allmänbildade? Ja det kan man undra.
Citera
2017-12-09, 12:16
Medlem
junazs avatar
Ska man ha med "Sveriges mest allmänbildade" vore väl Kristoffer från Vem vet mest (precis som det föreslås i den tråden) ett bra bidrag.

Vi har ju ändå sett att frågorna i Postkodmiljonären kan vara sjukt varierade i svårighetsgrad, trots att det är samma belopp det gäller. Extremt ojämnt program.
Citera
2017-12-09, 19:46
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ska man ha med "Sveriges mest allmänbildade" vore väl Kristoffer från Vem vet mest (precis som det föreslås i den tråden) ett bra bidrag.

Vi har ju ändå sett att frågorna i Postkodmiljonären kan vara sjukt varierade i svårighetsgrad, trots att det är samma belopp det gäller. Extremt ojämnt program.
Kan bara hålla med om båda dessa saker. Hade varit kul att se Kristoffer från Vem Vet Mest tävla. Då hade fyran dock kopplat på sina lite svårare frågor. Särskilt på frågor kring 100 000 kr märks det stor skillnad i svårighetsgrad från gång till gång.
Citera
2017-12-09, 19:58
Medlem
För att vara " Sveriges mest allmänbildade person" var hon inte speciellt märkvärdig.
Citera
2017-12-09, 20:01
Medlem
Ganonitos avatar
Tyckte inte heller hon var speciellt allmänbildad. Slösa två livlinor relativt långt ner kommer man inte långt på.
Citera
2017-12-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tyckte inte heller hon var speciellt allmänbildad. Slösa två livlinor relativt långt ner kommer man inte långt på.
Var ju dock en halvlurig fråga hon åkte på. Men jag hade väntat mig mer av henne.
Citera
2017-12-09, 22:13
Medlem
Jag hade hopp om den kvinnliga tävlanden, som skulle föreställa "Sveriges mest allmänbildade" . Som tandläkare, "vetenskapligt kunnig" etc så hade man väl förutsatt att hon läst matematik på åtminstone högstadiet i alla fall - där begreppen "tangent" och "normal" bör vara lika självklara som "plus" och "minus". Det kändes som en dolkstöt i hjärtat se henne missa denna fråga. Saknar nutida skolor förmåga att lära ut matematik överhuvudtaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in