Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-04-29, 22:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De flesta som vunnit miljonen har haft 4 livlinor.

Kan du belägga det?
Citera
2016-04-29, 23:07
Medlem
Citat:
De flesta som vunnit miljonen har haft 4 livlinor.
Är det verkligen så?
Citera
2016-04-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Han är en av de tävlande som är bäst på att resonera/utesluta sig fram till svaret.

BTW: Det brukar ju alltid vara snack om nivån på frågorna i denna tråd. Jag tycker att han har haft förhållandevis svåra frågor idag.
Får hålla med dig där. Brukar alltid åtminstone kunna gissa mig fram till rätt svar men idag kunde jag inte mycket. Prinsfrågan hade jag visserligen rätt på men hade nog tagit livlina där. I övrigt var det svårt överlag, faktiskt första gången på länge som det uteslutande var svåra frågor. Så kvällens deltagare är vass. Han får svårt att nå miljonen men nån fråga till bör han ta
Citera
2016-04-30, 01:48
Medlem
Glidarmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur ser det ut rent statistiskt, är det någon som tagit miljonen med fyra livlinor? Visserligen var alternativet fyra livlinor något som kom senare och de allra flesta väljer tre livlinor för att säkra 100.000 så statistiken är inte helt tillförlitlig.

---

Det märks tydligt att nuvarande tävlande är diplomat. Han har ett vinnande sätt på flera vis.

Vet ej statistiken men ska man till miljonen är det bättre att kunna byta en fråga än att ha låg fallhöjd på frågan/andra frågan ovanför 100 00 kr. Från 100 000 och uppåt är det stor sannolikhet att det dyker upp en fråga man absolut inte kan eller resonera sig till och som de tre ordinarie livlinorna inte räcker till: "I vilken operett är Filippo van Fjollenknaus huvudperson?". 1. Publiken, jo tjena. 2. 50/50, efter du tagit den är det ännu en gång 50/50. 3. Ringa en vän. Vem fan kan detta?

Då sitter byta fråga bra.
Citera
2016-04-30, 03:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Kan du belägga det?

Har inga källor, men har följt programmet sedan starten och minns att de enda som tagit den med tre var innan byt fråga introducerades. Tror det var de två eller tre första.
Citera
2016-04-30, 08:45
Medlem
Citat:
Har inga källor, men har följt programmet sedan starten och minns att de enda som tagit den med tre var innan byt fråga introducerades. Tror det var de två eller tre första.
Kan nog stämma. Vill dock minnas att dom senaste miljonvinnarna haft 3 livlinor.

Så jag tror inte man kan säga till 100 procent att det har någon betydelse hur många livlinor man tar
Citera
2016-04-30, 11:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glidarmannen
Vet ej statistiken men ska man till miljonen är det bättre att kunna byta en fråga än att ha låg fallhöjd på frågan/andra frågan ovanför 100 00 kr. Från 100 000 och uppåt är det stor sannolikhet att det dyker upp en fråga man absolut inte kan eller resonera sig till och som de tre ordinarie livlinorna inte räcker till: "I vilken operett är Filippo van Fjollenknaus huvudperson?". 1. Publiken, jo tjena. 2. 50/50, efter du tagit den är det ännu en gång 50/50. 3. Ringa en vän. Vem fan kan detta?

Då sitter byta fråga bra.

Jag tror att det mest handlar om inställning och tur. Det finns ju en del som bytt fråga och fått en [för den tävlande] lika svår.

Citat:

Jag vet dock att de två senaste miljonvinnarna haft tre livlinor, så din tvärsäkra uppgift får betraktas som en villfarelse.
Senast redigerad av HerrGickhan 2016-04-30 kl. 11:54.
Citera
2016-04-30, 14:16
Medlem
Citat:
Jag tror att det mest handlar om inställning och tur. Det finns ju en del som bytt fråga och fått en [för den tävlande] lika svår.

Jag vet dock att de två senaste miljonvinnarna haft tre livlinor, så din tvärsäkra uppgift får betraktas som en villfarelse.
Ja, jag ger inte mycket för det påståendet. Gäller nog att ha tur med frågorna och is i magen för att ta miljonen
Citera
2016-04-30, 19:35
Våga svara Baz Luhrmann.
Citera
2016-04-30, 19:38
Moderator
Dr Kings avatar
Sällan har någon varit så värd att vinna millen som dagens deltagare. Hans magkänsla är grym och som en extra bonus visade han sig ha en riktigt vass livlina som inte fumlade runt utan bara gav rätt svar.

Han skulle ha följt magkänslan hela vägen ut. Grymt bra på att resonera sig fram till svaret även på frågor som han inte var helt säker på.
Senast redigerad av Dr King 2016-04-30 kl. 19:40.
Citera
Medlem
Väldigt klipsk gubbe. Skulle haft rätt på 500 000 frågan också.
Citera
Synd att han hoppade av. Givetvis hade han rätt på frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in